Mä luulisin että 98-00 selviää sillä kun ottaa kokonaiset vetarit mistä vaan 850 - V70 ja vaihtaa sen ulomman murroksen ns. pultilla kiristettävään. Jos nyt ei oo ihan oudoimmat kiinalaiset öörumit niin akselin boorit täsmää murroksen booriin.
Automaatissa sisempi nivel on tri-pod tyylinen. Niin manuaalin ja tomaatin kokonainen vetari ei käy ristiin.
V70 mk2 on sama ulompi murros, kun näissä loppupään v70 mk1, mutta kokonainen akseli on 30-40mm pidempi. Sisempi murros sopii uudemmasta kuskin puolelle. Vanhasta ottaa vaan sen pelkän akseli (tangon) uusien murrosnivelten väliin.
Manuaalissa tais olla sisäpään murros sama TDI ja D5 vaihteistossa. Aeromotorilta vastas että 99vm tdi alkuperäis numerot on oikealle puolen manuaalivahteiseen
axle 8601574, 8602608 and 8251759.
Kannattaa tilatessa kysyä mikä sopii just sun autoon, niin saa oikean, tai jos ei sovi, niin helpompi palauttaa kun heidän virhe.
Jos tarjontaa katselee omin päin. Pituuden mukaan vaikea vertailla kun 850 vetarissa pitkä pätkä kierrettä, ja isolla mutterilla kiristyy. Saattaa tarjota vaihtoehdoksi myös sitä uudempaa mk2 vetaria, jossa taas se akseli on pidempi, jolloin vanhimman ja uusimman kokonaispituus voi kuvastossa näyttää samalle, mutta kumpikaan ei käy suoraan 98-00 vuosimalliin, mutta pikku puljaamisella kyllä.