Mahtaisiko joku tunnistaa tällaisen oudon kuuloisen ongelman syyn?
Kun automaattiaskista lyö vaihteen päälle (D tai R), alkaa koneen ja laatikon kylmänä ollessa kuulua suhteellisen väkivaltaisen kuuloinen rohiseva ääni. Vaikuttaisi tulevan pyörivästä liikkeestä, eli rahina on samanlaisena toistuvaa, ei satunnaista. Asiaan ei vaikuta se, onko auto liikkeessä, vai jarrulla pidettynä paikallaan, eikä se, onko auto nosturilla ilmassa (= ei juuri vetovastusta) vai maassa.
Ääni loppuu kuitenkin hyvin pian, ehkä parinkymmenen sekunnin kuluessa käynnistyksestä, riippumatta siitä, lähdettiinkö liikkeelle (kunhan vain on siis D tai P päällä). Sitten kaikki tuntuukin toimivan normaalisti. Öljyt esim. tuskin ehtivät juurikaan lämmetä, eli kenties kyse on siitä, ettei oikeaan paikkaan ole ehtinyt kerääntyä painetta (?). Auton alta on koetettu stetoskoopilla kuunnella, ja vaikuttaisi, että ääni tulisi enemmänkin ajosuunnassa moottorin oikealta puolelta kuin itse askista, mutta rahina häviää sen verran nopeasti, ettei tarkkaa paikkaa ehditty paikallistaa kunnolla.
Laatikko myös hieman nyki kylmänä parkkiruudusta peruutettaessa. Vaihdatin laatikon öljyt juuri, ja nykiminen lakkasi - mutta ääni jäi. 
Kilometrejä on kertynyt vaivaiset 289 tkm, ja laatikon öljyt on vaihdettu (niin ikään huuhtelemalla) myös aiemmin 80 tkm ja 214 tkm kohdilla. Erillistä suodatinta askissa ei kai olekaan vaihdettavaksi.
Voisikohan askissa olla esim. liian vähän öljyä (vaikka luulisin huoltoliikeen osanneen täyttää oikean määrän)? Pois valuteltu öljy oli kuulemma vielä ihan normaalin näköistä, eli ei apuja siitäkään. Vai olisiko kyseessä kenties joku muu mekaaninen vika jossain ihan muualla, joka sitten sattuisi oireilemaan näin?
t. Jukkis