Proturbo  Autodiagnoosi

S90-kuume T8 vs. D5

  • 9 Vastauksia
  • 520 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Jasu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 191
S90-kuume T8 vs. D5
« : 20.10.2025, 12:21:39 »
Pikku kuume iskenyt kyseiseen korimalliin ja Mersusta pitäisi päästä eroon.

Hintaluokan halvimmasta päästä tulisi lähteä, eli alkupään malleihin keskitytään.
Neliveto on oltava ja tietyt muut varusteet, mutta mites tuo tekniikka, kun lähestytään pian 10v ikärajaa.
Tarkoitus löytää 150-200tkm ajettuja, niin mitä noista pitää ehdottomasti katsoa ja tarkistaa?
Tiedän että siinä on 2 täysin erilaista moottoria.
Volvo S80 V8

Paikalla Jasu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 191
Vs: S90-kuume T8 vs. D5
« Vastaus #1 : 21.10.2025, 12:25:14 »
T8 on vaihtoehtona, koska valikoimaa on hyvin. Akkuhan on pieni ja varmasti ehtoopuolella jo tässä vaiheessa, oli kilometrejä minkä verran tahansa. Onko tuo akku ainoa isompi miinus tässä? En löytänyt hintoja akuston / moduulien vaihdosta ja hinnasta. Monellako täällä on käytössä T8 malli ollut pidempään?
Koneelle ei pitäisi isommatkaan kilometrit hyvin huollettuna olla ongelma.
Volvo S80 V8

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 12636
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: S90-kuume T8 vs. D5
« Vastaus #2 : 21.10.2025, 13:03:50 »
No minulla on XC90 T8 2016 vuotinen, mittarissa on nyt 262tkm joista ite olen ajanut pikkusen yli 90 akku riittää edelleen semmoseen 20-25 km ajella kaupunki olosuhteissa joten sanosin että on vielä ihan hyvässä tikissä. ajan paljon sähköllä koska työ matka jä ätuon 30 alle ja kesäisin menee melkein koko matka sähköllä vaikka motarillakin piipahdan.

Toki minä olen autoa huollattanut että en tiiä noista markkinoilla olevista autoista että onko niiden omistajat ollut semmosia että kun osa maksaa laittaa kuntoon 3000£ niin äkkiä pois käsistä, min' en o tuommosten pikku vikojen takia luopunut hyvästä autosta ja ne jotka tunnistaa minut tietää että tätä autoa ei ole säästelty. vedän traileria ja ajan radalla.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Paikalla Jasu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 191
Vs: S90-kuume T8 vs. D5
« Vastaus #3 : 21.10.2025, 15:39:28 »
Mukava kuulla. Saako noita alkupään T8-malleja ladattua ajossa?
Volvo S80 V8

Poissa Merlin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1533
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: S90-kuume T8 vs. D5
« Vastaus #4 : 21.10.2025, 16:14:58 »
Kai minäkin kehtaan lyödä lusikkani tähän soppaan?

Mulla on 152tkm ajettu 2021 V60 T8 ja tulevalla rouvalla on 180tkm ajettu 2018 S90 T8.

Molemmilla pääsee sen vähintään 30km täydellä akulla.

Mitään ongelmia ei ole ollut.

Kannattaa koeajolla kuunnella tarkkaan takapäätä, ettei ERAD ääntele ja liikkeelle lähdöt tapahtuvat pehmeästi ja nykimättä. Lisäksi jos huoltokirjasta löytyy merkinnät ERAD:n öljynvaihdoista ja mielellään vaihteistonkin, niin vahvoilla ollaan.

Akkua pystyy lataamaan ajonaikana bensalla, mutta järkeä siinä ei ole, koska hyötysuhde on olematon. Polttoaineen kulutus nousee paljon. Jarruttaessa tietysti lataa akkua.
V60 T8 Inscription 2021
V70R 2000

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 565
  • www.vrcf.fi
Vs: S90-kuume T8 vs. D5
« Vastaus #5 : 21.10.2025, 16:43:44 »
Siinä mielessä T8, koska niitä saa nyt noin 4 000- 5 000 euroa edullisemmin kuin vastaavan D5:n. Ja noita T8:ja on aika paljon enemmän myynnissä kuin D5:iä, joten on myös paremmin mistä valita.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 12636
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: S90-kuume T8 vs. D5
« Vastaus #6 : 21.10.2025, 17:06:41 »
Mukava kuulla. Saako noita alkupään T8-malleja ladattua ajossa?
saa valikossa on semmonen lataa valinta se käyttää sillon moottoria kovemmilla kierroksilla että lataa.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Paikalla Jasu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 191
Vs: S90-kuume T8 vs. D5
« Vastaus #7 : 21.10.2025, 20:11:54 »
Kai minäkin kehtaan lyödä lusikkani tähän soppaan?

Mulla on 152tkm ajettu 2021 V60 T8 ja tulevalla rouvalla on 180tkm ajettu 2018 S90 T8.

Molemmilla pääsee sen vähintään 30km täydellä akulla.

Mitään ongelmia ei ole ollut.

Kannattaa koeajolla kuunnella tarkkaan takapäätä, ettei ERAD ääntele ja liikkeelle lähdöt tapahtuvat pehmeästi ja nykimättä. Lisäksi jos huoltokirjasta löytyy merkinnät ERAD:n öljynvaihdoista ja mielellään vaihteistonkin, niin vahvoilla ollaan.

Akkua pystyy lataamaan ajonaikana bensalla, mutta järkeä siinä ei ole, koska hyötysuhde on olematon. Polttoaineen kulutus nousee paljon. Jarruttaessa tietysti lataa akkua.
Hyvä tietää.

Siinä mielessä T8, koska niitä saa nyt noin 4 000- 5 000 euroa edullisemmin kuin vastaavan D5:n. Ja noita T8:ja on aika paljon enemmän myynnissä kuin D5:iä, joten on myös paremmin mistä valita.
No tämäpä.

saa valikossa on semmonen lataa valinta se käyttää sillon moottoria kovemmilla kierroksilla että lataa.
Oolrait, hyvä näin.
Volvo S80 V8

Paikalla Jasu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 191
Vs: S90-kuume T8 vs. D5
« Vastaus #8 : 22.10.2025, 08:52:48 »
Kumpaako tässä pitäisi enemmän kiinnittää huomiota, akun kuntoon vai ajokilometrihin?
Volvo S80 V8

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 12636
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: S90-kuume T8 vs. D5
« Vastaus #9 : 22.10.2025, 09:02:25 »
kiinnitä huomiota huoltohistoriaan, ihan kuten mitä tahansa muutakin autoa ostaessa, kilometrit toki olis hyvä olla alhaiset mutta se taas vanhempaan autoon meinaa sitä että se on seissyt paljon jos ei pahemmin ajettu ja sekään ei välttämättä ole aina se optimi ratkaisu autolle, ne kun tykkää kun niillä ajetaan... se akun kunto tulee siinä kaupanpäälle sitten huoleksi kun ynnäät kilsat ja huollot. yksityiseltä voisi kokeilla kysyä että onko volvoäppiä käyttänyt että miten ajot on jakautunut että onko pelkkää bensa ajoa vai onko sähkön käyttöä seuraillut...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron