Eli oireet seuraavat
-käynnistyy, kaasupoljin ei toimi
-P ei saa pois
-vikailmoituksia, jäähdytysneste (on), blis, airbag, kilpikonna, abs, moottorinvikavalo, parkkitutkat yms.
Testerillä ei yhteyttä, ecu, abs, vaihteisto, turvatyyny. Vikakoodeja yhteydestä näihin sekä useita eri yhteysherjoja mutta ei jännitteeseen liittyen mitään.
Tarkistettu moottorin johtosarjat päällisin puolin ettei hankaumia
Kaikki sulakkeet ehjät konetilassa ja kaikissa vänkärin puolen rasioissa.
Lataa 14,9v ja akussa hyvin virtaa.
Seuraavaana päivänä kaikki oireet tiessään. Ainoastaan moottorin vikavalo. Eculla 19-vikakoodia yhteyshäiriöistä jokapuolelle autoa sekä ahtopaineseen liittyviä.
Can high väylään liittyen vikakoodia kaikilla neljällä ohjainlaitteella joihin ei yhteyttä saatu.
Joten mitäpä seuraavaksi kun vika ei enään läsnä? Onko kenties CEM rikki joka oli myöskin kaasupolkimesta vian tallentanut. Kytkentäkaavion mukaan tuo näyttäisi kojetaulun rasialta menevän sähköt kaasupolkimelle ja sieltä sitten yksi singnaalijohto eculle.