Vapaakytkimelle veikkaus täältäkin. Sen kunto on helppo ja nopea tarkastaa. Hihna vaan löysälle ja pyörittelee laturia hihnapyörästä molempiin suuntiin. Nopeasti suuntaa vaihtaessa pitäisi "lyödä tyhjää". Jos hihnapyörä on roottorin kanssa yhtä puuta molempiin suuntiin, on vapaakytkin rikki.
Tuo metallihile kierrossa on vähän hankala homma. Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta sitä tuskin saa kaikkea sieltä kierrosta pois edes huuhtelemalla. Omissa autoissani ohjaustehostimen öljyt ovat aina haisseet palaneelle. Haistelua parempi konsti on imeä ruutalla öljyä säiliöstä ja katsoa kuinka paskaista se on, niin siitä voi päätellä, että onko vaihdettu huuhtelemalla vai pelkästään lisätty. Tosin jos pumppu on vaihdettu, niin siinä taitaa vaihtua jo suurin osa öljyistä. Ei tosin korvaa tämä huuhtelun tärkeyttä.
Oon ite sitä mieltä, että suurin osa ot-pumpun ja hammastangon remonteista johtuu siitä, että noita öljyjä ei yleensä ikinä vaihdeta kunnolla, eli huuhtelemalla. Tuo aina esiintyvä palaneen haju vanhoissa öljyissä jo kertoo siitä, että siellä tapahtuu kulumista koko ajan niin pitkään, kun siellä sitä palanutta öljyä kierrossa pyörii.