Nyt on vaimon autossa uusi vetoakseli paikoillaan ja auto kunnossa! Oli helppo vaihtaa. Boori oli sökö, mutta niin oli myös itse sisempi nivel ruosteessa ja loppuun kulunut. Suojakumi oli kuitenkin ehjä.
Mutta tarina jatkuu..
Iltapäivällä poika oli tulossa armeijasta lomille, kun soitti matkalta, että auto ravistaa rajusti vedossa! Kyseessä s60 T5 2001 automaatti. Pyysin ajamaan varovasti kotiin. Sain juuri entisen potilaan tallista pois ja nostettiin vuorotellen etupyörät tunkilla ilmaan ja sitten veto päälle. Vasen pyörä ei aiheuttanut mitään erikoista, mutta oikea pyörä sai aikaan rajun tutinan, kun antoi jarrulla vähän kuormaa. Tutinan aikana oikea vetoakseli vatkasi sisemmän nivelen kohdalta voimakkaasti. No akseli pois autosta ja siitäkin oli sisempi nivel entinen! 3-sorkkaisen murroksen yksi laakeri oli aivan paskana, 2 muuta oli kunnossa. Se sai nivelen tärisemään vedossa.
Mutta melkoinen sattuma, että sama osa hajosi kahdesta autosta samalla viikolla!