Samppasport  Futurez

Yleistä turbovinokoneen lastuista

  • 61 Vastauksia
  • 32468 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 855R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: Yleistä turbovinokoneen lastuista
« Vastaus #45 : 31.07.2012, 00:12:05 »
Itsellä B200ET ja tarkoitus olisi hommata tuo Deran lastu. Mitä mieltä porukka ollut siitä?
Volvo 740 D24T ja Toyota Soarer 2.5GTT

Poissa Pumpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • Ilo alkaa kilosta.
Vs: Yleistä turbovinokoneen lastuista
« Vastaus #46 : 20.08.2012, 23:29:29 »
Voinko laittaa vakiolastulla  esim 580cc suuttimet ?

Laitoin tänään vapaavirtaus suodattimen volvoon ja fuelcut iskee nyt ikävästi noin 4500-5500 alueella  ahtojen noustessa n 1bar... Ei huvittais ostaa lastua kun talven aikana tulee mitsun 19t ahdin ja ne suuttimet jokatapauksessa ja samalla sitten tonin lastut  eli  lastu menis sitten taas uusiksi...

Autohan on siis 760 b230ft, turbo+ systeemillä ja 3" putkistolla ilman kattia  jne...



S80 D5
740 "T6"

Poissa huttune244

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: Yleistä turbovinokoneen lastuista
« Vastaus #47 : 03.10.2012, 00:47:44 »
LH-2.4 boxit on vaparin boxeja, onnistuuko se niin että jos niihin laittaa turbokäyttöön tarkoitetun lastun niin ajaako se saman asian kuin turbon boxi?

Tähän kaipaisin vastausta.
Volvo 945 -98 Classic

hevonen

  • Vieras
Vs: Yleistä turbovinokoneen lastuista
« Vastaus #48 : 03.10.2012, 09:07:36 »

Poissa _Jannu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: Yleistä turbovinokoneen lastuista
« Vastaus #49 : 30.10.2012, 20:21:19 »
mulla on 84 vuoden 760 eli kone on b23et motronicilla. Ja siihen saa tuon viking lastun mutta onko sitä järkeä pistää kun on tarkoitus vaihtaa hx35? riittääkö tälläine lastu vai tarvitseeko ostaa esim megasquirt?
-s80 t6 executive
-760 2.3 turbo

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1128
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Yleistä turbovinokoneen lastuista
« Vastaus #50 : 31.10.2012, 00:23:36 »
Täältä löytyy kaikkia lastuja F/FT/FK LH2.4 ruiskuihin, myös sytkälastuja.

Vapariin (F) saa potkua FB lastulla missä on parempi bensakartta. Ja vielä lisää potkua jos vaihtaa nokan.

Vaparin boxein käy turbon lastu riipuen boxin mallista. -500 ja -900 sarjan boxit eivät käy lastuilla ristiin.

Turbossa VX-nokka menee pakopuolelta tukkoon, parempi vaihtoehto esim A-nokka jolla itse otin 403hv vinokoneesta. Vakio IMM riittää n. 270hv

Pistäkää vaikka privaa jos lastuja tarvis, niitä menee muutamia joka viikko eteenpäin. Myös maltilliset virit, esim pelkkkä fuelcut poisto.

Deran lastuihin voi suhtautua varauksella, osassa ainakin lukee "-984 Viking" binääritiedostoa kaivelemalla. Sen verran pitäis olla kompetenssia jos myy kopiolastuja, niin ainakin muokkaa valmistajan signeerauksen pois..

Omilla kotisivuilla paljon asiaa takavetojen virityksistä.


142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa volovo240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: Yleistä turbovinokoneen lastuista
« Vastaus #51 : 23.06.2013, 13:41:08 »
Nostatetaas vähän vanhaa.. Eli alkuviikosta oli nyt tarkoitus tilata tuo Vikingin Ecomax lastu ET koneeseen Jp Stylingiltä mutta nettiä selaillessani törmäsin myös BSR:n tekeleeseen. Onko noilla mitään konkreettista eroa?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2290
Vs: Yleistä turbovinokoneen lastuista
« Vastaus #52 : 23.06.2013, 18:50:29 »
Nostatetaas vähän vanhaa.. Eli alkuviikosta oli nyt tarkoitus tilata tuo Vikingin Ecomax lastu ET koneeseen Jp Stylingiltä mutta nettiä selaillessani törmäsin myös BSR:n tekeleeseen. Onko noilla mitään konkreettista eroa?

Itsellä oli BSR:n lastu ET-moottorissa ja tyytyväinen olin, vikingistä ei kokemusta ole. Kyllä mulle vähän sellainen kuva on jäänyt että BSR olisi noista kahdesta parempi vaihtoehto, mutta mitään faktaa en osaa valitettavasti kertoa.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa volovo240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: Yleistä turbovinokoneen lastuista
« Vastaus #53 : 28.06.2013, 00:07:58 »
Noh,tulipa nyt kuitenkin Viikinki tilattua kun rupesin epäilemään että onko nuo BSR lastut vain 2.3siin,ainakin mitä tehoja lueskelin. Tänään askartelin ahtopainemittarinkin jo tulevaa paineennostoa silmällä  pitäen mutta yllätti että ne eivät nouse kuin 0.3 baariin?? Voi toki olla että dumppi on liijan löysällä,mutta mitkä on b200et:ssä vakiopaineet? Itse olen elänyt tiedossa että 0.5?  ELK

E: Alhaiset paineet saatoivat johtua vuotavasta ahtoletkusta
« Viimeksi muokattu: 01.07.2013, 11:45:55 kirjoittanut volovo240 »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: Yleistä turbovinokoneen lastuista
« Vastaus #54 : 28.06.2013, 07:29:43 »
Noh,tulipa nyt kuitenkin Viikinki tilattua kun rupesin epäilemään että onko nuo BSR lastut vain 2.3siin,ainakin mitä tehoja lueskelin. Tänään askartelin ahtopainemittarinkin jo tulevaa paineennostoa silmällä  pitäen mutta yllätti että ne eivät nouse kuin 0.3 baariin?? Voi toki olla että dumppi on liijan löysällä,mutta mitkä on b200et:ssä vakiopaineet? Itse olen elänyt tiedossa että 0.5?  ELK
Viking-lastut oli ainakin aikoinaan nimenomaan 2.3 koeneelle tarkoitettu ja joillain oli ongelmia saada auto joutokäyntipäästöistä läpi. Ratkaisuna oli aiheuttaa sopiva imuvuoto immun ja turbon välille päästömittauksen ajaks.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1128
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Yleistä turbovinokoneen lastuista
« Vastaus #55 : 01.07.2013, 00:09:57 »
Silloin on lastussa vikaa jos seokset rikastuu jo tyhjäkäynnillä, normaalit bensakartan vilaukset ei vaikuta mitenkään pääsöihin. Vikingin lastut on muutenkin aika huonoja; saahan niillä tietty kovalla kuormalla jotain iloa 4500rpm jälkeen, muuten eivät vaikuta kulkuun mitenkään.
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa volovo240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: Yleistä turbovinokoneen lastuista
« Vastaus #56 : 01.07.2013, 09:47:52 »
Noh,eipä tuo auto edes lupaa käyntiin Vikingillä. Onko ideoita? Lastun pitäisi olla oikea ainakin numeroiden perusteella. Onko BSR:llä b200et moottoriin lastua sitten? Tai muuta hyvää vaihtoehtoa?

Poissa volovo240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: Yleistä turbovinokoneen lastuista
« Vastaus #57 : 01.07.2013, 11:59:37 »
Noh,eipä tuo auto edes lupaa käyntiin Vikingillä. Onko ideoita? Lastun pitäisi olla oikea ainakin numeroiden perusteella. Onko BSR:llä b200et moottoriin lastua sitten? Tai muuta hyvää vaihtoehtoa?

E:Lastu menneepi takuuseen. Toivotaan että uusi toimii. Joo ja näin olen ymmärtänyt että Viking ei ole se paras vaihtoehto,mutta kun se sattuu olemaan helpoiten saatavilla ja halvin?  :D

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Yleistä turbovinokoneen lastuista
« Vastaus #58 : 01.07.2013, 12:29:25 »
No halvin se ei ainankaan ole.  ::)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa volovo240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: Yleistä turbovinokoneen lastuista
« Vastaus #59 : 01.07.2013, 14:36:41 »
No halvin se ei ainankaan ole.  ::)

No vaihtoehtoja saa esittää ja mielellään linkin kanssa mistä saa tilattua  ;) Itseä nimenomaan hieman närkästyttää tuo teho vakiona tuolla alapäässä,tai siis sen olemattomuus ja jos Vikingillä ei sinne ole parannusta niin voisi ajan edetessä kokeilla muun valmistamaa tuotosta.

Näistä vaan löytyy niin pirun huonosti mittään informaatiota :P

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy