RallyBaron  Samppasport

B230 kansipahviongelma

  • 6 Vastauksia
  • 263 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dalonen76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
B230 kansipahviongelma
« : 20.06.2025, 01:08:44 »
Tosiaan 940 volvossa on tällänen vika eli kannentiiviste palaa kokoajan 4 pytyn vesikanavan juuresta. Tein myös koneremontin jossa lohko ja kansi plaanattiin. Kasasin uudella tiivisteellä ja kuparispraylla ja nyt pamahti uudelleen. Mitäs kannattais selvitellä että mikä ton aiheuttaa? :idiot2:

531 kansi, lh 2.4 tonin bensalastu, 1,5 bar ahtoa hx35 ahtimella…

https://ibb.co/fYdDRbwy


Poissa Dalonen76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: B230 kansipahviongelma
« Vastaus #1 : 20.06.2025, 01:11:50 »
empä huomannu pihalla ja tajusin nyt vasta kun tota kuvaa katsoin että toi liekkirengas on karannu iha kunnolla  :o
Onkos tollanen nakutuksen aiheuttamaa?

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6794
  • Global alligator
Vs: B230 kansipahviongelma
« Vastaus #2 : 20.06.2025, 07:42:39 »
Vois olla naku. Onkohan suuttimet kunnossa?
Aika puhdas ja ruskean sävyinen tuo mäntä meinaan. :o
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2383
Vs: B230 kansipahviongelma
« Vastaus #3 : 20.06.2025, 07:59:03 »
Onko lastu edes kyseiselle setille tehty? Sytkäpurkkia lastutettu ollenkaan?

Jos edes jompaankumpaan vastaus on kielteinen niin tiedät missä vika on.

Männän lakihan on todennäköisesti puhdistunut jäähdytinnestevuodon takia.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6794
  • Global alligator
Vs: B230 kansipahviongelma
« Vastaus #4 : 20.06.2025, 08:13:26 »
Tai sitten on vain paineet menny vesikanavaan.
No, joko tai.
Nesteen päästessä sisään mäntä kyllä peseentyy. :D
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Dalonen76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: B230 kansipahviongelma
« Vastaus #5 : 20.06.2025, 10:06:12 »
Joo mäntä varmaan puhdistu kun ajoin vähän alle kilsan kotiin ku toi tiiviste palo.

Bensalastu on tälle setille tehty mutta tosiaan sytkälastua ei oo. Tiedä yhtään tollasesta lh2.4 sielunelämästä et kuinka helposti se estää nakutusta yms. Pitäskös sitä alkaa sytkälastua hommaamaan vai päivittää koko moottorinohjaus ???


Poissa Notn4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
Vs: B230 kansipahviongelma
« Vastaus #6 : 20.06.2025, 19:46:19 »
Joo mäntä varmaan puhdistu kun ajoin vähän alle kilsan kotiin ku toi tiiviste palo.

Bensalastu on tälle setille tehty mutta tosiaan sytkälastua ei oo. Tiedä yhtään tollasesta lh2.4 sielunelämästä et kuinka helposti se estää nakutusta yms. Pitäskös sitä alkaa sytkälastua hommaamaan vai päivittää koko moottorinohjaus ???

Molempiin purkkeihin mielellään kokoonpanolle räätälöidyt lastut.

Onko laajakaista seosmittaria käytössä?

Itselläni nämä perus "ärrän vihreille suuttimille, 3" immulle ja korkeammille ahdoille" tehdyt bulkkilastut eivät tuottaneet positiivisia kokemuksia. Seokset  kävivät ensin hitosti rikkaalla ja sen jälkeen vetojen loppupäässä mentiinkin lähes stoiccaan vaikka ahtoja oli edelleen 1.3bar.

Täältä foorumilta löytyi tekijä omalle setupille, vaikkakin etänä tehdyt niin silti seokset paljon järkevämmät ja romut pysyi kasassa siihen asti että viimeisen käytetyn IMMun palamisen yhteydessä palaneet hermot johtivat megaan siirtymiseen ja se on sitten jo eri maailmaa kuin tämä LH ja sen lastujen kanssa sekoilu, mutta ehdottomasti sytkälle lastua jos kone eroaa vakiosta.

 

Proturbo  Autodiagnoosi