Elekma  Autoracing

D5 -03 tankkaus

• 14 Vastauksia
  • 7903 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Inspecta

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
D5 -03 tankkaus
« : 06.02.2012, 18:41:30 »
Autoa ei pysty tankkaamaan pistoolin liipaisin pohjassa. Itse asiassa liipaisinta ei hirveenä kärsi etes puristaa. Muuten pistooli katkaisee löpön syötön kun p-aine tulvii tankin kurkusta ylös. Kestää törkeen kauan tankata autoa. Onko kellään kokemusta tai kuulopuheita? Miten korjaus, miten iso homma ja ennen kaikkea miten kallista?

Poissa V70XC99

• Grand Luxe
  • **
Vs: D5 -03 tankkaus
« Vastaus #1 : 06.02.2012, 19:02:57 »
Ootko kokeillu käännellä pistoolia eri asentoihin tankatessa, vaikuttaako mitenkään ?
Olen aikanaan törmännyt ko. asiaan muutaman kerran (ei tosin Volvoja).

Omalla kohdallani kävi jokunen kerta et kun käänsi pistoolin toiseen asentoon niin tankkaus onnistui paremmin
kuin että pistooli vakio "liipasin" suoraan alaspäin asennossa.
Jouduin hakemaan "oikean tankkausasennon" kokeilemalla.

Ei välttämättä auta sun kohdalla, mut kannaattaa kokeilla, jos et oo jo kokeillut.
BMW 530 Xd M-sport 2006
Porsche Cayenne 3.2 2005
Audi A3 Sportback 1.6 2007
Kiihtyvyys tehdään väännöllä, nopeus hevosvoimilla

Poissa kossi

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 06.02.2012, 21:02:57 »
ihan muutenvaan vastailen että en ole koskaan voinu tankata mitään autoa liipasin pohjassa :P
Volvo S80 2001

Poissa virkpe

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 06.02.2012, 21:10:07 »
täälläkin katkaisee polttoaineen syötön jos on "huonosti".
Minä laitan polttoainekorkin liipasimen väliin jottei tarvitse pitää pistoolista kiinni.

Poissa Gazza

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 06.02.2012, 21:17:17 »
Ainakin uusissa Mondeoissa pitää pistoolia pitää juurikin tankin vieressä olevan kuvan mukaisesti. Eli muistaakseni pistooli melko ylhäällä, muuten katkoo jatkuvasti. Volvoissa ei tosin ole koskaan ollut ongelmaa.

Poissa Maunus

• De Luxe
  • *
« Vastaus #5 : 06.02.2012, 21:32:31 »
Ainakin uusissa Mondeoissa pitää pistoolia pitää juurikin tankin vieressä olevan kuvan mukaisesti. Eli muistaakseni pistooli melko ylhäällä, muuten katkoo jatkuvasti. Volvoissa ei tosin ole koskaan ollut ongelmaa.
Eihän sitä tarvitse siinä mitenkään pitää, työntää vain pistoolin perille asti ja antaa mennä. Kertaakaan ei ole itellä katkonu, ihan sama missä asennossa se pistooli on kunhan se on työnnetty perille asti. Mondeossa siis.

Poissa Teutori

• Grand Luxe Touring
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
« Vastaus #6 : 06.02.2012, 23:45:46 »
Autoa ei pysty tankkaamaan pistoolin liipaisin pohjassa. Itse asiassa liipaisinta ei hirveenä kärsi etes puristaa. Muuten pistooli katkaisee löpön syötön kun p-aine tulvii tankin kurkusta ylös. Kestää törkeen kauan tankata autoa. Onko kellään kokemusta tai kuulopuheita? Miten korjaus, miten iso homma ja ennen kaikkea miten kallista?
Onkohan sulla tuo tankin ilman poisto nyt ihan kunnossa, tuskin  ;) tulee varmaan siihen täyttöputken lähelle, ja jos se on tukossa, niin ilma ei pääse niin äkkiä tankista pois, mitä polttoainetta menee, joten kuohaa, ja tulee täyttöputken suuhun ( samaa tekee bansaversioissakin ) joskus tuo pistoolin eri asento auttaa siinä, että täyttöputken läppä päästää raollaan ollessa ilmaa ulos, kun tankkaa.
Yleensähän nuo nykyään katkoo tuota, jos pistoolista täysillä päästää.
« Viimeksi muokattu: 06.02.2012, 23:49:12 kirjoittanut Teutori »
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa (Miksu)

• Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • www.carcom.fi
« Vastaus #7 : 06.02.2012, 23:55:44 »
Taannoin oli yhdestä autosta huohotus aukko kuran peitossa ja teki juuri tuota.
En nyt kyllä saa päähäni, että oliko se bensa vai diesel koneen tankki..  huohotin oli siinä tankin vasemmassa takanurkassa, n. 10cm letkunpätkällä varustettuna ja päässä jonkintapainen suodatin/kuran tankkiin pääsyn estin.   (Tämä on eri asia, kuin se tankkausputkessa oleva ilmaputki, se oli ihan varmasti kunnossa tuossa yksilössä)
Tarkemmin kun muistelen, niin tuossa alkoi oireet siinä kohtaa, kun tankki oli puolillaan, siitä eteenpäin sai vain lirutettua.

Omassa -05 D5:ssa saa aina vähän siirrellä pistoolia, että ei naksu, pohjaan täysin työnnettynä harvoissa paikoissa saa liipaisin pohjassa tankattua, aina pitää vähintään muutama sentti nostaa.

Poissa Inspecta

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #8 : 08.02.2012, 18:50:44 »
Pistoolin asennolla ei ole mitään merkitystä itellä. Koittan pyöritellä sitä ja ottaa ulospäinkin, mutta kuohuu vaan. Ja pistoolia ei tosiaankaan paljoa kärsi puristaa. Ei meinaa viihtiä tuolla kylymässä seistä ku korkeintaan 40e edestä, on se niin hidasta  ::) Hyvä vinkki tuo ilmanpoisto. Pitää tässä joskus kahtoo  ;)

Poissa FormulaVee

• De Luxe
  • *
« Vastaus #9 : 08.02.2012, 21:40:36 »
täälläkin katkaisee polttoaineen syötön jos on "huonosti".
Minä laitan polttoainekorkin liipasimen väliin jottei tarvitse pitää pistoolista kiinni.
Mulla sama idea käytössä. Tuolla korkilla se kahva ei painu ihan pohjaan, joten ei katko. Tankkaus kestää hieman kauemmin, mutta ei tarvitse painella liipaisinta. Hokasin tuon kerran, kun yksi paku-ukko seisoi parin metrin päässä tankista. Ihmettelin että kuinkas homma toimii itsekseen. Hyvin toimii.
- V70 -

Poissa Catalust

• De Luxe
  • *
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
« Vastaus #10 : 08.02.2012, 22:39:36 »
Omaani saa taas tankata vaikka kuorma-auto syötöllä D-pisteeltä, eikä pätki yhtään... ;)
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

Poissa Grimmy

• Grand Luxe
  • **
  • V70II T5 -> D5
« Vastaus #11 : 08.02.2012, 22:46:08 »
Omaani saa taas tankata vaikka kuorma-auto syötöllä D-pisteeltä, eikä pätki yhtään... ;)

Mun on monta kertaa pitänyt kokeilla tätä...

Poissa Julma-Henri

• Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
« Vastaus #12 : 08.02.2012, 22:47:52 »

sama täällä. ja tuntuu että sitä dieseliä menee samaa tahtia ku kuorma-autossa  :uglystupid2:
mutta siitä ilmaputkesta se kannattee kattoa. kuten jo joku tässä edellä sano
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa Nortti

• Grand Luxe Touring
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
« Vastaus #13 : 09.02.2012, 11:03:36 »
sama täällä. ja tuntuu että sitä dieseliä menee samaa tahtia ku kuorma-autossa  :uglystupid2:
mutta siitä ilmaputkesta se kannattee kattoa. kuten jo joku tässä edellä sano

Omaa 2005 mallin dieseliäni voi tankata kuorma-automittarista. Uudempikoriseen pätkii. Eri  jakajissa on myös eroja.

Pistoolin lukitusta varten  minulla on 3mm rautalangan pätkä. Voi odotella autossa vaikka tankkaisi pienemmällä nopeudella. Rautalangan pala säilyy siinä luukun pohjalla.

Poissa FormulaVee

• De Luxe
  • *
« Vastaus #14 : 09.02.2012, 21:03:54 »
Pistoolin lukitusta varten  minulla on 3mm rautalangan pätkä. Voi odotella autossa vaikka tankkaisi pienemmällä nopeudella. Rautalangan pala säilyy siinä luukun pohjalla.
Mulla oli samanlainen lanka avainnipussa, mutta sen tökkiminen siihen kahvaan oli liian tarkkaa puuhaa kylmässä/pimeässä. Tuo korkki ajaa saman asian, mutta on tosi näppärä laittaa. Ainakin mun mielestä.
- V70 -

Elekma  Autoracing