Mulla on V70, jossa D4204T5 moottori. Ihan alkupään malleja. Ostin aikanaan noin 120tkm ajettuna, mikä oli ehtinyt tulla edellisellä omistajalla neljässä vuodessa. Eli noin 30tkm vuodessa ja merkkiliikkeen huoltokirjalla.
150tkm kohdalla tehtiin Volvon ohjeistuksen (tietty työnumero tms.) mukainen remppa merkkihuollossa, kun punnituksessa öljyä kului 0,27l/1000km. Eli männät, männänrenkaat, hoonaus jne. jne kuului settiin.
Hiukan ennen tuota remppaa oli jo vaihdettu egr-venttiili ja jäähdytin, kun olivat oireilleet.
60tkm on mennyt sen jälkeen onneksi ongelmitta. Öljypalkit ei vähene eikä egr:t ole kiukutelleet. Toki tuo on mielestäni aika vähän vielä kilometrejä ison rempan jälkeen, mutta itselle niitä ei vuotta/öljynvaihtoväliä kohti tule kuin 10-12tkm. Siihen nähden tyytyväinen.
Mutta tuo siis vaan esimerkkinä, jos siitä on jollekin hyötyä. Osasi joku vaihtoautoliike remontin perään kysyäkin, kun tarjosin vaihdossa taannoin ja nostivat tarjousta ihan hyvin sen perusteella. Toki jäi vielä itselle.
Mainitaan nyt vielä, että aluksi kun kulutuksen perään kyselin, oli Volvolla vielä ohje, että 0,5 litraa saa palaa tuhannella. En tiedä oliko virallinen korjausmenetelmä silloin sitten vielä työnalla, mutta sitten ajan kuluessa tuo sallittu määrä laski niin paljon, että omani kuluttikin punnituksessa selvästi liikaa ja päätyi korjaukseen.
Edit: Menee vähän offtopiciksi, mutta sellainen tuli vielä mieleen, että egr-jäähdytin sytytti vikavalon sen yhden takaisinkutsukorjauksen jälkeen, jossa tehtiin muutoksia nesteenkiertoon tms. (?). Eli nosti vian varmaan nopeammin pintaan.