RallyBaron  Samppasport

Ajonvakautus vaatii huollon / tilapäisesti poissa käytöstä

  • 57 Vastauksia
  • 84229 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa blacks60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Huoltoa ja päivitystä odotellessa, taas tänään kun lähdin parkkipaikalta liikkeelle ja käänsin ratin vasemmalle ääriasentoon varoitus ilmeni.
Toivottavasti saa huollossa avun moiseen vikaan.

Ok. Kerro kuinka kävi ja oliko diagnoosi/toimet sama kun meikäläisellä oli. Vika ilmeni juuri varsinkin ääriasentoon käännettäessä.
Volvo S60 Classic 2009

Poissa amaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Mites muilla, korjautuiko vika ohjelmistopäivityksillä vai onko vielä kiukutellut?
Oma -07 Classic on menossa maanantaina pajalle, huoltoneuvoja ilmoitti jo puhelimessa tilaavansa autoon SASsin tms. (eli vissiin kääntökulmatunnistimen) koska vahvasti epäili vian olevan siinä
Melkoisen monta autoa läpikäyneenä

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Ei ainkaan minulla auttanut päivitys... Seuraavaksi se tunnistin uusiksi...

Poissa sine75

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Mitä tulee vaihdolle hintaa?

Poissa amaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Enpä tullut kysyneeksi hintaa, maanantaina se selviää pärjääkö rahalla vai pitääkö laittaa luontovisa vinkumaan
Melkoisen monta autoa läpikäyneenä

Poissa ATK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Mun Volvooni (V70 Classic 2.4D -08) vaihdettiin ohjauspyörän asentotunnistimeksi nimetty osa marraskuussa.
Laskussa on osat kosketinrulla (300 e) ja vipukeskiö (270 e). Lisäksi työtä 60 e. Tuo onkin toistaiseksi ainoa
kalliimpi hajonnut osa toistaiseksi. Autolla mittarissa nyt 149 tkm. Toivottavasti sama osa ei ainakaan tuota
tiheämmin hajoile.

Vika alkoi syksyllä ilmetä niin, että satunnaisesti auto ilmoitteli ajonvakautuksen vaativan huoltoa. Seuraavalla
käynnistyksellä taas toimi. Noita ilmoituksia alkoi tulla sitten aina useammin, kunnes totesin, että uskottava se
on, että autossa on vika ja tilasin kyseiselle osalle vaihdon, kun vikakoodien lukukin vahvisti asian. Vaihdon jälkeenkin
kerran on tullut samat herjat, mutta onneksi ei useammin.

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Poissa karpiaavi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Niinpä se huuteli munki s60 .. avasin kaikki maapiuhat mitä konehuoneessa löyty ja hiekkapaperii ja kontaktispraytä.. vuoden toiminu ku kello..

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Tuurilla ne laivatkin seilaa :)
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

jamppa77

  • Vieras
Eipä tosiaan tuo ohjelmistopäivitys auttanut asiaan, nyt tulee ihan yhtenään tuo ajonvakautus vaatii huollon ilmoitus.
Täytyy alkaa kyselemään remontin hintaa, voe perekele sentään.

Poissa sine75

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Toihan on selkeesti tyyppivika. Eikö maahantuoja tule vastaan?

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Tuli mitta täyteen omassa tuon tekstin kanssa... Tilasin kosketinrullan jonka hinta oli nyt vajaa 300e  :-\
Toivottavasti ei tarvis laittaa sitä itse yksikköä kun muutekin tarpeeksi olis ji mennyt muutenkin rahaa.

Poissa 1200S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Mulla tulee tuo teksti  Ajonvakautus vaatii huollon / tilapäisesti poissa käytöstä.
Vikakoodin luku kertoo kulmanturi viasta.
Vika tuli kun korjasin ohjaushammastangon stefavuodon.
Ohjausakseli oli siis irti. Asentaessani hammastangon takaisin pyöritin rattia laidasta laitaan kun hain hammastangon ja ratin keskipaikkaa.
Voiko anturin rikkoa kääntämällä ratin laidasta laitaan? Ei kai.
Olisiko kalibrointi vaan hukkunut? (TAAS Perus moka akku oli paikallaan kun korjasin autoa)
Voiko kalibroida kyläpajan Bosh laitteilla? Vai onko Volvo oikea paikka.
Vikakoodinlukijallani ei saa kulma-anturinlukemaa ulos.
╚╣X╚╣

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Itse anturi ei siitä kääntelystä hajoa... Vain itse kellojousi voi vaurioitua jos päässyt pyörähtämään irtiollessaan. Jos ei aiemmin ole herjannut ko vikaa niin tod näk auttaa kalibrointi. Mutta kuten monella muullakin niin itselläkin ei auttanut kuin hetkeksi kalibrointi ja vika toistui ajoittan varsinkin ääriasentoon kääntäessä. Vaihdoin kellojousen/asentotunnistimen eikä tarvinnut edes kalibroida uudestaan. Vika pysyi poissa.

Poissa 1200S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
itse kellojousi voi vaurioitua


Onko tämä ratintakana olevan "potentiometrin" sisällä oleva osa eli kellojousi?
╚╣X╚╣

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Jos tarkoitat sitä rengasta jonka kautta kulkee ratin nappien ohjaus sekä airbagin johdot niin kyllä. Mutta tuossa tapauksessa kun ja jos ilmennyt osien irroittamisen jälkeen (ja jos se ei ole päässyt "karkaamaan" eli sekoamaan ne kierrokset) niin kannattaa kokeilla ensin se ratin asentotunnistimen kalibrointi. Jos vika toistuu niin sitten hommaamaan uusi kellojousi....

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo