Samppasport  Futurez

244 -75 Smurffi

  • 79 Vastauksia
  • 18204 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 244 -75 Smurffi
« Vastaus #15 : 29.01.2012, 13:13:05 »
Vois melkein luulla, että on paperit vaan väärät  ;D ;D

Nii olisko mahollista että jollain on ollu mätä turbo kori, ja on tehty uudempaan siistiin koriin korivaihto?  ??? Jos näin nii toivottavasti ainakin mahdollisimman laillisesti...
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa pomo

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8224
  • KOFF ROCK!!
Vs: 244 -75 Smurffi
« Vastaus #16 : 29.01.2012, 13:21:13 »
Keula uudemmasta, perä uudemmasta, sisusta uudemmasta, tekniikka uudemmasta.. Mitä tosta -75 vuosimallista on jäljellä?

Harvemmin kukaan on viittiny uutta kojelautaa yms autoonsa laittaa. Vai onko tota ollu jo noinkin vanhassa?
Vois melkein luulla, että on paperit vaan väärät  ;D ;D
Paperit.   ;)

Toi kojelautahan tuli muistaakseni -83.

Mutta ei mua ainakaan haittaa tollaset pikkuseikat. Hieno on "smurffi".   O0

Poissa Kisko

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 871
Vs: 244 -75 Smurffi
« Vastaus #17 : 29.01.2012, 13:29:55 »
Keula uudemmasta, perä uudemmasta, sisusta uudemmasta, tekniikka uudemmasta.. Mitä tosta -75 vuosimallista on jäljellä?

Harvemmin kukaan on viittiny uutta kojelautaa yms autoonsa laittaa. Vai onko tota ollu jo noinkin vanhassa?
Vois melkein luulla, että on paperit vaan väärät  ;D ;D
Ruotsalaiset ovat tehneet aika paljonkin tällaisia kokonaisvaltaisia "faceliftejä". Syystä että siellä on moottorin päästöjen suhteen vuosi 1976 jonkinasteinen rajapyykki, jota ennen on löysemmät rajoitukset. Tehokkaat ruotsalaiset kakkosnelosethan ovat järjestään -75 vuosimallia.

e: Tai itse asiassa en oo varma liittyykö se nimenomaan päästöihin vai johonkin muuhun, joku syy sille kuitenkin on miksi suosivat -75:sia.

e2: Uudempi kojelauta muuten tuli 1981.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2012, 13:32:26 kirjoittanut Kisko »
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC90 D5 -05

Poissa mista

  • Aluevalvoja
  • Valvoja
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2112
    • Instagram kuvat
Vs: 244 -75 Smurffi
« Vastaus #18 : 29.01.2012, 13:43:01 »
Paperit.   ;)

Toi kojelautahan tuli muistaakseni -83.

Mutta ei mua ainakaan haittaa tollaset pikkuseikat. Hieno on "smurffi".   O0

Mulla on 81 ja tuo kojelauta tosiaan.

Poissa pomo

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8224
  • KOFF ROCK!!
Vs: 244 -75 Smurffi
« Vastaus #19 : 29.01.2012, 13:45:29 »
Mulla on 81 ja tuo kojelauta tosiaan.
Oiskohan se sit tullu -81. -80 on ainakin lyhyt vielä.

Poissa TD poweria

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 -75 Smurffi
« Vastaus #20 : 29.01.2012, 14:00:55 »
Keula uudemmasta, perä uudemmasta, sisusta uudemmasta, tekniikka uudemmasta.. Mitä tosta -75 vuosimallista on jäljellä?

Harvemmin kukaan on viittiny uutta kojelautaa yms autoonsa laittaa. Vai onko tota ollu jo noinkin vanhassa?
Vois melkein luulla, että on paperit vaan väärät  ;D ;D

Ihan kuulostaa kateelliselta?
Ruotsissa on auton rakennuskulttuuri paljon pidemmällä kun täällä härmässä ja sen kyllä huomaa kun on liikkunut autotapahtumissa.
Mutta, tarkkakatseinen huomaa, että takaluukulla möllöttää aito R-Sport lintulauta.
Tosi hieno kokonaisuus :)

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 244 -75 Smurffi
« Vastaus #21 : 29.01.2012, 14:12:35 »
Ihan kuulostaa kateelliselta?

 :o  ???

No juu itsellä ei tosta ruotsin rakentelusta oo niin paljon tietoa. Mutta hienohan tämä on! Ja tässä ei ainakaan tule päästöt ongelmaksi  :)
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa -Sampo-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 -75 Smurffi
« Vastaus #22 : 29.01.2012, 14:15:48 »
Auto on tuotu ruotsista noin 5vuotta sitten ja on ollut suurinpiirtein tuossa kunnossa sen ajan mitä on suomessa ollut. Autosta löytyi paljon kuitteja ja huoltokirjoja ruotsiksi. Joten saattaa selvitä lisää autosta kunhan jaksan perehtyä niihin. Ei tosiaan taida olla muuta kuin paperit -75  :2funny:

Kiitos onhan tuo siisti sattui vielä löytymään ihan 20km päästä kotoa :)
Volvo 240 -88 Käyttis
Volvo 242 -84 T6 Projekti
Volvo 242 -78 16V
Carina ta 60 coupe 18rg turbo

Poissa -Sampo-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 -75 Smurffi
« Vastaus #23 : 29.01.2012, 14:18:56 »
:o  ???

No juu itsellä ei tosta ruotsin rakentelusta oo niin paljon tietoa. Mutta hienohan tämä on! Ja tässä ei ainakaan tule päästöt ongelmaksi  :)

Kiitos. Juuri niin ei pitäsi olla päästöjen kanssa ongelmia  ;)
Volvo 240 -88 Käyttis
Volvo 242 -84 T6 Projekti
Volvo 242 -78 16V
Carina ta 60 coupe 18rg turbo

Poissa pomo

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8224
  • KOFF ROCK!!
Vs: 244 -75 Smurffi
« Vastaus #24 : 29.01.2012, 14:51:21 »
Auto on tuotu ruotsista noin 5vuotta sitten.
Ei tosiaan taida olla muuta kuin paperit -75  :2funny:
Jotenkin aavistin tuon.   :)
Ja tän.   :D

Mutta ei anneta sen vaikuttaa. Jatka rakentelua vaan vanhaan malliin.   O0

Poissa mista

  • Aluevalvoja
  • Valvoja
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2112
    • Instagram kuvat
Vs: 244 -75 Smurffi
« Vastaus #25 : 29.01.2012, 17:59:28 »
Ihan kuulostaa kateelliselta?
Ruotsissa on auton rakennuskulttuuri paljon pidemmällä kun täällä härmässä ja sen kyllä huomaa kun on liikkunut autotapahtumissa.
Mutta, tarkkakatseinen huomaa, että takaluukulla möllöttää aito R-Sport lintulauta.
Tosi hieno kokonaisuus :)

Kateellisuuskommentti meni multa vähän ohi.. Mitähän tarkoitat?
En tiedä kuinka tarkkakatseinen on, mutta mielestäni tuo näyttää tavalliselta gr-a spoilerilta. (eikä kuvasta edes pysty sanomaan onko aito vai kopio, mutta kopio 99% varmuudella. R-sportin kanssa tuolla ei ole käsittääkseni mitää tekemistä) Sama kuin esim mun autossa
http://i23.photobucket.com/albums/b362/raipe/Volvo%20244TIC/DSC_1316.jpg

Hieno auto kaikenkaikkiaan ja ei muuta kuin jatkojalostusta.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2012, 18:03:30 kirjoittanut mista »

Poissa -Sampo-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 -75 Smurffi
« Vastaus #26 : 29.01.2012, 21:06:23 »
Edellinen omistaja sanoi kyllä että on aito r-sport spoileri eikä mikään kopio mutta en ole varma asiasta.
Volvo 240 -88 Käyttis
Volvo 242 -84 T6 Projekti
Volvo 242 -78 16V
Carina ta 60 coupe 18rg turbo

Poissa -Sampo-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Vs: 244 -75 Smurffi
« Vastaus #27 : 29.01.2012, 21:57:47 »
Olen miettinyt tuota alustaa ja päätynyt siihen tulokseen että se uusitaan. Mistä saa volvoon sopivaa alusta sarjaa Ja miten alusta on viisain toteuttaa. Iiseäni kiinnostaisi coiloverit mutta mitä sitten taakse? Saattaa tulla paljon kysymyksiä kun en näistä ihan hirveästi vielä tiedä mutta yritän opetella koko ajan lisää  :)
Volvo 240 -88 Käyttis
Volvo 242 -84 T6 Projekti
Volvo 242 -78 16V
Carina ta 60 coupe 18rg turbo

Poissa mista

  • Aluevalvoja
  • Valvoja
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2112
    • Instagram kuvat
Vs: 244 -75 Smurffi
« Vastaus #28 : 29.01.2012, 21:59:48 »
Täältä voi löytyä loppupäästä vihjeitä esim coilovereihin.. Muitakin saattaa olla, mutta kato jos tosta on apua.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=210.0

sivut 17, 18 yms..

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5136
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 244 -75 Smurffi
« Vastaus #29 : 29.01.2012, 23:37:19 »
Äkkisilmäyksellä kuvien perusteella kori vaikuttaa olevan oikeaa vuosikertaa. Esim. takatukivarren etukiinnityspisteen ympäriltä pohjapelti vaihtuu uudemmassa erilaiseksi. Tai sitten kuva vaan hämää. Ja mikäli tuulilasinpyyhkijänvarret eivät ole mutterikiinnitteiset, niin sekin tukisi asiaa. Toki on voitu vaihtaa jälkikäteen vanhemmaksi koko mekanismi, vaikka varret on ikävämmät irrottaa.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2012, 23:39:04 kirjoittanut Lankku »
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

 

Proturbo  Autodiagnoosi