Elekma  Autoracing

740 käynnistyminen kylmänä

  • 31 Vastauksia
  • 7229 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dingdang

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
740 käynnistyminen kylmänä
« : 29.01.2012, 04:17:02 »
Elikkä ongelmana on käynnistyminen kylmänä välillä käynnistyy hyvin ilman mitään ongelmia ja toisinaan ei ollenkaan ja jos käynnistyy tuntuu ettei kävisi kaikilla pytyillä täristää ja kierroksia nostaessa pitää aivan ihmeellistä matalaa ääntä ja nostaa kierroksia hitaasti.
Jos auto käynnistyykin mutta huonosti pitäen outoa ääntä niin usein sammuu lopulta eikä lähde uudestaan käyntiin tai vaihto ehtoisesti alkaa yhtäkkiä toimimaan täysin normaalisti.
Mikäköhän mahtaisi olla vikana kyseessä siis 740 gle vuosimallia 90.

s73

  • Vieras
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #1 : 29.01.2012, 06:36:19 »
mikä kone autossa?

Poissa Dingdang

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #2 : 29.01.2012, 14:11:09 »
Ainii juu tosiaan jos oikein muistan niin kone on B200E joka tapauksessa 2 litrainen ruiskukone.

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #3 : 29.01.2012, 15:57:17 »
Mekaaninen ruisku siis jos on 200e.
Vahvin ja helpoin ehdokas alleviivattu. :)

Polttoainesuodatin
Polttoainepumppu(toimiiko kummatkin?)
Bensapumpun rele
Ohjauspaineensäädin
Lisäilmaventtiili/ sen letkut
Lämpöaikakytkimen liitin?
Hall-anturi

Sähköruisku on taas ihan eri homma, 200f.

Jos pystyt, ota videota koneesta kun yrittää käynnistyä, tuo ääni pitäis kuulla.

Poissa Dingdang

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #4 : 29.01.2012, 16:37:18 »
Sähkö ruiskulla tuo on eli vissiinkin 200f. Voi olla että kone käy kaikilla mutta tuntuu käyvän todella rikkaalla siihen malliin ainakin bensa haisee.

s73

  • Vieras
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #5 : 29.01.2012, 18:26:12 »
löytyykö lediloota kuskin puolen iskaritornista, lue vikakoodit?

Poissa Dingdang

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #6 : 29.01.2012, 22:18:02 »
Juu kyllä löytyy pitää nollata vanhat vikakoodit pois ja kokeilla mitä uusia ilmenee.
Niin ja auto käynnistyy aina kun on ollut lohkolämppärissä.

The moose

  • Vieras
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #7 : 29.01.2012, 22:33:48 »
ruiskun lämpöanturi 3 ja 4 imukanavan alapuolella kannessa tekee sitä vikaa, tai ominaisuutta  :idiot2:

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3821
  • 195hv/406Nm
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #8 : 29.01.2012, 23:11:14 »
ruiskun lämpöanturi 3 ja 4 imukanavan alapuolella kannessa tekee sitä vikaa, tai ominaisuutta  :idiot2:
Anturin mittaamisen voi suorittaa myös ecun ja sytty boksin liittimen pinneistä  :) ecusta 13 ja sytystä 2 ja toinen piuha sopivaan maadotus kohtaan  :)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Dingdang

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #9 : 29.01.2012, 23:29:27 »
Toi anturin mittaaminen menee itelle vaikeeks :D Paljonkohan mahtaa maksaa uusi anturi?
Motonetin sivuilta en ainakaan löytänyt.

s73

  • Vieras
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #10 : 29.01.2012, 23:37:33 »
hinta oli kymppilöissä kun vaihdoin omani, tarvikkeena ostin. Anturissa oleva numerosarja on oltava sama molemmissa. Taitaa olla antureita motonetissa, olikohan ruiskuanturin nimellä.
« Viimeksi muokattu: 30.01.2012, 00:06:21 kirjoittanut s73 »

Poissa Dingdang

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #11 : 30.01.2012, 00:30:29 »
Löysinkin motonetistä kyseisen tuotteen mahtaakohan tuo olla juuri se ruiskun lämpötila anturi? (pitää tietysti se numerosarja tarkistaa) http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/373585/10

Ja sellaista viellä että onko se 3 ja 4 pytyn välissä jakopään vai virranjakajan puolelta laskettuna?
Näytti olevan 2 anturia ja mietin että kumpi anturi se on jos anturi on lähempänä virranjakajaa oleva  näytti melko ahtaalta irroittaa.
« Viimeksi muokattu: 30.01.2012, 15:28:13 kirjoittanut Dingdang »

s73

  • Vieras
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #12 : 30.01.2012, 19:18:36 »
siellä takana, pahempi paikka. Imusarja irti ja uusi tiiviste tai  tyhmäkäynti romut pois edestä (purin 230f stä pois tyhjäkäynnin romut) lämpömittarin anturi on nakutunnistimen yläpuolella. ota muualta kuin motonetista se anturi, tulisi todennäköisesti vika anturi.

The moose

  • Vieras
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #13 : 30.01.2012, 19:44:38 »
meitä on monenkätisiä.. ite otin ja vaihdoin sen anturin tekemällä tilaa ottamalla immulta tulevan putken irti ennen kaasuläppää.

pitkällä tasapää ruuvarilla painoin liittimen lipareen alas ja vedin samalla liitintä ulos. pitkä 19 hylsy ja sopivat jatkovarret räikkään ja eiku auki. uus paikoilleen uuden tiivisteen kanssa joka tulee tottakai anturin kanssa. litran verran uutta jäähytinnestettä ja kone käymään.

Poissa Dingdang

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 käynnistyminen kylmänä
« Vastaus #14 : 30.01.2012, 20:11:42 »
Itse sain liittimen irti melko kevyestikkin sormin irroittamalla vain liittimen eteen tulevan johtonipun pidikkeen joten eiköhän tästä ilman kummempia purkamisia selvitä.
Eniten vaivaa aiheuttaa se, että oikean osan saanti on noin vaikeaa, muuten voisi irrotuksen yhteydessä vaihtaa  uuden tilalle samantien ja etenkin kun lämpimään talliin pääsen vain viikonloppuisin.

 

RallyBaron  Samppasport