Mä meinasin lurauttaa näin loppusyksystä tyhjähköön tankkiin kondenssiveden poistamiseksi jäänestoainetta. Oisko etanoli tai isopropanolipohjainen tuote, johon vesi liukenee. Sit hetki ajelua, tankki täyteen ja suodatin vaihtoon ennen pakkasia.
Edit. Oiskohan suodattimen pohjassa ollu vedenpoistoproppu, se varmaan kannattaa tyhjentää ennen jäänestoaineilla lotraamista.
TDI moottorin kylmäkäynnistykseen paras lääke lienee suuttimien kärkien vaihto. Tosin just hain päästolapun ja euro 4 mukaan läpi, vaikka 1999 rekisteröity auto. Kilsoja 410tkm. Ei ne suuttimet nyt ihan huonot vielä oo.
Aine missä korkeampi setaaniluku, sellanen auttaa ehkä ennakoiden tankissa kovemmilla pakkasilla jos ei tolppaan saa autoa.
D5 moottorin suuttimia kuuntelin isolla rukarilla ja yks kirkui kuin petolintu. Se sama varmaan myös fuskaa vähän kiihdyttäessä kun vaimeaa naputusta kuuluu joskus. Mutta hyvin on vielä käyntiin lähteny pakkasellakin.
Ei ne käärmeöljyt mekaanisia vikoja korjaa, mutta ei kait niistä haittaakaan oo. Tuohon D5 vois kokeilla jotain tököttiä muuttuuko ääni suuttimessa jos satun innostumaan.