Elekma  Autoracing

740 ja virranjakajan kansi

  • 17 Vastauksia
  • 12845 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: 740 ja virranjakajan kansi
« Vastaus #15 : 13.02.2012, 12:42:02 »
Näitä pääty jakajiahan on kaksi erilaista, toisessa on "integroituna" nokka-akselin asento tunnistin, ja toisessa tuota tunnistinta ei ole sisällä, on vain ktyhjä kotelo.

Oiskohan sillee että Lh-jetronic 2.2 ois tuo tunnistimella varustettu ja Lh-jetronic 2.4 ilman. Itsellä ainakin ollut tällänen tuo jakauma...

Kaikki tunnistimella varustetut jakajat ollut B230F koneissa mitä oon purkanu...

Korjailkaa jos oon väärässä. :hello:
Sähköruiskuissa juuri noin, kaasari ja mekaanisissa ruiskuissa voi sitten olla vähän mitä sattuu mutta muistaakseni B2x0E ssä ainakin on hall jakaja. Enivei sillä selviää, tuleeko sinne 3 johtoinen liitin.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 ja virranjakajan kansi
« Vastaus #16 : 13.02.2012, 16:28:17 »
Oletettavasti tässäkin on hallianturillinen jakaja, ja juurikin sitä kääntelemällä sytkä menee ihan persiilleen, minkäs mukaan se boksi muka sytkän säätäsi kohdilleen jos sen anturitiedot säädetään pieleen? Ajotuslamppua vaan siis hakemaan, varmistat että tyhjäkäyntikytkin toimii ja kääntelet sen 12 astetta tyhmäkäynnillä sinne ennakoks. Perstuntumalla sen saa tontille, mutta jos kuntoon haluat niin lamppua lainaamaan ihan suosiolla.

Toinen vaihtoehto on sitten se, että tässä versiossa on renixin sytkä, joka lukee kampiakselilta asentotiedon, eikä sitä kiinnosta jakajan asento sen enempi, eli jos jakajan oikeaan kohtaan ohjaava muovinpala on hukkunut matkalle, jakaja noin hahlonsa puoliväliin kiinni ja vetoja. Koska jakajan kääntely vaikuttaa selkeästi käyntiin, on tässä versiossa hallijakaja aika hyvällä todennäkösyydellä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: 740 ja virranjakajan kansi
« Vastaus #17 : 13.02.2012, 18:12:51 »
Oletettavasti tässäkin on hallianturillinen jakaja, ja juurikin sitä kääntelemällä sytkä menee ihan persiilleen, minkäs mukaan se boksi muka sytkän säätäsi kohdilleen jos sen anturitiedot säädetään pieleen? Ajotuslamppua vaan siis hakemaan, varmistat että tyhjäkäyntikytkin toimii ja kääntelet sen 12 astetta tyhmäkäynnillä sinne ennakoks. Perstuntumalla sen saa tontille, mutta jos kuntoon haluat niin lamppua lainaamaan ihan suosiolla.

Toinen vaihtoehto on sitten se, että tässä versiossa on renixin sytkä, joka lukee kampiakselilta asentotiedon, eikä sitä kiinnosta jakajan asento sen enempi, eli jos jakajan oikeaan kohtaan ohjaava muovinpala on hukkunut matkalle, jakaja noin hahlonsa puoliväliin kiinni ja vetoja. Koska jakajan kääntely vaikuttaa selkeästi käyntiin, on tässä versiossa hallijakaja aika hyvällä todennäkösyydellä.

No se varmaan parantaa todennäköisyyttä kun tänään tota taas vääntelin ihan testiksi niin auto joko sammuu tai kun kierroksia antaa niin käy ihan pisin **ttua ja poksahtelee. Eli siis kyllä tässä tota pystyy säätämään. Tollasta lamppua oon tässä kaipaillut juu mutta ei oo vielä löytynyt keltään tutulta eli pitää joltain korjaamolta käydä kyselemässä lainaksi  ::) Enkä kyllä huomannut että olis joku letku/johto jäänyt laittamatta takaisin kiinni ja tulpissa tuntui kaikki olevan ihan kireällä johdot sekä mutterit ja yhden tulpan irrotin ihan vaa kurkatakseni miltä ne vaikuttaa niin ihan uuden veroisilta vieläkin vaikuttaa tosin eihän ne ole kuin pari kk paikallaan ollut.
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

 

Autoracing  KL-varaosat