Tukos oli pumpulta 10 cm kumiletkun jälkeisessä alumiininipassa. Se oli täynnä hartsiksi muuttunutta dieseliä ja jotain harmaata moskaa (alumiinioksidia?).
Korjaus
Ensin 1½-millisellä, sitten 2-millisellä poranterällä käsin pyörittämällä nippa auki, sitten WD-40:ä pumpun puolelta sisään ja paineilmaa - hyvin huilasi läpi. Uusi letkunpätkä pumpun ja nipan välille ja klemmarit, poltin kasaan ja tulille, hyvin pöhisi ja ilman savuja.
-----------
Kirjoitan "pöhisi", koska pidemmän matkan aikana oli lopettanut taas toiminnan, eikä polttoainetta tullut palopesään saakka.
Puskuri pois, letku irti - polttoaine tulee polttimelle. Poltin talliin pöydälle ja auki, suutin tukossa. Sisältä tuli harmaita hiukkasia - samaa alumiinimönjää(?). Puhdistus ja nyt odottaa asennusta.
Mietin tässä, ennen kuin laitan paketin taas kasaan, että voisiko juuri ennen poltinta laittaa letkunpätkällä normaalin, läpinäkyvän polttoainesuodattimen? Tämä keräisi moskan, mikä tukkisi suuttimen ja olisi myös helpommin vaihdettavissa kuin lähteä pumppua irrottelemaan, availemaan ja suutinta puhdistamaan.