Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo EX60

  • 15 Vastauksia
  • 2248 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Volvo EX60
« : 27.06.2025, 09:24:24 »
Volvo EX60:n pitäisi tulla markkinoille keväällä -26 hieman päälle 50t€ hintaluokkaan. Tarkempia tietoja alkaa tippumaan.

https://citymagazine.si/fi/uusi-volvo-ex60-on-keskikokoinen-sahkoinen-katumaasturi-joka-mullistaa-segmentin/


Poissa tommi k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo EX60
« Vastaus #1 : 14.07.2025, 12:46:06 »
Volvo 340 DL 1981 -> Volvo 242 DL 1979 -> Volvo V70 1997 -> Volvo V70 2,5T 2004 -> Volvo XC90 D5 2007 "Möykky" -> Volvo XC60 D3 AWD 2012 -> Volvo XC60 T6 LR 2023

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 636
  • "Ajattele millä ajat - Volvo"
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Volvo EX60
« Vastaus #2 : 05.09.2025, 13:33:25 »
Tammikuu 2026

https://www.volvocars.com/fi/cars/ex60-electric/
Jep, tässä virallinen Volvon pressitiedote EX60sta parin päivän takaa :
https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/media/pressreleases/352832/save-the-date-on-21-january-we-will-reveal-the-new-volvo-ex60
Torslandan pajalla alkavat tekemään eli kiinanleimaa halutaan pois jne eli jospa tuo nousisi yhtä kovaksi myyntimalliksi kuin XC60! Jäi 240nen joku aika
sitten jo myyntikakkoseksi eli kova tulos! Vielä kun tuohon joskus saavat +1000km rangen, niin sitten voidaan puhua jo oikeasta sähköautosta :P
1. XC60 T8 TE MY2020 138tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. Moduulinvaihto 4.12. odotellessa...
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey Oli kyllä ihan huippuauto!!!
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 636
  • "Ajattele millä ajat - Volvo"
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Volvo EX60
« Vastaus #3 : 05.09.2025, 13:38:21 »
Volvo EX60:n pitäisi tulla markkinoille keväällä -26 hieman päälle 50t€ hintaluokkaan. Tarkempia tietoja alkaa tippumaan.

https://citymagazine.si/fi/uusi-volvo-ex60-on-keskikokoinen-sahkoinen-katumaasturi-joka-mullistaa-segmentin/
Tuohan olisi aika loistava hinnoittelu, mutta sikäli kun EX60 on ns. ruoåttintuotantoa, niin veikkaisin Suomessa hintojen pyörivän
sunnilleen nykyisen XC60 plugarin alk. hinnoissa (61-62t€) eli olisihan tuo 50t€ melkoinen ale sitten sähköautomarkkinoille?!?
Mutta jos saavat puristettua hinnan edes jonnekin 55-60t€ väliin, niin voi tulla XC60sen kaltainen myyntimenestys, jää nähtäväksi.
1. XC60 T8 TE MY2020 138tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. Moduulinvaihto 4.12. odotellessa...
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey Oli kyllä ihan huippuauto!!!
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1183
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo EX60
« Vastaus #4 : 05.09.2025, 15:46:15 »
Vielä kun tuohon joskus saavat +1000km rangen, niin sitten voidaan puhua jo oikeasta sähköautosta :P
Minulla oli S90 runsaan tuhannen ”range”, mutta näillä vuosilla 500 alkaa olemaan ylärajoilla. Nuorempana hiihtoreissut ajettiin aina yhden pysähdyksen taktiikalla ja hyvällä nopeudella, mutta ne ajat ovat takana.

Voidaan kysyä, onko järkeä pakata autoon akkua +1000 kilometrille, kun se rasittaa kuitenkin kokonaisuutta. Tarve on kuitenkin useimmille reilusti vähemmän.

Sähköautoilijana olen vielä noviisi, mutta pikkuakkuinen riittää minulle hyvin. Johto kiinni, kun pörssisähkö on nollan tuntumassa, 80% ja noin 400 km ”tankissa”. Sillä ajaa viikon työmatkat ja kauppareissun.

Volvojen heikkous on tähän asti ollut kulutus. Mitä käyttäjäkokemuksista olen lukenut, myös muita ongelmia on, mutta myös käyttäjät vaikuttavat hieman omituisilta.

Esimerkiksi OPD ei kelpaa, vaan halutaan rullata ja jarrutella sekä ryömiä. Kamalaa, kun auton käytös muuttuu päivityksessä (softa paranee)! Hirvittävää muutosvastarintaa, minusta esimerkiksi hyvin toimiva OPD on parasta, mitä autoilun kehitys on tuonut tullessaan -muista ajoavustimista nyt puhumattakaan.
No, jotkut haluavat myös painaa kykytintä ja muutella välityssuhdetta :D. Se on urheilullista…

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 636
  • "Ajattele millä ajat - Volvo"
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Volvo EX60
« Vastaus #5 : 06.09.2025, 15:42:05 »
Minulla oli S90 runsaan tuhannen ”range”, mutta näillä vuosilla 500 alkaa olemaan ylärajoilla. Nuorempana hiihtoreissut ajettiin aina yhden pysähdyksen taktiikalla ja hyvällä nopeudella, mutta ne ajat ovat takana.

Voidaan kysyä, onko järkeä pakata autoon akkua +1000 kilometrille, kun se rasittaa kuitenkin kokonaisuutta. Tarve on kuitenkin useimmille reilusti vähemmän.

Sähköautoilijana olen vielä noviisi, mutta pikkuakkuinen riittää minulle hyvin. Johto kiinni, kun pörssisähkö on nollan tuntumassa, 80% ja noin 400 km ”tankissa”. Sillä ajaa viikon työmatkat ja kauppareissun.

Volvojen heikkous on tähän asti ollut kulutus. Mitä käyttäjäkokemuksista olen lukenut, myös muita ongelmia on, mutta myös käyttäjät vaikuttavat hieman omituisilta.

Esimerkiksi OPD ei kelpaa, vaan halutaan rullata ja jarrutella sekä ryömiä. Kamalaa, kun auton käytös muuttuu päivityksessä (softa paranee)! Hirvittävää muutosvastarintaa, minusta esimerkiksi hyvin toimiva OPD on parasta, mitä autoilun kehitys on tuonut tullessaan -muista ajoavustimista nyt puhumattakaan.
No, jotkut haluavat myös painaa kykytintä ja muutella välityssuhdetta :D. Se on urheilullista…
Mikäs tuo OPD on? Kulutukset kyllä ihmetyttää itsekin, että miksi ei saada sähkömoottoreista taloudellisempia? Sitenhän isomman akuston kapasiteetti riittäisi pidemmälle? Mutta kun en noista mitään juuri tiedä...
Onhan ne vähän energiataloudellisemmiksi tulleet, esim. Volvolla/Polestarilla 78kWh->82kWh akuston muutos + jotain tuunausta sähkömoottoripuolelle (ainakin toinen "Volvon oma sähkömoottori"?) tehnyt jotain
eli noissa 2022-> uudemmissa range pidentynyt jopa +100km ja akustossa vain tuo 4kWh ero selittänee jotain?
Eilen käytiin kummipojan kanssa ajelemassa Rellun 5 sarjan uutta sähköautoa, olipa vaan hauska kampe ja mitä katsottiin yleiskulutusta, niin siinä se 12-13kWh/100km pinnassa huiteli joten on ne n. 20kWh kulutukset
kyllä aika kovia. Kyllä se energiatiheys akuissa tulee kasvamaan, mutta akustojen painot pysynevät varmaan niin suurina, että sitä taloudellisuutta on vaikea pistää paremmaksi. Kyllä se 1000km rangeraja kuitenkin jo
lähestyy, kun uusimmassa BMW iX3:ssa "neue klasse" jo range vähintään 700km ja jopa n. 800km kulutuksen ollessa jotain 15kWh/100km pintaan :
https://configure.bmw.fi/fi_FI/configure/NA5/31HR/FSEJ7,P0300,S0230,S02VB,S02VD,S0302,S03ND,S0428,S0494,S04T2,S0548,S05AT,S05AV,S061B,S0654,S06AE,S06AF,S06NX,S06S4,S0885,S08R3/SE000001
Eli kyllä ne pikku hiljaa kehittyy...
1. XC60 T8 TE MY2020 138tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. Moduulinvaihto 4.12. odotellessa...
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey Oli kyllä ihan huippuauto!!!
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1183
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo EX60
« Vastaus #6 : 06.09.2025, 18:20:14 »
Autoilu on nykyään täynnä näitä lyhenteitä, OPD on yhden polkimen ajo. Ainakin omassani se on niin hyvin toteutettu, että taajamapyörittely menee sen kanssa tosi mukavasti. Johtuisikohan siitä, että Avantilla ajellessa ei ole muuta vaihtoehtoa.. tai siinä on oikeastaan kahden polkimen ajo vakiona: toisella eteen, toisella taakse, jarrua ei ole S*. Autossa jarru on, mutta liikkeellelähdön jälkeen ei polkimeen tarvi koskea, helppoa ajamista!

Maantiellä Volvon Pilot Assistia enimmäkseen parempi toteutus hoitaa ajamisen. Harmittavasti Suomi ei salli kaikkia ominaisuuksia, ei edes nopeusrajoituksen ennakkoilmoitusta!?

Vapaa rullailu on pihistelyssä regenerointia tehokkaampi etenemistapa, mutta maantiellä haluan edetä halutulla, tasaisella nopeudella, ja siinä auto sitten välillä lataa, enimmäkseen kuluttaa.

Oma neliveto on kesän aikana kuluttanut maantievoittoisessa ajossa 13,7 kWh tietämillä, kun naapurin EC40 vie vastaavassa ajossa reilusti yli 20. Kiihtyy toki sekunnin nopeammin sataseen :).

Poissa HiekkaHeikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo EX60
« Vastaus #7 : 07.09.2025, 20:52:13 »

Oma neliveto on kesän aikana kuluttanut maantievoittoisessa ajossa 13,7 kWh tietämillä, kun naapurin EC40 vie vastaavassa ajossa reilusti yli 20.

Vertailun vuoksi voisi kertoa omankin auton merkin kun naapurinkin on mainittu.
Kyllä EC40:n saa kesälläkin kuluttamaan moottoritieajossa yli 20 kWh/100km mutta mietin mikä auto kulkee samaa nopeutta 13,7 kWh kulutuksella.
XC40 Recharge Twin Plus -24

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 636
  • "Ajattele millä ajat - Volvo"
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Volvo EX60
« Vastaus #8 : 09.09.2025, 15:18:28 »
Vertailun vuoksi voisi kertoa omankin auton merkin kun naapurinkin on mainittu.
Kyllä EC40:n saa kesälläkin kuluttamaan moottoritieajossa yli 20 kWh/100km mutta mietin mikä auto kulkee samaa nopeutta 13,7 kWh kulutuksella.
No esimerkiksi ainakin tuo Rellu 5nen, jos on infotainmenttia uskominen, siinä se 12-13kWh välissä oli vaan en tiedä sitten maantiellä kovempi vauhti?
1. XC60 T8 TE MY2020 138tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. Moduulinvaihto 4.12. odotellessa...
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey Oli kyllä ihan huippuauto!!!
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 636
  • "Ajattele millä ajat - Volvo"
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Volvo EX60
« Vastaus #9 : 09.09.2025, 15:20:18 »
Autoilu on nykyään täynnä näitä lyhenteitä, OPD on yhden polkimen ajo. Ainakin omassani se on niin hyvin toteutettu, että taajamapyörittely menee sen kanssa tosi mukavasti. Johtuisikohan siitä, että Avantilla ajellessa ei ole muuta vaihtoehtoa.. tai siinä on oikeastaan kahden polkimen ajo vakiona: toisella eteen, toisella taakse, jarrua ei ole S*. Autossa jarru on, mutta liikkeellelähdön jälkeen ei polkimeen tarvi koskea, helppoa ajamista!

Maantiellä Volvon Pilot Assistia enimmäkseen parempi toteutus hoitaa ajamisen. Harmittavasti Suomi ei salli kaikkia ominaisuuksia, ei edes nopeusrajoituksen ennakkoilmoitusta!?

Vapaa rullailu on pihistelyssä regenerointia tehokkaampi etenemistapa, mutta maantiellä haluan edetä halutulla, tasaisella nopeudella, ja siinä auto sitten välillä lataa, enimmäkseen kuluttaa.

Oma neliveto on kesän aikana kuluttanut maantievoittoisessa ajossa 13,7 kWh tietämillä, kun naapurin EC40 vie vastaavassa ajossa reilusti yli 20. Kiihtyy toki sekunnin nopeammin sataseen :).
Itellä vain 1 kokemus tuosta kunnon "OPD" eli yhden pedaalin ajelusta, oli taannoin huollon sijaisautona/koeajoautona Volvon XC40 P8 ja olipas vaan kiva kampe ajella. Se yhden pedaalin ajelu
oli kyllä hienosti toteutettu, kun auto tunnistaa myös edellä ajelevan ja jarruttaakin automaattisesti risteyksissä. Ei jarrupalat juuri kulu...
1. XC60 T8 TE MY2020 138tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. Moduulinvaihto 4.12. odotellessa...
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey Oli kyllä ihan huippuauto!!!
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1183
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo EX60
« Vastaus #10 : 23.09.2025, 20:47:20 »
Se yhden pedaalin ajelu oli kyllä hienosti toteutettu, kun auto tunnistaa myös edellä ajelevan ja jarruttaakin automaattisesti risteyksissä.
Siinä taisi olla käytössä mukautuva vakionopeus ja jonoaputoiminto, vai mikä se Volvon terminologiassa sitten onkin. Tuon teki jo oma S90, toki sen jonotushermo ei kestänyt montaa sekuntia. Sen jälkeen liikkeellelähtö jäi kuljettajan hommiksi.
Yhden polkimen ajossa homma toimii kuskin nilkan asennolla, kun poljinta keventää, auto lataa (”regeneroi”) ja hidastuu. Toiset pysähdyksiin asti, kehnommat ryömivät, kunnes pysäytetään jarrulla eli 2. poljin käyttöön.

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo EX60
« Vastaus #11 : 20.10.2025, 18:47:29 »
Julkaisupäivä on 21. tammikuuta, toimitukset alkanevat heinäkuussa Torslandan tehtaalta. Volvon tyyliin MY27 vuosimallilla  :2funny:

Akullisella pitäisi päästä jopa 700km, joten akun koko 100kWh tienoilla.

Perustuu SPA3 alustalle, 800V akusto (LFP?). Lataus (max 350kW) 10-80% pitäisi onnistua vajaa 20min. Myös V2L pitäisi olla mahdollista.

Hintaluokka +60 000€, jonkun verran alle BMW IX3:n
« Viimeksi muokattu: 20.10.2025, 19:05:00 kirjoittanut JPN_V70D3OR »

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo EX60
« Vastaus #12 : 09.11.2025, 20:35:12 »
Ruotsista kantautuu tietoa, että EX60:n hinta jäisi alle XC60:n. Suomessa XC60:ssa on autoveroa, joten EX60 voisi jäädä alle 60k€. Tarina ei kylläkään kerro minkä kokoinen akku hinnat alkaen malliin tulee.

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 636
  • "Ajattele millä ajat - Volvo"
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Volvo EX60
« Vastaus #13 : tänään kello 19:24:38 »
Ruotsista kantautuu tietoa, että EX60:n hinta jäisi alle XC60:n. Suomessa XC60:ssa on autoveroa, joten EX60 voisi jäädä alle 60k€. Tarina ei kylläkään kerro minkä kokoinen akku hinnat alkaen malliin tulee.
Jos tulisi joku "59 990€" alk. hinta tai muuta vastaava hinnoittelumalli, niin luonnollisesti se olisi takavetoinen ja hieman pienemmällä akustolla (LFP?). Olisi kyllä hyvää tuo tiukempi hinnoittelu, mutta kun Ruoåttisa tehty ja laatua, niin voi olla meillä vähän suolaisempi hintapuoli. Mm. Siintomaalla oli hyvä video niissä viikkouutisissa ja mainitsi, että tulee 2 eri akkukemiaa ja tässä kaivelin vähän lisätietoa (kuitenkin syyskuun lopulta 2025 eli tieto ok?)
https://www.youtube.com/watch?v=VZIr3cD9Zz4&t=268s Siintomaan video aiheesta!
https://evdances.com/blogs/news/volvo-ex60-ushers-in-a-new-era-of-prismatic-structural-ev-batteries?srsltid=AfmBOoqy06K8LuUY0wzOGJCdSbnCX3m23Jov6iSnUNyVyvf_C5sjjCeX Lisätietoa LFP ja NMC!
Eli tullee luultavasti sekä LFP ja NMC akustot, liittyneekö tuo sitten siihen, että pienemmässä olisi jotenkin suhteessa nopeampi lataus jopa? Tai voisi veikata, että pienempään tulisi 400V tekniikkaa ja kalliimpiin sitten se 800:nen, mutta jää nähtäväksi vai tuleeko molempiin jopa suoraan 800V lataustekniikkaa... Toki EX30:ssa on vissiin jo käytetty tuota, että ainakin Euroopassa sekä 51kWh LFP että 69kWh NMC ovat tarjolla. Mutta samaa linjaa siis jatketaan ja tuo kait on ihan hyvä filosofia... Lyhyesti :
LFP/litium-rauta-fosfaatti on jotenkin (palo)turvallisempi ja halvempikin sekä eettisempi valmistaa (ei nikkeliä ja kobolttia) joten soveltuisi siihen halvemman hintaluokan EX60seen? Ja niitä voi huolettomammin latailla 0-100% eli ei tarvi huolehtia niin paljoa siitä 80% lataustasosta jne. Eli soveltuisi hyvin pienempiakkuiseen ja tiheämmin ladattavaan edullisempaan malliin... LFP-akuissa huono puoli on niiden kylmäominaisuudet eli Pohjolan oloissa ei ehkä niin hyvä valinta, mutta olisi varmaan riittävän hyvä mikäli akusto iso ja range siten myös ok esim. 500-600km.
NMC/nikkeli-mangaani-koboltti -akuissa on suurempi energiatiheys eli olisi sitten se "long range -malli" sekä parempi suorituskyky dual motorina. Kylmäominaisuudet paremmat, mutta tarvitsee myös tehokkaampaa jäähdytystä kuumilla keleillä ja akun lämmetessä. Kalliimpi valmistaa ja lyhyempi käyttöikä -> SOH arvo menee nopeammin alas.
Akkutyypistä riippuen ranget tulevat olemaan varmaan jossain 600km awd ja 700km single motor/takaveto, mutta nämä ovat ihan vaan omia arvauksia... Tulisikohan samalla lailla vain 2 eri akkupakettia kuten EX30:ssa, toinen pienempi LFP ja isompi sitten NMC... Tuskin noita enempää alkavat sekoittelemaan, mutta mistäpä sen tietää vasta kuin julkaisuajankohtana tai sen jälkeen.
Tämä kahden akkuteknologian valintamahdollisuus on kuitenkin aivan loistava idea Volvolta(kin), kun juuri tuossa kesän korvilla ajattelin ja ideoinkin ::), että tuleekohan joltakin autovalmistajalta tulevaisuudessa sellaisia akustoja, jotka paremmin soveltuisivat meidän kylmiin arktisempiin olosuhteisiin ja nyt näyttää siltä, että Volvolta tulee! Voi valita molempia eli senkin voi sitten erikseen autoonsa päättää, että mitä ominaisuuksia autossaan akun puoleltakin arvostaa! :D On kyllä todella mielenkiintoinen uutuus ja Volvo lataa tuohon paljon odotuksia, mutta jännäksi menee ja Bemari (iX3 neue klasse) sekä Mersu (GLC) ehtivät kyllä vähän etupainotteisesti omansa julkistamaan. Kyyyllä se Volovo sieltä vielä hyvin kisaan kampeaa ja onpa taas jotain uutta kuitenkin 2026 vuodellekin ;)
https://www.evlithium.com/Blog/lfp-vs-nmc-batteries-comparison.html Tuosta voi sitten tutkiskella, että kumman ottaisi (jos olisi pätäkkää ;))
« Viimeksi muokattu: tänään kello 19:39:13 kirjoittanut volvoandy »
1. XC60 T8 TE MY2020 138tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. Moduulinvaihto 4.12. odotellessa...
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey Oli kyllä ihan huippuauto!!!
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1183
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo EX60
« Vastaus #14 : tänään kello 20:35:43 »
@volvoandy: ” mutta kun Ruoåttisa tehty ja laatua ”
Kahden Ruotsissa kootun kokemuksella… ehkä ei :).
Eikös myös Volvon viesti ollut, että kiinalaisen S90 laatu ylitti ruotsalaisen?

No, ehkä uuden markkinoinnissa ei tarvitse antaa ohjeita keskinäytön tai tietokoneen resetointiin, kuten nykymallistossa. Milloinkahan tilauskirjat avataan, kovia kilpailijoita myydään jo.

 

Samppasport  Futurez