Carcom Oy  Elekma

Harmaakoppaisen öljysuosituksen muokkaus ominpäin

  • 3 Vastauksia
  • 255 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Yrittäjyys_palkitsee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
2,4 diesel  vuodelta 2008. Harmaakoppainen muovi päällä. Sellainen kurnuttaja on moottorina. Mittarissa vasta 540tkm eikä ole mitään venttiilien naputteluja ilmennyt. Kyseisen auton öljysuositus on 0w-30. Uumoilevat että ne nostajien kulumiset johtuisi tuosta nollaöljyyn siirtymisestä. Siksi uumoilen vajavaisella järjelläni, notta mitä jos etenkin kesäaikaan laittaisikin moottoriin samat luokitukset täyttätää öljyä mutta 5w-30. Tokkopa se moottori siitä kärsisi?

Öljyistä sen verran että aimmin käytin castrolia. Nyt Totalin öljyä joka mielestäni vajavaisella korvakuulollani antaisi pehmeämmän käynnin.

Tällä kerralla ei muuta asiaa.
« Viimeksi muokattu: 29.05.2025, 20:45:46 kirjoittanut TOK »

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3385
Vs: Harmaakoppaisen öljysuosituksen muokkaus ominpäin
« Vastaus #1 : 19.05.2025, 16:15:17 »
Joskus täällä on aiemminkin tuota kyseisen moottorin yläkerran kulumisen syitä ihmetelty ja varmaan osa-syynä on myös A) pidempi huoltoväli sekä B) DPF joka aiheuttaa polttoaineen pääsemisen öljyyn, jonka voitelu huononee entisestään.

Mutta asiaan, en itse amatöörinä näe tuossa öljyn vaihdossa mitään negatiivista. Itselläni on pihalla kaksi harmaakoppasta joissa olen viimeiset 6 vuotta käyttänyt ronskisti 0/5W-40 öljyjä ja vaihtoväli ihan maksimissaan 10tkm ja ei mitään hämminkiä. Jos on DPF käytössä, niin kannattaa toki huomioida sen vaatimukset öljyn valinnassa.

Poissa Yrittäjyys_palkitsee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Harmaakoppaisen öljysuosituksen muokkaus ominpäin
« Vastaus #2 : 19.05.2025, 16:49:18 »
2,4 diesel  vuodelta 2008. Harmaakoppainen muovi päällä. Sellainen kurnuttaja on moottorina. Mittarissa vasta 540tkm eikä ole mitään venttiilien naputteluja ilmennyt. Kyseisen auton öljysuositus on 0w-30. Uumoilevat että ne nostajien kulumiset johtuisi tuosta nollaöljyyn siirtymisestä. Siksi uumoilen vajavaisella järjelläni, notta mitä jos etenkin kesäaikaan laittaisikin moottoriin samat luokitukset täyttätää öljyä mutta 5w-30. Tokkopa se moottori siitä kärsisi?

Öljyistä sen verran että aimmin käytin castrolia. Nyt Totalin öljyä joka mielestäni vajavaisella korvakuulollani antaisi pehmeämmän käynnin.

Tällä kerralla ei muuta asiaa.
Joskus täällä on aiemminkin tuota kyseisen moottorin yläkerran kulumisen syitä ihmetelty ja varmaan osa-syynä on myös A) pidempi huoltoväli sekä B) DPF joka aiheuttaa polttoaineen pääsemisen öljyyn, jonka voitelu huononee entisestään.

Mutta asiaan, en itse amatöörinä näe tuossa öljyn vaihdossa mitään negatiivista. Itselläni on pihalla kaksi harmaakoppasta joissa olen viimeiset 6 vuotta käyttänyt ronskisti 0/5W-40 öljyjä ja vaihtoväli ihan maksimissaan 10tkm ja ei mitään hämminkiä. Jos on DPF käytössä, niin kannattaa toki huomioida sen vaatimukset öljyn valinnassa.
Joskus täällä on aiemminkin tuota kyseisen moottorin yläkerran kulumisen syitä ihmetelty ja varmaan osa-syynä on myös A) pidempi huoltoväli sekä B) DPF joka aiheuttaa polttoaineen pääsemisen öljyyn, jonka voitelu huononee entisestään.

Mutta asiaan, en itse amatöörinä näe tuossa öljyn vaihdossa mitään negatiivista. Itselläni on pihalla kaksi harmaakoppasta joissa olen viimeiset 6 vuotta käyttänyt ronskisti 0/5W-40 öljyjä ja vaihtoväli ihan maksimissaan 10tkm ja ei mitään hämminkiä. Jos on DPF käytössä, niin kannattaa toki huomioida sen vaatimukset öljyn valinnassa.

Kiitos vastauksesta. Ehkä tiheä öljynvaihtoväli riittää välttämään nostinongelmat koska vielä ei ääntele. Saako tuon DPF:n ohjelmoitua pois käytöstä helposti ja onko siitä haittaa jossain tilanteissa?
« Viimeksi muokattu: 29.05.2025, 20:46:15 kirjoittanut TOK »

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3385
Vs: Harmaakoppaisen öljysuosituksen muokkaus ominpäin
« Vastaus #3 : 19.05.2025, 21:58:38 »
Ohjelmointi onnistuu ammattilaiselta helposti, mutta toki vaatii sitten myös suodattimien fyysisen tyhjentämisen heti perään. Haittana se, että tämän jälkeen auto on päästömanipuloitu

 

Futurez  Kulkukoira