Autodiagnoosi  Carcom Oy

S60 T8 vm 2020 pari kysymystä, ennenkuin ostan mitään.

• 5 Vastauksia
  • 566 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PetriN

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi

1. Saako mittaristosta näkymään bensamoottorin kierrokset?

2. Kun sähköä on ja pintakaasulla pisarankuva muuttuu ei-aktiiviseksi, niin sammuuko bensamoottori vai huilaako vaan?
Tähän asiaan se rpm näytille.

Korvalla en pysty erottelemaan tyttären XC60:sta selvästi, muuta kuin sen kun bensamoottori ekan kerran tulee mukaan sähkön loppuessa.

Poissa Niclashki

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 T8 vm 2020 pari kysymystä, ennenkuin ostan mitään.
« Vastaus #1 : 20.08.2025, 13:36:22 »
1. Saako mittaristosta näkymään bensamoottorin kierrokset? -> tottakai saa, esim power tilassa tai vaihtaa mittariston teeman "poweriin" asetuksista.

2. Kun sähköä on ja pintakaasulla pisarankuva muuttuu ei-aktiiviseksi, niin sammuuko bensamoottori vai huilaako vaan?
Tähän asiaan se rpm näytille. -> Tämä näkyy aikaisemman kommentin ohjeilla. Kone sammuu silloin kun pisara on ns. ei aktiivinen.

Korvalla en pysty erottelemaan tyttären XC60:sta selvästi, muuta kuin sen kun bensamoottori ekan kerran tulee mukaan sähkön loppuessa.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa PetriN

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 20.08.2025, 19:02:28 »

Tämä selvä!

Kiitos

Poissa JJJ

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 20.08.2025, 19:43:51 »
Toisaalta myös:

1. Siinä on automaattilaatikko, tietokone kyllä huolehtii optimikierrosluvusta kuormitukseen nähden.
2. Se on hybridi, tietokone kyllä huolehtii sopivasta sähkö- ja polttomoottorin käytöstä kuormitukseen nähden.

Ajaa vaan.

Poissa Niclashki

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 22.08.2025, 21:26:46 »
Toisaalta myös:

1. Siinä on automaattilaatikko, tietokone kyllä huolehtii optimikierrosluvusta kuormitukseen nähden.
2. Se on hybridi, tietokone kyllä huolehtii sopivasta sähkö- ja polttomoottorin käytöstä kuormitukseen nähden.

Ajaa vaan.

Onhan tuokin vaihto-ehto, mutta kyllä ainakin itse tykkään seurata auton moottorin kierroksia, milloin auto käy polttomoottorilla. En itse osta sellaista hybridiä kyllä, missä ei saa tätä tietoa näkyviin.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa taffu

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 23.08.2025, 09:17:26 »
Onhan tuokin vaihto-ehto, mutta kyllä ainakin itse tykkään seurata auton moottorin kierroksia, milloin auto käy polttomoottorilla. En itse osta sellaista hybridiä kyllä, missä ei saa tätä tietoa näkyviin.

Kuljettajan toiminta tms. näytöstä kesikonsolissa näkee myös mihin suuntaan voimaa ja energiaa siirrellään, käykö moottori yms.

Elekma  Autoracing