Luulisi, että ovat akun mitanneet ja seon oikeasti vaihtokunnossa. Yleensä Volvoihin pystyy vaihtamaan akun itse, ei tule mitään ongelmia, mutta akunvalvontajärjestelmä (BMS) pitää nollata testerillä.
Volvon akut saattaa olla Vartan valmistamia, ne ainakin on itsellä toimineet hyvin. Vartan sivuilta löytyy hakukenttä, josta voit etsiä omaan autoon sopivan akun. Varmaan kaikki isot merkit pelittää akuissa hyvin.
Itse vaihdoin omaan juuri ennen vuosihuoltoa akun, pyysin nollaamaan BMS:sän huollossa, eivät veloittaneet mitään nollauksesta (Hämeenauto). Oma ei ole hybridi, varmistaisin omamekaanikolta, onko akun vaihtamisessa mitään ihmeellistä. Ikkunannostimet yleensä joutuu kalibroimaan laskemalla lasit alas ja sitten ylös pitäen nappia pohjassa hetken ikkunoiden tullessa kiinni. Älä vaihda itse, jos et oikeasti tiedä sähköjärjestelmistä mitään, voi tulla kalliita vikoja. Suomenakut ottaa vaihdosta nollauksineen muistaaakseni 40 euroa? Sieltä veikkaisin, että saat Vartan tms. asennettuna noin 250 euroon.
T8:saan en ole vaihtanut akkua, yleensä ovat nykyautoissa vähän hankalassa paikaissa ja piuhoja ja kiinnikkeitä on hieman enemmän, kuin vanhoissa.