Kulkukoira  Proturbo

90-lukuisen Volvon haku Ruotsista, mitä pitää tietää ?

• 2 Vastauksia
  • 271 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa danbomp

• De Luxe
  • *
  • https://www.youtube.com/channel/UCX4Y0z-0wEPnCJ_II
    • pd.kuvat.fi
Oon katsellut noita Ruotsin Volvoja 90-luvulta kun niissä on yleensä paremmat varusteet kuin meidän autoissa Suomessa. Ajatuksena olisi että hakisi itse ja ajaisi sen myös kotiin. Olen ymmärtänyt että että yksityiset ovat vähän ihkeitä myymään ulkomaille, mutta liikkeistä se onnistuisi. Olen myös ymmärtänyt että Ruotsissa pitää kilvet palauttaa kun auto myydään ulkomaille. Yritin etsiä netistä tietoa että miten sillä voi ajaa sitten Ruotsissa satamaan ja Suomessa satamasta kotiin. Onnistuuko tarrakilvillä vai miten. Liikennevakuutushan pitää tietenkin olla ja sen saa jotenkin vakuutusyhtiöltä.

Kertokaa miten teillä on kokemuksia asiasta.
Ajattele millä ajat !

Poissa Ristus

• Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 90-lukuisen Volvon haku Ruotsista, mitä pitää tietää ?
« Vastaus #1 : 06.08.2025, 09:08:03 »
Tämä kilvenpalautus myytti on nyt murrettu ja ei tarvia enää palauttaa kilpiä ruotsiin.

Mutta ilmeisesti siinä ruotsin rekisteröinti puulaakissa menee sitten tovi ennen kuin se häviää ruotsin rekisteristä.

Autoa saat ajaa suomessa niillä ruotsin kilvillä kun olet tehnyt sen verotus hakemuksen mikä lienetkään ja autosta kauppakirjat ja se maahantuonti katsastus tehty ja verot sitten maksuun... Talvella haettiin just yksi auto haaparannasta ja oli meijän eka kerta ja samoja asioita pähkäiltiin mutta se olikin aika simppeli juttu.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa jumo

• VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: 90-lukuisen Volvon haku Ruotsista, mitä pitää tietää ?
« Vastaus #2 : 06.08.2025, 13:35:57 »
Ne vain yksityiset on aika nihkeitä joskus myymään ulkomaille. Monesti ilmoituksessa on että maksu swishillä ja omistajanvaihto äpin kautta, silloin ei suomipoika osta..( ilman tuttua ruotsalaista). Itse olen yhden ajanut puuhatarroilla rajan yli, kerran myyjä on antanut kilvet mukaan ja sitten ne postititin sille takaisin. Kerran myyjä toi auton pihaan, toki tässä helpottaa tuo maarajan läheisyys. Viimeisimmän ruotsikilvet on tallin seinällä...
V60 D3AWD -20,  V70 T5 2005, 940 -96 B230FK, 19T 3"IMM, 668Dekat ja lastut + 1.2bar
Youtube:Tuusannuuska

RallyBaron  Samppasport