Kulkukoira  Proturbo

Mitkä olisi hyvät ja suht edulliset iskarit taakse Volvo s60:een

  • 10 Vastauksia
  • 12098 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa reteko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Pitäisi aamulla viedä korjaamolle niin tietäisi sanoa jotkut merkit ja  hintaluokat asentajille,kun en itse kerennyt niitä hankkia etukäteen ja katsastuksessa tuli hylkäys toisen takaiskarin vuoksi,meni yhtäkkiä sököksi muutamassa viikossa.Iskareiden hinnat näkyvät olevan 70-400euroa haarukassa,niin eivät laittaisi nyt ihan kalleimpia.

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 772
  • www.vrcf.fi
Lienenkö ajanut viime viikon lopulla liian kovasti johonkin terävään töyssyyn kovalla pakkasella, kun takaiskarit ovat kuolleet täysin. Aamulla työpaikan parkkipaikalla vähän pumppasin peräpäätä, niin heijas ku vesisänky. Viime viikon alussa auto tuntui ihan normaalilta.

Asiasta kukkaruukkuun. Takapää tarvitsee (S60 D5 -05) uudet iskunvaimentimet. Onko raadilla suosituksia hyvän hinta-laatusuhteen iskareista, siten että vielä saisi torstaiksi Tampereelle. Viikonloppuna olisi mahdollista päästä vaihtamaan tolpat.
AD:lta saa ainakin Monroeta ja Sachsia sopuhintaan 85 e/kpl.

Kuinkas iso työ Volvoon on vaihtaa iskunvaimentimet taakse? Illalla ehdin vasta korjauskirjaankin vilkaisemaan.

Poissa Jerkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
FAQ osiosta linkki
http://www.hiltsu.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=109:takaiskareiden-vaihtaminen&catid=61:cars&Itemid=86
iskareiden vaihtoon. Ei ole paha homma jos löytyy paikka missä tehä ja kunnon tunkki.

Edelliseen volvoon tuli hankittua Monroen Reflexit ja hintaa oli jotain 85€/kpl. Sen mitä niillä ehdin ajamaan niin hyviltä vaikuttivat.

Nykyisestä kulkineesta apukuskin puoleinen takaiskari on alkanut pitämään meteliä. Ilmeisistikin kova pakkanen rikkonut. Iskarit on 440tkm nähneet Nivomatit. Seuraavat iskarit eivät tule hintansa takia olemaan Nivot vaan tilalle hankin varmaan edellä mainitsemani Monroet ja uudet jouset sekä tietty uudet yläpään kiinnikkeet. Kun iskareiden vaihto jo onnistuu niin mitenkäs on noiden jousien kanssa? Onko miten paha rasti? Lämmin halli, hyvällä autotunkilla ja jousipuristimilla löytyy, ainoa mikä puuttuu on tieto ja itseluottamus.

Lisäkysymys vielä, kun taakse vaihdetaan uudet jouset ja iskarit niin onko tarvetta käydä tekemässä aurauskulmien säätö? Viikko sitten autoon laitettu uudet talvirenkaat ja samalla tehty aurauskulmien säätö.
« Viimeksi muokattu: 13.02.2012, 11:25:39 kirjoittanut Jerkki »
Nyt: V70 D5 AWD 205hv (245hv) -10 ja S60 2.4 140hv -01
Ex: S80 2.4D -163hv -08, XC90 D5 185hv AWD -08, V70 2.4D 1165hv -06, V70 2.4 170hv -01

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 772
  • www.vrcf.fi
Ei onneksi näyttäisi olevan ylivoimainen rasti toi takaiskareiden vaihto. Pitäisi onnistua minunkin taidoillani, työkaluilla ja saatavilla olevilla apuvoimilla.

Sachsin Advantagea löytyisi seuraavalle arkipäivälle 145 e/pari

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Ei onneksi näyttäisi olevan ylivoimainen rasti toi takaiskareiden vaihto. Pitäisi onnistua minunkin taidoillani, työkaluilla ja saatavilla olevilla apuvoimilla.

Sachsin Advantagea löytyisi seuraavalle arkipäivälle 145 e/pari

Mulla oli noi advantaget S60:ssä ja ainakin Eibachin jousien kaverina olivat juuri sellaiset kuin haluan; alusta ei kivikova, mutta kuitenkin mutkiin pysty laskettelemaan ihan hyvää vauhtia.
Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa VOLL€

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Kun iskareiden vaihto jo onnistuu niin mitenkäs on noiden jousien kanssa? Onko miten paha rasti? Lämmin halli, hyvällä autotunkilla ja jousipuristimilla löytyy, ainoa mikä puuttuu on tieto ja itseluottamus.

Vastaavaan kulkineeseen viime kesänä vaihdoin taakse Nivojen tilalle Motonetin kuormajouset ja "Lipgas" merkkiset iskarit. Yksin ajaessa on kyllä astetta kovempi tuo takapää nyt, makuasia onko liiankin kova. Kärry perässä toimii hienosti, vielä. Saas nähdä montako pakkastalvea nuo huulikaasut kestää? Monenlaista mielipidettä niistäkin on ollut. Pelkät iskarit taakse siis kohtalaisen helppo vaihtaa, jousien kanssa sitten jo enemmän työtä. Kannattanee suosiolla ottaa alatukivarren kiinnityspultti auton keskeltä pois, jolloin jousen saa tungettua koloonsa. Kahden tunkin menetelmällä ja maltilla saa sitten sen alatukivarren pultin taas reikäänsä. Jousipuristimilla en saanut riittävästi puristettua tuota tanakkaa kuormajousta kasaan jotta olisi mennyt paikoilleen. Aikani telusin tuon kanssa ennenkuin uskoin että alatukivarsi pitää irroittaa auton keskeltä. Ehkä jos olisi sellainen "korjaamomallin" puristin jolla saa sivultapäin puristettua jousen kasaan homma onnistuisi ilman alatukivarren sisäpään irroitusta.
Mutta yhteenvetona: jousien vaihto se hankalampi homma, pelkät iskarit helpot.

Poissa karpiaavi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
+1 eibach -30mm ja koni sportit.. jouset 249€ drw:Stä ja konit 745€ tuningstudiosta..

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 772
  • www.vrcf.fi
Kaks tuntia meni kaikkineen ihmettelyineen molempien takaiskareiden vaihdossa. Himpun väljemmissä tiloissa ja jos olisi ollut parempi toinen tunkki, niin olisi varmaan saanut reilussa tunnissa vaihdettua ensikertalainenkin.
Varaosamyyjä myi minulle myös iskarin yläpään kiinnikekumit (tai miksikä sitä kumilautasta kutsutaankaan) ja sanoi että ne olisi hyvä vaihtaa samalla. En irroittanut ja vaihtanut niitä kuitenkaan, sillä en ole varma olisi ne tullut yläkautta pois?

Jätän niitten vaihdon nyt sitten toiseen kertaan, kun on selvillä kuinka ne irtoaa ja vaihdetaan.

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
+1 eibach -30mm ja koni sportit.. jouset 249€ drw:Stä ja konit 745€ tuningstudiosta..
Niin, tuunattu auto on hyvän näköinen, mutta ajokelvoton  8)
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Niin, tuunattu auto on hyvän näköinen, mutta ajokelvoton  8)

Eipä S60 ainakaan ollut ajokelvoton noilla Eibachin jousilla.
Ei Helsingissä ollut sen suurempia ongelmia tänä talvena kuin aiempinakaan, kun autossa oli vakiojouset.

Eikä tota alustaa kyllä voi kovaksikaan haukkua, huomattavasti pehmeämpi kuin esim. XC60:n vakioalusta(on muuten perhanan kova töyssyissä!).
Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa V70 D5-07

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
Bilstein B6 HD:t tuli Saksasta tilattua.Hinta rahdin kanssa 238€/pari.Ja tietysti tuli allekkin laitettua. Täällä hintaa tingittynä 380€ alkaen.  ;)
Edelliset:2Xv40 ja S60 D5 Aut.V70 D5 Aut.
Nyt: Cooper-66,Can-am outlander 650 abs-18.Volvo V60 D4 AWD-20.Valmet 604-83.Valmet 361D-62

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy