Aikani kuluks kirjottelen tuosta kesäkulkineesta. Autoa on tehty lompakon tahtiin ja vuodenaikojen siten että kesät ajetaan. Auto tuli minulle vuonna 2008´, bonggasin myynti ilmoituksen museon puolelta auto siaitsi espoossa ja hintakaan ei ollu paha. Espoosta tuotiin kotiin sitten tuo kauniin vihrea Volvo. Konepellin alla oli vahva b20a moottori ja m40 vaihteisto ja mittarissa 131tkm . Aluksi pienet ruostevauriot korjattiin ja autosta maalattin kyljet.

Tyytyväisenä ajeltiinkin yksi kesä jonka jälkeen vakio alusta ei enää miellyttäny. Alustaan laitettin uutta kaikki jarrusatulat, jarrukilvet, jarruputket/letkut, puslat, etupyörän laakerit, jouset -40, Bilsteinin b6 iskarit ja kaverilta viellä käyttämättömät volvon paketissa olevat turbon kallistuksenvakaajat.


Sitten meni taas kesä ajaessa ja mieli rupes tekemään lisää voimaa kun tua 82hp ei kovin vauhdikkaasti koppaa liikuta. Varaosa autoksi/ aluksi käyttöautoksi hommamani 740 230ft:n kone olisi tarkoitus ensi kesäksi saada keulille. Mitään hirveitä tehoja tässä autossa ei tulla näkemään koska tämä on kesäsin käyttöauto ja kilometrejä tulee kuitenkin noin 10tkm. Perus lastuviritykset. Kone kuitenkin perus korjattiin.

Koska tehon lisäyksellä ei tee mitään ilman pitoja tuli amerikanmaalta lukko viellä takarenkaiden iloksi. Lukoksi tuli Eatonin True Trac.

Auto on edelleen saman näköinen eikä siitä tule muutumaan muilta osin kuin vanteiden. Nälkä kasvaa syödessä ja käyttömukavuutta hakiessa ostin kaverilta viellä 100tkm ajetun m90 laatikon jossa valmistus vuosi 98.

Nyt olisi kuitenki tarkotus saada auto kesäksi ajoon...
Jonza kuittaa.