Proturbo  Autodiagnoosi

700/900 Bosch LH 2.4 vikakoodit

  • 42 Vastauksia
  • 70357 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4956
  • Sairaan nopee
    • Videoita
700/900 Bosch LH 2.4 vikakoodit
« : 28.10.2010, 23:17:48 »
Lainaus käyttäjältä: Tume
Tästä aiheesta on paljon kyselyjä, joten tässä suomeksi vikakoodit, niiden lukuohjeet ja nollaaminen, sekä komponenttien testaaminen. Kiitos kuuluu sille, joka on jaksanut kirjoittaa tuon tekstin.

Vastaava englanninkielinen: www.swedishbricks.net



Vikakoodit LH 2.4, napa A2
1-1-1 Ei vikaa
1-1-2 Ohjausyksikkö
1-1-3 Lambda-anturi/liian rikas tai laiha seos (vaihtoehtoinen koodi)
1-2-1 MAP-anturi (imusarjan alipaineanturi) tai MAF-anturi (ilmamäärämittari)
1-2-2 Imuilman lämpöanturi
1-2-3 Moottorin lämpöanturi
1-3-1 Sytytysjärjestelmän RPM-anturin signaali puuttuu startatessa
1-3-2 Akkujännite liian suuri tai pieni
1-3-3 Tyhjäkäyntitieto kaasuläppäkytkimeltä puuttuu
1-4-1 Vauhtipyörän YKK-anturi
1-4-2 EZK sytytysohjausyksikkö hajonnut
1-4-3 Nakutusanturin signaali puuttuu tai on epäkelpo
1-5-4 EGR-järjestelmässä liian kova virtaus
2-1-2 Lambda-anturin signaali puuttuu
2-1-3 Täyskaasutieto kaasuläppäkytkimeltä puuttuu
2-1-4 RPM-anturin signaali ”pätkii”
2-2-1 Seos liian laiha osakuormalla
2-2-2 Rele ?
2-2-3 Tyhjäkäyntiventtiilin signaali puuttuu
2-2-4 Jäähdytysnesteen lämpöanturin signaalissa häiriöitä
2-3-1 Lambda-arvo, liian rikas tai laiha seos osakuormalla
2-3-2 Lambda-arvo, liian rikas tai laiha seos tyhjäkäynnillä
2-3-4 Tyhjäkäyntitieto kaasuläppäkytkimeltä puuttuu tai on epäkelpo
2-4-1 EGR-järjestelmän virtaus liian pieni
2-4-4 Nakutusanturin signaali epäkelpo
3-1-1 Nopeusanturin signaali puuttuu
3-1-2 Nakutusanturin signaali puuttuu, nakutukseen liittyvä polttoaineen rikastaminen
3-1-3 Hiilisäiliön venttiilissä häiriö
3-2-1 Kylmäkäynnistyssuuttimen signaali puuttuu
3-2-2 Kuumalanka-ilmamäärämittarin lanka poikki
3-2-4 Sähköisen vesipumpun releessä häiriö
3-4-3 Bensapumpun releessä häiriö
3-4-4 EGR lämpötilasignaali puuttuu tai on epäkelpo
4-1-1 Kaasuläpän asennontunnistin ?
4-1-3 EGR-lämpöanturin signaali puuttuu tai on epäkelpo

Lisäys:
1-1-3 ilmestyy rikkaasta sopituksesta ja 2-3-1 laihasta.

Ohjausyksikön vikakoodit voidaan helposti purkaa ilman varsinaista
vikakoodinlukijaa esimerkiksi tien päällä, koska diagnostiikkalaite on
integroitu osaksi autoa. "Käyttöliittymänä" on johto, yksi näppäin sekä vilkkuva
ledi. Kannattaa muistaa että vikakoodi on vain suuntaa antava tieto. Esimerkiksi
lämpöanturilta tuleva vika ei tarkoita vikaa välttämättä itse anturissa, vaan
sitä että ohjausyksikkö ei saa kyseistä signaalia. Tämä taas voi johtua itse
ohjausyksiköstä, johtosarjasta, viallisesta liittimestä ja tietysti itse
anturista. Myöskään liian pienen/suuren lambda-arvon vikakoodi ei tarkoita
välttämättä itse anturissa, vaan esimerkiksi sytytysjärjestelmä saattaa pätkiä,
jolloin palamatonta polttoainetta pääsee pakojärjestelmään aiheuttaen
vikakoodin.

Harvinaisemmissa tapauksessa vika ei tallennu ohjausyksikön muistiin lainkaan.
Jos esimerkiksi imuilman lämpöanturi toimii sallitulla alueella mutta näyttää
väärin, ei ohjausyksikkö tiedä asiasta. Vika kuitenkin vaikuttaa käyntiin ja
sitä voi olla vaikea metsästää. Kirjoittajan autossa oli juuri kyseinen vika.

Vikakoodien lukeminen (tila 1):

* Diagnostiikkayksikkö sijaitsee konepellin alla kuljettajan puolella mustassa tulitikkurasian kokoisessa laatikossa.
* Avaa diagnostiikkayksikön kansi, jonka alta löydät pistokkeita numeroituna 1-6
* Käännä sytytysvirta päälle
* Liitä diagnostiikkajohdin töpseliin numero 2.
* Paina diagnostiikkapainiketta 1-3 sekuntia
* N. 3.5 sekunnin jälkeen alkaa ledi vilkkua. Vilahdukset tulevat 3:ssa sarjassa.
Sarjojen välillä on 3.5 sekunnin tauko
* Jokaisessa sarjassa on 0.5 sekunnin välähdys ja 0.5 sekunnin tauko.
Sarjan välähdysten määrä kertoo numeron.
* Laske jokaisen sarjan välähdykset. Ensimmäisestä sarjasta saadaan vikakoodin ensimmäinen, toisesta toinen numero jne. Katso sitten kyseinen vikakoodi taulukosta.
* Seuraava vikakoodi voidaan lukea painamalla näppäintä jälleen 1-3 sekuntia. Mikäli vikakoodeja ei ole enempää, näytetään ensimmäinen koodi uudelleen.

Komponenttien testaaminen (tila 2):

* Kytke virta ja liitä pistoke 2. töpseliin kuten edellä
* Paina näppäintä 1-3 sekuntia, päästä näppäin 1-2 sekunniksi ja paina uudelleen 1-3 sekuntia.
* Ledi alkaa vilkkua yhtäjaksoisesti, jolloin ollaan diagnostiikkatilassa 2.
* Tässä tilassa voit testata vauhtipyörän anturin, automaattivaihteiston vaihteenvalitsimen asennontunnistimen sekä B18U-koneen tyhjäkäyntimoottorin sisällä olevan kytkimen toiminnan.
* Kun ohjausyksikkö saa signaalin kyseiseltä laitteelta, se välkyttää kyseisen
laitteen koodin vahvistukseksi.

Komponenttien aktivointi (tila 3):

* Toimi kuten tilassa 2, mutta paina näppäintä 2 kerran sijasta 3 kertaa
* VAROITUS! Koska suuttimet ovat toiminnassa 5-10 sekuntia, polttoainetta pääsee sylintereihin ja seuraavassa käynnistyksessä mahdollisesti kuumaan katalysaattoriin, räjähtäen sen sisällä! Bensapumpun virransyöttö on siis syytä katkaista ennen testin aloittamista!
* Ohjausyksikkö alkaa aktivoida oheislaitteita seuraavassa järjestyksessä:
* Suuttimet
* Tyhjäkäyntiventtiili
* Hiilisäiliön venttiili
* Ilmastoinnin kytkin
* Päärele

* (Lisä)rele
* Vesipumppu
* Testi toistetaan automaattisesti 2 kertaa, jolloin se päättyy itsestään

Vikakoodien tyhjennys:

* Lue vikakoodit kuten edellä on kerrottu.
* Huom! Kaikki koodit on luettava (ts. sinun on saatava ensimmäinen vikakoodi
uudelleen) muuten tyhjennys ei onnistu.
* Paina tämän jälkeen näppäintä 5 sekuntia ja vapauta se.
* Odota kunnes ledi syttyy (3-10 sek)
* Paina näppäintä jälleen vähintään 5 sek.
* Lue vikakoodit uudelleen tarkistaaksesi että tyhjennys onnistui (yksikön
pitäisi nyt antaa 1-1-1)

Lainaus käyttäjältä: Jaippi
Ja jos sattuu olemaan OBD-pistoke, niin sitä kautta saa ledin, vastuksen ja hyppylangan kanssa luettua koodit.
VOL-FCR antoi tämmöisen vinkin:

On ‘96/’97 850 cars with the 16 way ‘OBDII’ socket, and some other models, some of the control modules use ‘flash’ codes, this program is not designed to work with these modules.
The controls for these have been coloured yellow in the program.

THE USE OF THE FOLLOWING INFORMATION IS ENTIRELY AT THE USERS RISK

To retrieve the flash codes the following procedure can be adopted:
Connect an LED, with the correct polarity, in series with a 1k8 ohm resistor, between pin 16 (+) and pin X, where X is the pin corresponding with the module to be read. Connect a push to make switch between pin X and pins 4 or 5 (-).
The circuit can then be used in the same way as the pre ’96 diagnostic sockets, situated in the engine compartment.
For
Motronic 4.3 or Fenix 5.2,  X = 3.
ECC , X = 6, Timer Type 4, X = 9.
Cruise Control, X = 13; 900 & S/V 90 ABS, X = 12 .
Lainaus käyttäjältä: Mustasudenkorento
(Kuva poistettu lainauksesta.)
eli tuollaisella kytkennällä saa luettua tuota välivaiheen OBD pistoketta..

Vaihtaa tuota 1 menevää johdinta sinne mistä haluaa lukea.
Lainaus käyttäjältä: rkr
Toimii näjöjään ilman vastustakin jos on 12V ledi:

http://www.turboperformanceclub.com/_files/volvo%20error%20code%20readout,%201996-1998.pdf

Lainaus käyttäjältä: Juniku
#1 = vaihdelaatikko
#2 = Moottori
#3 = ABS

http://www.volvoclub.org.uk/faq/BrakesABS.html#ABSDiagnosticCodeRetrieval
Tuossa listassahan ei mainitsemaasi vikakoodia 2-3-5 ole, mutta esim. kasipätkästä ko vikakoodi löytyy huhupuheiden mukaan seuraavasti: "2-3-5 Rear axle sensor, signal missing "

Ja tuosta vahvistusta http://www.swedishbricks.net/700900FAQ/BrakesABS1.html#ABS%20Diagnostic%20Code%20Retrieval
« Viimeksi muokattu: 27.10.2016, 16:27:42 kirjoittanut Acke »
444 -55   145 "Express" -71   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -92 B6304   965 -93 B6304T
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

Poissa Sjtv

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 644
  • PRV <3
Vs: 700/900 Bosch LH 2.4 vikakoodit
« Vastaus #1 : 07.11.2010, 20:36:31 »
Tuohon LH 2.4 sitten lisää vaan että napa6 antaa sytkäboksin vikakoodit.
745,745,765,945,V70,S90,300M,E270CDI

"Vehkeiden epäluotettavuus on suoraan suhteessa siihen kuinka paljon niissä on itsetehtyjä, muista autoista otettuja, kuorma-auton tai virityskäyttöön tarkoitettuja osia."

Poissa Acke

  • Hallituksen jäsen - Sihteeri - Quotemaster jr.
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3470
  • nyan nyan
Vs: 700/900 Bosch LH 2.4 vikakoodit
« Vastaus #2 : 07.11.2010, 22:18:19 »
Tähän voi varmaan lisätä ohjeet miten IMM:n ja lambdan kunto testataan, kun aika monet vikakoodit voivat viitata niihin.
Brickboardilta löytyy aika hyvät ohjeet: Lambda ja IMM.
Nopeasti suomennettuna:
IMM:n 1 terminaalin ja maan välillä pitää olla 0 ohm vastusta, IMM irtykytkettynä. IMM kytkettynä auton ollessa käynnissä, tyhjäkäynnillä, 3 terminaali pitäisi antaa 2,3 volttia. Terminaalinen numerot löytyy ku vetää liitoksien kumisuojan pois.
Lambdan pitäisi seilata ~0,1-0,9 voltin välillä tyhjäkäynnillä. Ainakin LH2.4 940:ssa lambdajohtojen liitos löytyy tulipellin läheltä. Lambdalta tulevista johdoista kaksi ovat samassa liitoksessa ja yksi erillinen (musta). Alkupään malleissa 2+1 johtoa (puolan seuduilla), myöhemmin kaikki johdot tulevat samaan liitospalaan kiinni (oranssi, tulipellissä).
Huom. IMM arvo 2,3V ei takaa että IMM on ehjä.

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 Bosch LH 2.4 vikakoodit
« Vastaus #3 : 11.08.2011, 00:08:59 »
 ;)  Löytyy jo  ;)

Laitetaan myös lootan vikakoodit tähän rimpsuun.


Poissa mikan

  • Viinaanmenevä joulupukki
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4278
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 700/900 Bosch LH 2.4 vikakoodit
« Vastaus #4 : 20.08.2011, 13:53:01 »
EZK-sytytyksen vikakoodit

http://swedishbricks.net/700900FAQ/Engine-Codes1.html

Luetaan diagnostiikka pistokkeen reiästä 6, aivan samalla tavalla kuin polttoaineen ohjaimen vikakoodit reiästä 2.

* merkki vikakoodin jälkeen tarkoittaa sitä, että vikakoodi sytyttää moottorin vikavalon (ns. Lamda-valo mittaristossa)


Vikakoodi    Vika

1-1-1     Kaikki kunnossa (Ei vikoja)
1-4-2*   Ohjausyksikön vika 
1-4-3*   Nakutusanturin singaali puuttuu tai epäkelpo
1-4-4*   Ei kuormitustietoa polttoaineen ohjaimelta (IMM-tieto)
1-5-4*   EGR-systeemin virtaus liian suuri (EGR = pakokaasun takaisin kierrätysjärjestelmä)
2-1-4     Moottorin asentotunnistimen singaali puuttuu tai epäkelpo
2-2-4     Moottorin lämpötila-anturin (ECT) signaali puuttuu tai epäkelpo
2-3-4     Kaasuläpän asentotunnistimen (TPS) tyhjäkäynti-signaali puuttuu
2-4-1*    EGR-systeemin virtaus liian heikko
4-1-3*    EGR:n lämpötila-anturin signaali puuttuu tai epäkelpo
3-3-4     Kaasuläpän asentotunnistimen signaali tyhjäkäynti asennossa (REX 1 ainoastaan)


Vikakoodi           Vian syy                                    Oire


1-4-2*   EZK-sytytyksen ohjaus moduuli viallinen ;Moottori toimii ”nilkuta kotiin” suoja-moodissa
1-4-3*   Nakutusanturin johdotus viallinen; Moottorin teho heikko, korkea polttoaineen kulutus
1-4-4*   Viallinen johdotus LH ->EZK välillä tai viallinen LH-yksikkö; Moottori ei käynnisty, tehoton, sammuu
1-5-4*   Viallinen EGR-venttiili, ohjain, johdotus tai termostaatti; Tyhjäkäynti epätasaista
2-1-4     Viallinen asentotunnistin, johdotus tai asennusvirhe; Moottori ei käynnisty, käy karkeasti tai ylikuumenee
2-2-4     Viallinen johdotus tai lämpötila-anturi;   Ei tunnettuja oireita
2-3-4     Kaasuläpänasento anturi tai johdotus viallinen, asennettu väärin; Heikko kuumakäynnistyminen, heikko tyhjäkäynti; ”nilkuta kotiin” suojamoodiin siirtymisen mahdollisuus
2-4-1*   Viallinen EGR-venttiili, ohjain, johdotus tai termostaatti; Tyhjäkäynti epätasaista
4-1-3*   EGR-lämpötila-anturin signaali puuttuu tai epäkelpo; Ei tunnettuja oireita
3-3-4    Kaasuläpän asentotunnistin tyhjäkäynti asennossa (REX 1 ainastaan)   Viallinen johdotus, asentotunnistin tai asennusvirhe
« Viimeksi muokattu: 27.10.2016, 16:26:24 kirjoittanut Acke »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sorvari

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 Bosch LH 2.4 vikakoodit
« Vastaus #5 : 11.09.2011, 13:22:01 »
kertokaa nyt vanhalle millainen on toi lukulaite??oon ymmärtäny että se on joku ledivalohässäkkä.
oikein harmittaa välillä lukea kun jollain on ongelmia ja tarjotaan vaan että lue vikakoodit!!
lukishan niitä mutta millä?

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 Bosch LH 2.4 vikakoodit
« Vastaus #6 : 11.09.2011, 14:03:27 »
siellä konehuoneessa sen pitäis olla jos auto on sillä varustettu, vikoissa 940 on jo obd töpseli


oikea ala nurkka musta loota kansi auki ja johto numeroituun reikään ja ohjeiden mukaan jatkaa.. ota kynä ja merkitse vilkkujen kertomat numerot. niiden välissä on tauko esim.. koodi 334 =  blink blink blink        blink blink blink       blink blink blink blink

Poissa mikan

  • Viinaanmenevä joulupukki
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4278
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 700/900 Bosch LH 2.4 vikakoodit
« Vastaus #7 : 11.09.2011, 15:25:48 »
Samalla tavalla dianostiikkapistokkeet on sijoitettu 9-satkuissa vuosimalliin 95 asti, jonka jälkeen diagnostiikkapistoke siirtyy OBDII-pistokkeen näköiseen liittimeen kyynärnojan pohjalle sisältäen samat toiminnot kuin tämä vanhempikin. Eli ei todellakaan toimi OBDII-pistokkeena.



Sieltä löytyy joko yksi boxi (A) tai kaksi (A&B), kuten itsellä.



Kuvan tapauksessa luetaan nastan kaksi kautta bensapurkin vikakoodit.

Normaalisti (kuten kaikilla) sieltä löytyy liitin paikoista 2, 3 ja 6. Joista 2 bensa, 6 sytkä ja 3 ABS.
Jos autossa on automaatti-ilmastointi ja vakionopeuden säädin, löytyy noita johdotettuja nastoja enemmän.

Omassa B purkissakin on paikka 5 johdotettu. En vain muista mikä se on.

Edit: laitettu linkiksi ABS:n vikakoodit

PS. sijainti alue on kaikiss merikonteissa sama (kuskin iskaritolppa). tarkkapaikka vaihtelee sen mukaan onko ilmastointia, sähköflektiä tai turboa tms.
« Viimeksi muokattu: 11.09.2011, 21:11:24 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sorvari

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 Bosch LH 2.4 vikakoodit
« Vastaus #8 : 12.09.2011, 10:27:48 »
mun autohan on vm.97 ja se töpseli löytyy kyynärnojan pohjalta,tämän kyllä tiedän.mutta miten se ledi kytketään sinne jotta noita koodeja saadaan ulos?

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 733
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: 700/900 Bosch LH 2.4 vikakoodit
« Vastaus #9 : 12.09.2011, 12:33:26 »
Tuossa kytkentä OBD-2 liittimeen; 16 = (+), 5 = (-) ja sitten piuha siihen mitä haluaa tutkia. Itse olen käyttänyt sitä normi LH2.4 ledimokkulaa, kun sellaonen löyty ylimääräisenä.



Pin    Toiminto

1       EZK
3       ECU
12     ABS
13     Cruise

Muita on SRS, AW30-40/3, Ajonesto ja sähköistuimet ja tuo ilmastointi.

*********************************************************
Vanhempi OBD1 B-mokkula:

If the 1992+ car is so equipped with OBD B:

   socket 1 is for the climate control
   socket 2 for cruise control
   socket 5 for the SRS
   socket 6 for the memory seats
« Viimeksi muokattu: 12.09.2011, 12:38:50 kirjoittanut Toni »
toni142(at)gmail.com, 142-74 B230FB-T GT2876R, 945 Classic 531/16T/AW71L/MCC, 945 Classic 531/20T/M90/ECC, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 ECC (2h paku), v70 2.5T AWD Classic talviauto, http://volvo.tonit.org. Myynnissä Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa sorvari

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 Bosch LH 2.4 vikakoodit
« Vastaus #10 : 12.09.2011, 16:10:05 »
no niin,tuo selventi asioita jo paljon.täytyy värkätä tuollainen.

 onko  noiden autojen mukana tullut uutena lukulaite???
 

hevonen

  • Vieras
Vs: 700/900 Bosch LH 2.4 vikakoodit
« Vastaus #11 : 26.02.2012, 14:07:21 »
Ei ole tullut.

Poissa mikan

  • Viinaanmenevä joulupukki
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4278
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 700/900 Bosch LH 2.4 vikakoodien selitteitä
« Vastaus #12 : 29.02.2012, 21:10:29 »
http://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineOBDCodes.html


Vikakoodi   Vika                                     Vian syy                     Oireet
1-1-1      Kaikki kunnossa!
1-1-2      LH viallinen         LH-ohjausmoduulivika                   Ei oireita
1-1-3*      Lambda-säätö         Väärä seos, Lambda-anturin johdotus viallinen         Korkea polttoaineen kulutus
1-2-1*      Väärä signaali IMM:ltä      Johdotus tai IMM-viallinen               Moottorin epänormaali toiminta, Korkea polttoaineen kulutus
1-2-3*      Lämpötilaanturin tieto puuttuu   Johdotus, viallinen maadoitus (imusarja/moottori)      Vaikea kylmäkäynnistys
1-3-1      Kierroslukusignaali puuttuu   Viallinen johdotus tai anturi               Moottori ei käynnisty
1-3-2      Akkujännite korkea/matala   Viallinen latausjärjestelmä               Ei oireita
1-3-3      TPS TK asetus väärä/maadoitusvika   TPS viallinen/väärin asennettu/johdotusvika      Korkea tyhjäkäynti
2-1-2*      Lambda-signaali puuttuu tai väärä   johdotusvika lambda-anturilla            Korkea polttoaineen kulutus. Moottorin epänormaali toiminta
2-1-3      TPS täyskaasu asetus väärä   Viallinen TPS:n johdotus tai TPS:n vika            Ei oireita (vain vapari)
2-2-1*      Seos liian laiha osakuormalla   Ilmavuoto, matala bensanpaine, viallinen IMM         Kylmänä heikko käynti, korkea polttoaineen kulutus
2-2-3      TK-servon signaalivika      Viallinen TK-servon johdotus tai servo            Vaikea käynnistys tai matala tyhjäkäynti
2-3-1*      Seos laiha/rikas osakuormalla   Laiha; ilmavuoto, matala polttoaineenpaine, viallinen lambda-anturi    Kylmänä heikko käynti, korkea polttoaineen kulutus
2-3-2*      Seos liian laiha/rikas tyhjäkäynnillä   Rikas; korkea polttoaineenpaine, vuotava suutin      Moottorin epänormaali toiminta
3-1-1      Nopeustieto puuttuu      johdotusvika                     Tyhjäkäynti ongelmia
3-1-2      Nakutusrikastus tieto puuttuu   Johdotusvika nastojen EZK (4) - LH (28) välillä          Ei oireita
3-2-1      Kylmäkäynnistyssuuttin oikosulussa tai puuttuu      Suutin tai johdotus viallinen       Vaikea kylmäkäynnistys
3-2-2      IMM kuumalangan puhtaaksipolttosignaalivika      Johdotusvika LH:n 8 pinnin ja IMMun 4 pinnin välillä   Ei oireita
3-4-4      EGR:n lämpötilasignaalin puute/vika   johdotusvika tai anturivika            (B204FT/GT moottoreissa ainoastaan)


* = Sytyttää vikavalon (lambdan kuva mittaristossa)
TPS = Kaasuläpän asentotunnistin
TK = Tyhjäkäynti
EZK = Sytytyksen ohjausyksikkö
LH = Polttoaineenruiskutuksen ohjausyksikkö (LH2.4)
IMM = Ilmamassamittari
EGR = Pakokaasuntakaisinkierrätys

Edit:
Korjattu 3-2-2 vikakoodin selite oikeaksi.
« Viimeksi muokattu: 16.06.2014, 16:47:03 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Viinaanmenevä joulupukki
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4278
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 700/900 Bosch LH 2.4 vikakoodit
« Vastaus #13 : 25.08.2012, 23:54:13 »
Ja niin mainitaan tämäkin!

Vikakoodit voi lukea koneen käydessä ja nollata myös!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Viinaanmenevä joulupukki
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4278
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 700/900 Bosch LH 2.4 vikakoodit
« Vastaus #14 : 11.09.2012, 21:22:15 »
Ja sitten lisäyksenä LH:n ominaisuuksia.

LH ei sitten generoi mitään vikakoodia, jos suuttimien aukioloaika on 100%
Tämä tulee vastaan vakioahtimella jo noin 1 baarin ahdoilla FK/FT-koneessa ja vihreillä vakiosuuttimilla.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Ateho  Elekma