Pakin rutina kuuluu ominaisuuksiin, joissakin rutisee enemmän kuin toisissa. Omassa ex-lankussa pakki sorvasi huolella jos pakkia yritti laittaa nätisti päälle, vauhdilla kun runttasi niin ei kerinnyt kuin kolahtamaan.
Kytkimen toimintaan auttaa vaijerin säätö kireämmälle. Vaihteiston kyljessä on vaijerin kuoressa säätö, iso muovimutteri, joka menee kytkinkopassa olevaan reikään. Mutteria kun pyörittää edestäpäin katosottuna kiinnipäin niin vaijeri kiristyy, vaijerin kuoresta pitää pitää vastaan ettei se pyöri mukana. Kytkinvaijerin ja kytkintä käyttävän kytkinhaarukan väliin pitää oikeassa säädössä jäädä noin kolmen millimetrin välys.
Toinen tarkistettava asia on pakkilukon säätö, pielessä oleva säätö vaikeutta ykkösen ja kakkosen kytkemistä. Vaihdekepin ympäriltä suojapussi pois ja kepin vasemmalla puolelle näkyy kahdella pienellä pultilla kiinni oleva L-mallinen rauta. Ruuvit löysälle ja siirtää rautaa niin, että kepin alapäässä oleva pakkilukon muovi nojaa kevyesti rautaan kun ykkös tai kakkos vaihde on päällä.
Jäykkä kytkin voisi johtua kuivasta tai liian jyrkällä mutkalla olevasta vaijerista, ehtoopuolella olevasta paineasetelmasta tai hajonnessta painelaakerista (tai sitten pajalla on asennettu kytkinhaarukkaan uusi liian jäykkä palautusjousi, palautusjousi ei ole välttämätön). Sitten yksi tyyppivika on kytkinhaarukan kiinnityspallon tuleminen haarukasta läpi, silloin kytkin lakkaa irrottamasta, korjaamista varten vaihteisto on irrotettava. Myös uudet vaihteistoöljyt helpottavat vaihteiden kytkemistä, etenkin jos öljyjä ei ole ikinä vaihdettu. Ilmeisesti autosi vaihteisto on M47 eli viisi kepistä kytkettävää vaihdetta, siihen sopii tavallinen GL4-vaihteistoöljy.
Skriik-ääneen on vaikea vastata mutta luultavasti johtuu siitä, että kytkin ei irrota kunnolla.
Volvossa kytkintä ei tarvitse kuin liikkeellelähdössä, vaihtaminen onnistuu pienen harjoittelun jälkeen ilman kytkintä ja vaihteistosta kuuluvia varattu ääniä

.