Ei alkupään SPA-autoissa ole ureaa, eikä sitä pelätä tarvitse.
Minäkin tyhmänä ihmettelin, miksi laturi ja lämppäri ei sovi samaan autoon. Omamekaanikko sen sitten kertoi, ja selvähän se on: sillä ajalla, mitä autoa lämmitetään, ei 7A ylläpitolaturi ihmeitä tee. Toisaalta webastollisiin autoihin ylläpitolaturi on suositeltu varuste.
Saahan lämmittimeen erillisen ajastuksen, mutta kukkaroa saa kaivella vähän enemmän.
Onkos mihin vuoteen/kk asti SPA korinen Diesel ilman kusruiskua?
Ei sitä pelätä tarvi sinällään ei se vaarallinen ole mutta saattaa kustantaa jokusen extratonnin muutaman vuoden välein.
Eihän sitä akkulaturia käytetä vaan silloin kun webasto puhisee vaan esim työpäivän ajan laturi lataa koko työpäivän ja weba puhisee vaan sen about 30min.
Sitä kun ulosmittaa winterpack koko hyötyä työmatkoilla (lämmitettävä tuulilasi, ratti, penkit jne) niin sähköä kuluu aika paljon noihin lämmittimiin. 8h akku latausta ei ole paha lisä. Ja jos lataisi vaan weban käynnin ajan niin weba kuluttaa about 5-7A eli saman kuin laturi pukkaa latausta. (tietty jos sisätilapuhallin isolla niin kuluu enempi)
Kyllä se lisälataus on alle 30min työmatkoilla hyvä olemassa, säästää laturiakin, ja samalla kuluttaa autokin pikkasen vähempi.
Ja jos on laturin parina letkulämppäri niin ei sekään moottorille kaiketi huonoa tee että on ollut lämpöisenä päivän. 550w ei konetta kovin kuumaksi tee.
Sinällään tuo Volvo On Call tekee webasta kyllä paljon paremman kuin ilman eli sää käynnistettyä lämmityksen puhelimella juuri silloin kuin tarve. Eli ei turhan kauaa lämmitä jos aikataulu vähän muuttuu tms.