Hei!
Kysyin SAHilta auton alaisen bensapumpun hintaa. 450€
Mistä saisi halvemalla?
Voitko laittaa tuotekoodin, että löydän oikeanlaisen.
Mulla on vm.1992 940 2.3bensa ilman turboa.
Pitäisi kai olla sama kuin 1993.
Tankkilaite SAHilla 170€, sen olen valmis maksamaan, kun en ole muualta löytänyt.
Toki olen kiinnostunut, jos joku osaa vinkata, mikä noista bilteman pumpuista sopisi tankkiin.
Ja tekijä myös hakusessa pirkanmaalla 
Skandix.de löytyy tietoa, saat sieltä oikeat uusimmat Volvon tuotenumerot. Valitse toimitusmaa Suomi ja kieli englanti. Katso mikä on autosi VIN-koodi. Sen ja teknista tietoa saat esim. Bilteman sivuilta ilmaiseksi auton rekisterinumeron antamalla tai katso se VIN rekisteriotteestasi. Onko sinulla siis 85 kW moottorilla (B230FD) oleva 8-venttiilinen 2,3 litran kone ilman turboa, bensamalli? Minulla on vm. 1993 juuri tuollainen.
Auton alla oleva bensapumppu ei mahdottomia maksa. Joku Bosch on kalliimmasta päästä. Skandix.de on kallis rahtimaksu, noin 34€ Suomeen mutta sillä saa kai 20 kg tavaraaa. Kovin pientä ja halpaa ei kannata noilla rahtimaksuilla tilata.
Etummainen bensapumppu auton alla, Bosch on Skandix:lla kallis 166€, Volvon osanumero on 9142044, Bosch numero on esim. Bosch 0 580 464 068. Joku toinen Bosch, jossa oli kai lopussa nrot 061 (?) olisi myös sopiva.
Spareto.fi (Viro), eli tämä bensapumppu sieltä:
https://spareto.fi/tuotteet/bosch-polttoainepumppu/0-580-464-068hintaa on noin 113€ sis. Suomen ALV 25,5% on tässä hinnassa. Sparetolta tuli tänään 31.10.2025 nopeasti Bosch bensapumppu (made in CZ) ja suodatin Suomeen. Hain sen tänään DHL:n pakettiautomaatista. Heti kun paketti on DHL:llä lähtömaassa, kannattaa varmaan vaihtaa oman kotiosoitteen tilalle joku lähellä oleva DHL:n automaatti tai muu jakelupaikka. Näitä on esim. K-supermarketeissa ja voi olla muissakin kaupoissa. Ei ollut DHL:n rahti kallis.
Suodattimet ovat halpoja, ei taida niitäkään löytyä esim. motonet.fi tavarataloista juuri nyt. Volvon osanumero on 31262352, hinta 13,94€. Halvemmallakin on jotain, en tiedä mikä on paras.
https://spareto.fi/tuotteet/mahle-original-polttoainesuodatin/kl-30Noihin saattaa tarvita jotain asennusosia, eli esim. joku yhdistysputki muovia + metallipäät joilla se yhdistelmä ruuvataan bensapumpun ja suodattimen väliin. Joku tarjosi jotain kuparisia prikan näköisiä tiivistelevyjäkin 4 kpl. Bosch:ssa ei ole mitään mukana. Skandix suosittelee joitain muita osia lisäksi, koska ne ovat usein menneet huonoksi yli 30 v aikana, kun auton vuosimalli on esim. 1993.
Saan Skandixilta tankkipumpun (Volvo 3507436 hinta 53,41€ ja muitakin osia varmaan noin 6.11.2025 omaan Volvooni. En ole varma, onko kaikki tarvittavat osat ostettuna. Jotain sähköjohtoja on tapana korjata liittimillä. Omassa Volvossani on todettu tankkipumpun olevan mykkä eli rikki. Onhan autolla jo noin 465000 km ajettu.
Itselläni on korjaaja tiedossa ja hän hyväksyy sen, että enimmäkseen tilaan itse kaikki osat. Monet johonkin ketjuihin kuuluvat korjaamot ja muutkin eivät halua asiakkaan osia käyttää. He menettävät rahaa, kun eivät saa osista reipasta voittoa.
Biltemasta en oikein tiedä. Niitäkin osia katselin netissä.