Sateen tauottua tsekkasin heilutella ensin suuttimien liittimiä ja lopuksi irrotin ne kaikki, nitkuttelin johtoja ja etsin nirhaumia. Ei löytynyt mitään.
Lisätietoa ilmiöön, ongelma on havaittavissa vain tyhjäkäynnillä, auto kulkee aivan normaalisti kuormalla ja kierroksilla.
Omituinen ääni pienillä kierroksilla lakkaa kun laskee mäkeä vaihde päällä ja jalka pois kaasulta eli syöttöä ei ole.
Auto ”ryntää” satunnaisesti lyhyen hetken jyrkässä kurvissa aivan pintakaasulla. Rallattelu näyttäisi tasaantuvan myös tyhjäkäynnillä kun ilmastoinnin kompura lähtee mukaan.
Rallattelu ei ala heti starttauksen jälkeen vaan vasta hetken päästä.
Voisiko olla niin, että joku suutin vuotaa sylinteriin koko ajan?
Muuta remonttia tehty viime aikoina:
Öljyt vaihdettu 1000km sitten, 5mm yli ylärajan. Dieselin paluuputki vuoti vetoakselin hiottua metalliputkesta pinnan pois, katkaisin putken, reititin uudestaan 8/14mm pa-letkulla.
Auto siis D5, mustakoppanen, ’02 ja 609tkm. Osa suuttimista alkuperäisiä, 2-3 vaihdettu ohivuodon takia vuosia sitten.
Alipaineletku tukittu, moottorituki vuotaa.