Moro.
Emännän auto vuotaa öljyä ja olen sitä tutkinut ja eilen illalla taisin löytää syyllisen. Moottorin takapuolella,sivusuunnassa keskellä aivan lohkon alareunassa runkolaaleripukin yläpuolella on sormen mentävä reikä. Siinä kuuluisi ilmeisesti olla tulppa? Kävin eilen ennen itsetutkistelua kysymässä merkkikorjaamossa mahdollista vuotokohtaa ja mahdollista puuttuvaa tulpaa. Minua katsottiin ihan suu auki, ettei siellä mitään tulppaa ole. Pyysin saada nähdä moottorin räjäytyskuvan, mutta heiltä ei löytynyt (MERKKIKORJAAMO!!?) Olisiko minun mahdollista saada tätä kautta moottorin hajoituskuvan, jotta pystyisin tilaamaan puuttuvan osan?
Vuoto on "tihkuttamista", ei solkenaan vuotamista. Vuoto olisi kuitenkin mukava saada loppumaan, kun alusta sotkeentuu. No eipähän ruostu

Toinen kysymys liittyen V40 1,8l -99 Volvoon. Ajettu n.200 000km? Olisi tarkoitus vaihtaa jakohihna+vesipumppu. Tilasin osat ja sovimme omistajan kanssa vaihtoajasta. Omistaja kysyi tilasinko myös öljypumpun, kun hän oli jostain lukenut, että öljypumpun vaihtoa suositellaan jakohihnan vaihdon yhteydessä. En ole ennen kuullut, että öljypumpun vaihtoa suositellaan samalla kertaa. Vesipumpun vaihtoa kylläkin, on automerkki ollut mikä tahansa.
Mitä mieltä olette tästä?
Dängju