Onko myös apparin jalkatila kuiva?
Eipä ollut kuiva, kaikkea muuta!
Eli selvisi nyt tämäkin mysteeri, ainakin osittain. Eli lämppärin kenno oli sittenkin hajonnut. O-renkaat tarkastin hätäisesti aiemmin sen muovikonsolin takaa ja ne olivat kuivat. Mutta kenno oli vuotanut etenkin apumiehen puolelta! Ja toki neste oli levinnyt myös kuskin jalkatilaan maton alle ja takajalkatilaan. Vika löytyi, kun auto jäi loivaan ylämäkeen parkkiin ja apparin puolen takajalkatilan kohdalle suli ensilumeen iso läimäre! Sieltä tiputti jotakin nestettä ja se osoittautui pakkasnesteeksi

Nyt on uusi kenno paikoillaan ja nesteet pysyy paisarissa.
Mutta ihmetyttää, ettei tuo jäähdytysneste edes haissut autossa, vaikka sitä oli kertynyt viikkojen aikana paljon maton alle. Ja tehokkaasti nuo mattojen vaahtomuovit sitä nestettä imevät ja ovat inhottavia kuivata.
Mutta saattaa olla, että auto on monivammapotilas. Pakokaasutestihän värjäsi tunnistenesteen, eli voi moottorissakin olla vikaa. Mutta ajellaan välillä ja seurataan tilannetta.