Morjesta pöytään!
Aloin vahingossa harrastamaan Volvoja ja ensimmäiseksi yksilöksi löytyi tällainen juuri sisäänajettu (380tkm) V70 II (285?) 2.4T B5244T3. Foorumia useamman päivän nyt selanneena saanut todeta että sisäänajon aikana on tainnut myös enin osa tyyppivioista osua yksilön kohdalle.
Helpoimpana hoidettavana näistä olisi tämä hitusen epämääräinen ahtaminen, joskus herää oikein normaalisti, mutta välillä paineet jää edelliseen risteykseen. Tässä nyt pähkinänä olisi se, että käykö tuohon varaosaksi tällainen PIERBURG 7.22240.
13.0, kun Volvon alkuperäinen on 7.22240.
5.0? Tuo näyttäisi päällisin puolin täysin samalta, mutta en näistä mitään teknistä tietoa saa kaivettua, niin ajattelin nyt suosiolla kysyä viisaammilta

.
VVT alkaa olemaan varmasti myös tiensä päässä ja se varmaan seuraavassa jakopäärempassa vaihdetaan samalla. Hitusen puskee öljyä tiivisteen välistä. Solenoidi varmaan sama vaihtaa samassa rytäkässä, jollakin oli auttanut pelkästään solenoidin vaihto lämpimän koneen humppaamiseen minkä itsekin todennut. Käyköhän tuohon tuo tarvikeosa PPS:ltä vai onko tuohonkin tarjolla joku alkuperäistä vastaava (ilman Volvo -leiman tuomaa kolminkertaista hintaa)?
Sen verran hyvällä pidolla ollut, että mieluusti tätä jonkun verran yrittäisi pitää kunnossakin! Saa huikata muistakin sudenkuopista jos mieleen tulee!