Autoracing  KL-varaosat

V50 T5 AWD aut. ongelmat ja ratkaisut

  • 1 Vastauksia
  • 122 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -Slimex-

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
V50 T5 AWD aut. ongelmat ja ratkaisut
« : 30.09.2025, 18:49:14 »
Eli alotetaanpa alusta. Auto on otsikon mukainen '05 (syntynyt 10/04). Tässä vekottimessa on kertaalleen vaihdettu motti, omasta tyhmyydestä johtuen. Eli olisi pitänyt lisätä öljyä, eikä odottaa katastrofia ja kattella öljytikkua useemmin.

Viime aikoina on kerääntynyt omituisia ongelmia, jotka voi sanoa että on tyyppillisiä tälle vekottimelle: Ruostetta alkaa kertyä ja moottorista loppuu puhti.

Taannoin autosta tuli välkkyvä jouluvalokokoelma keskellä ohitusta, aiheuttaen jopa vaaratilanteen keskellä maantietä kun sähköt ei toimi pimeässä (ja sitä myöten hätävilkut) ja kulku loppui siihen. Tänä syksynä auto on jättänyt tien viereen puhdin loppuessa, jopa hankaliin paikkoihin. Lisäksi käynti on ollut todella karkeaa, varsinkin käynnistettäessä.

Kaikkiin em. ongelmiin on löytynyt ratkaisu.

Sähköongelmat alkoivat omituisesti, aiheuttaen omituisia virhekoodeja Haldexista lähtien. Sitten yhtäkkiä kesken ohitusta kaikki valot veti etuvaloista koetauluun ja sieltä takavaloihin semmosta jouluvalorallia, etten ole aiemmin kokenut. Vikakoodeina tuli ylijännite jossain. Nokkelimmat pokkelimmat arvasivat että bensanpaineanturi oli sökö. Tämän anturin vaihtaminen lopetti KAIKKI omituiset sähköviat. Eikä ollu tämmöselle tumpelolle edes paha homma vaihtaa.

Tämän kesän jälkeen rupesi käynti olemaan "hiukan" karkeaa. Ja se jätti taas vikakoodeihin syyllisen (tasan kerran!). Kakkospytyssä oli "misfire". Tulppa oli morjens ja puolakin jäi kahteen osaan sitä irrotettaessa. Taas kävi motti tasasesti. Mutta se ei lopettanut tätä viimeistä pirulaista.

Suurimpia ahdistuksen aiheuttajia oli tämä puhdittomuus ja tielle jättö. Niistä kyllä selvittiin uudelleen starttaamalla, mutta olihan tuo ihan p*****stä! Olen ollut sitä mieltä että jotain on tehoille käynyt viime aikoina ja oikeassa olinkin. Kaasuläpän kotelon putsaaminen ei poistanut vikaa mutta ajoittaen piristi menoa melkolailla. Viimeistään MAP-anturin vaihto teki tästä autosta Jekyll ja Hyde tyyppisen muodonmuutoksen, jollaisen jokainen haluaa. Nyt oli jo takarenkaillakin pitelemistä kun anturinvaihdon jälkeen painoin kaasupoljinta ihan normaaliin tapaan.

Toivottavasti joku saa tästä jotain apua. Sytytykseen liittyvät koodit oli P0300 ja P0302. MAP-anturiin P0607. En muista mitkä koodit oli siihen bensanpaineanturin ylijännitteeseen (googlaamalla tietäs/muistas). Lisäksi vielä mainitsen että se kaasuläppäkotelon irrottaminen on p*****stä ja jouduin keventämään muutamalla grammalla repsikan puolen sumuvaloaluetta n.4 grammaa (dremelöin lisätilaa että pääsin MAP-anturiin käsiks).
V50 T5 AWD Aut.

Paikalla laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7176
  • Global alligator
Vs: V50 T5 AWD aut. ongelmat ja ratkaisut
« Vastaus #1 : 30.09.2025, 19:07:22 »
Aika hyvin tiivistetty mitä meillä oli tuossa paholaisen keksinnössä T5.
Mappi meni, avain mahtu kun vähän taitto ja leikkas peltiä. Tulppia ei menny eikä puolia kun vaihto ne ajoissa. Bp anturi meni mutta ei tehnyt sähkövikoja, niitä teki cem repsikan jalkatilassa.

Kaikki varret alustaan uusiks, eteen ja taakse.
Ruosteen sait jotenkin laitettua niin aamulla sitä oli taas lisää. :2funny:

Kaikkee muuta tukea ja niveltä, ei jaksa kirjottaa. Surkee peli kaikin puolin paitsi kone ja laatikko. Tuli kalliiks.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016, C70 2.5T 1999 The Saint "pikku virillä".

 

Samppasport  Futurez