Olisi myynnissä Volvo 850 2.0T5 vuosimallia 1994.
Kuvat nettiautosta linkin takaa.
https://www.nettiauto.com/volvo/850/15374737Hintapyynti 2800€
Yhteydenotot nettiauton ilmossa olevaan numeroon, en foorumia aktiivisesti seuraile.
Katsastettu 24.10.2025.
Päivittäisestä käytöstä.
On sitten huollettu, ja korjattu viimesen 2v aikana aina kun on ollu tarpeen, ja vähän ennakoiviakin tehty! (Lue pelastettu ammareiden käsistä, oli meinaan aika luokattomassa kunnossa....) Ja varaosia löytyy varmaan peräkärryllinen haluavalle, mutta nämä eivät ilmoituksen hintaan sisälly. Putkisto tehty katalysaattorilta eteenpäin 2,5" yhdellä vaimentimella. Voisi olla kauniimpikin, mutta ajaa asiansa.
Ajettukin alle 340tkm, pohja hitsaamaton, ja käytännössä ruosteeton. Pintapelleissä alkaa jo näkymään vähän patinaa, onhan autolla jo toki 30vuotta ikääkin.
Viimesen kahden vuoden aikana tehty kattavia remontteja, joista kuitit tallella.
Esim:
- Kaikki moottorin ja vaihteiston tukikumit
- Etiuskarit yläpäineen
Koiranluut, raidetangot sisä+ulkopäät, alatukivarret eteen
- Kuskin jarrusatula, kaikki jarrulevyt, käsijarruvaijerit, palat.
- vaihdelaatikko vaihdettu edellisen hajottua kun oli tukikumit rikki (vaihdelaatikon koppa murtunut) otettu 96vm autosta, joten nopeustieto mittaristolle jouduttu ryöstämään kuskin etu ABS anturilta
- kytkin vaihdettu (228mm)
- tuulilasi
- RIP-kit (reverse intercooler piping)
- aurauskulmat säädetty juuri.
- sytkäosat vaihdettu kaikki
- ja paljon muuta.
Tässä aikalailla tärkeimmät.
Sisustan rikkinäisiä osia vaihdettu uusiin ehjiin, näitä vielä vaihtamattakin runsaasti.
Jakopää olisi hyvä vaihtaa. Ja vaihdetaankin jos ei mene myydyksi.
Vanhassa autossa on myös sanomista, ja alla listattuna suurimmat.
Moottori hikoilee öljyä, luultavasti nokkien stefa tai mahdollisesti venakopan tiivari.
Kuskin lokari lommolla pienen äksidentin takia
Takakonttia ei saa lukkoon, ja kaasujouset ei jaksa pitää ylhäällä. Keskuslukon osat purettu pois vanhan kahvan hajottua.
Tankkia ei voi tankata täyteen, täyttöputken ja tankin välinen tiiviste vuotaa.
Takapenkin selkänoja kolisee, voinee johtua lukitusmekanismin ympärysmuovien puuttumisesta.
Polttimon vikavalo palaa kojelaudassa, repsikan etuparkille jouduttu ryöstämään virta kuskin valolta, kun orkkisjohtosarja hukannut virran sulakerasia-lamppu välille.
Auto myydään allaolevilla 15" kesäsillä.
Lisähinnasta 1 talven ajetut nastarenkaat orkkis Columboilla. Autoon 3 sarjaa vanteita yhteensä.
Autoon löytyy käytännössä koko sisusta penkkeineen varaosina, uutta laturia, ahdinta, flektiä, ehjä kattoverhoilu nykyisen roikkuvan tilalle, nämä erikseen lisähinnasta, löytyy 2 muutakin autoa mihin nämä laittaa.
Hifipuolta päivitetty GZn erkkasarjalla etuovissa, ja koaksiaalit takana, Pioneer MVHS520BT mankka, 2xRCA konttiin, ja subille virtapiuha vedetty. Kojelaudan ja takakontin kaiuttimia ei ole.