Samppasport  Futurez

740 käynnistyminen kylmänä

  • 31 Vastauksia
  • 7231 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

s73

  • Vieras
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #15 : 30.01.2012, 20:23:22 »
ei tarvinnu lisätä yhtään nestettä, pikku tippa tuli ulos. 19 lenkki on myös hyvä avain tai 3/8 räikkä ja 19mm pitkä hylsy. Anturin mukana ei tullut rikkaa. Minkä kokoinen rikka tulee anturiin?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #16 : 30.01.2012, 21:03:51 »
ei tarvinnu lisätä yhtään nestettä, pikku tippa tuli ulos. 19 lenkki on myös hyvä avain tai 3/8 räikkä ja 19mm pitkä hylsy. Anturin mukana ei tullut rikkaa. Minkä kokoinen rikka tulee anturiin?
Semmonen mikä kierteestä läpi mahtuu ja reunus pari milliä.

Sytkäpuolen kattosin läpi, siis virranjakaja, johdot ja tulpat
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Dingdang

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #17 : 30.01.2012, 22:07:43 »
Juu voisi nuo tulpat ainakin vaihtaa kun tuli ajettua suht pitkään siten, että seokset oli perseellään vuotavan putken takia.

Poissa Dingdang

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #18 : 06.02.2012, 18:09:49 »
Tänään kokeiltu uudella anturilla kyseessä motonetin kympin anturi http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/373309/16 vaihtamalla ei mikään muuttunut eli ei siis käynnistynyt bensaa saa reilusti ja kastelee tulpat. Mietin voiko olla että anturi on väärä eikä siks toimi ja pitäisikö hommata varmasti oikea boschin anturi vai onko tuolla oikeasti paskankaan väliä?

s73

  • Vieras
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #19 : 06.02.2012, 19:44:25 »
missä kunnossa on jakajan kansi+muut sytkän osat? Onko jakaja venakopan päädyssä, jos on siellä voi olla vaikka mitä kivaa. Heiluuko kiekkamittari kun vika iskee?

Poissa Dingdang

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #20 : 06.02.2012, 19:57:44 »
Sytytyksen osista ei oo tietoa. kierrosmittari seilaa kyllä kierrosten mukana ei omiaan ja startatessa kierrosmittari liikkuu.

s73

  • Vieras
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #21 : 06.02.2012, 20:11:58 »
tarkista ne sytkän kaikki osat ekana myös johdot. Se lähti joskus vajailla käyntiin, sytytys oikkuilee?

Poissa Dingdang

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #22 : 06.02.2012, 21:39:24 »
Noniin kipinää antaa hyvin ja mikä tässä näyttää olevan ongelma on että saa aivan saatanasti bensaa tai liian vähän ilmaa. tänään kokeiltu käynnistää eikä edes luvannut putsasin tyhäkäyntimoottorin ja kokeilin ilman että letkut on kiinni tyhjäkäyntimoottorissa, sitten käynnistyi jonka jälkeen latoin letkut kiinni ja kokeilin ja lähti hyvin käyntiin kävi kaikilla pytyillä ja muutenkin hienosti ainoa mikä näytti olevan niin oli että kierrokset on tyhjäkäynnillä liian korkealla etenkin kun kaasuttaa kierrokset laskevat noin 1500 jonka jälkeen putoavat todella hitaasti 1200. muuten startatessa kierokset nousivat perus 1200 ja laskivat noin 800 kunnes kaasuun koski.
Vikakooditkin katoin näytti 1-2-1 MAP-anturi (imusarjan alipaineanturi) tai MAF-anturi (ilmamäärämittari) ja 2-1-2 Lambda-anturin signaali puuttuu

s73

  • Vieras
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #23 : 06.02.2012, 21:49:39 »
lambdan vois mitata toimiiko. Liittimet löytyy apparin puolen iskaritornin vierestä 3kpl.mittaus tavasta ei ole tietoa. faq osiosta löytyy juttua bendix/reginasta, sieltä arvot mapin mittaukseen.
« Viimeksi muokattu: 06.02.2012, 22:05:23 kirjoittanut s73 »

The moose

  • Vieras
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #24 : 07.02.2012, 06:07:40 »
tuleekohan bensanpaineen säätimestä aine läpi.

Poissa Dingdang

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #25 : 22.02.2012, 18:33:34 »
Elikkäs vaihdoin silloin lämpöanturin ja rupesi lähtemään hyvin käyntiin ainoa mikä enään oli vialla oli se että tyhjäkäynti kierrokset oli liian matalat about 700 ja usein kun kytkimen laittoi pohjaan tippui kierrokset vielä alemmas mutta nousi heti takaisin tuohon 700.
Nyt on volvo taas alkanu käynnistymään huonommin on kyllä toistaseks lähteny joka kerta käyntiin mutta tyhjä käynti on liian kova parhaimmillaan 1500 ja laskee siitä todella hitaasti yleensä noin 1200 tyhjä käynti kierrokset vaihtelee helvetisti välillä voi jäädä kokonaan vaikka antaa olla kauemminkin käynnnissä esim 1300 tai laskee heti reilu 1000.

s73

  • Vieras
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #26 : 22.02.2012, 18:54:28 »
mitä vikakoodeja antaa nyt?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #27 : 22.02.2012, 18:55:45 »
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Dingdang

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #28 : 22.02.2012, 20:45:19 »
Vikakoodit on edelleen nuo vanhat kun en oo niitä nollannu. Kaasuläpän anturi kyllä naksahtaa kun pikkaisenkin kääntää läppää. Kylmänä kierrokset pysyvät kutakuinkin normaalina mutta pikkuisenkin ajon jälkeen tekee sen että kierrokset on liian korkealla samoin kaasuläpän anturin liittimen irroittamisella ei oo lämpimänä minkäänlaista vaikutusta tyhjä käyntiin toisinkun kylmänä ensin laskee ja sitten nostaa kierrokset korkealle.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #29 : 22.02.2012, 20:47:28 »
Vikakoodit on edelleen nuo vanhat kun en oo niitä nollannu. Kaasuläpän anturi kyllä naksahtaa kun pikkaisenkin kääntää läppää. Kylmänä kierrokset pysyvät kutakuinkin normaalina mutta pikkuisenkin ajon jälkeen tekee sen että kierrokset on liian korkealla samoin kaasuläpän anturin liittimen irroittamisella ei oo lämpimänä minkäänlaista vaikutusta tyhjä käyntiin toisinkun kylmänä ensin laskee ja sitten nostaa kierrokset korkealle.
Mutta onko se itse kaasuläppä säädetty ja putsattu oikein?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Proturbo  Autodiagnoosi