RallyBaron  Samppasport

V70 2.4T Aut. -01 nykii kylmänä

  • 31 Vastauksia
  • 20091 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eki_j

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • S80 -99, V60 -11
    • EeroJaaskelainen.com
Vs: V70 2.4T Aut. -01 nykii kylmänä
« Vastaus #15 : 28.01.2011, 23:24:19 »
Vieläkö ajovalotkin välkkyvät?

Voisi olla oiretta valokytkimessä, siellä jokin kylmäjuotos kenties...
Projektipäiväkirjaa: Volvo S80 2.4 -1999

Poissa brozi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
No niin, käytin eilen pikahuollossa piuhan päässä ja ainoa vika 5-pytyn puola. Puola vaihdettiin , mutta yllätys yllätys satunnainen nyhtäminen paikallaan ollessa jatkuu :o

Poissa brozi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T Aut. -01 nykii kylmänä
« Vastaus #17 : 02.03.2011, 13:13:51 »
Päivitystä

Käytimme auton viime kuun puoli välissä volvo-korjaamolla. Saivat vian havainnoitua kerran (huh), mutta siihen se sitten jäikin. 60 km olivat ajelleet, vaikka nimenomaan tähdensin kirjallisesti vian ilmestyvän paikallaan oltaessa (liikennevaloissa yms) ja tyhjäkäynnillä. Laskun kirjoituksen jälkeen saimme neuvon, ajakaa niin kauan kunnes sammuu johonkin hevon kuuseen niin sitten osaamme korjata sen kuntoon. Heti korjaamolta lähdettyämme nyintä palasi kuvioihin ja on nyt kovempaa kuin aikaisemmin, mutta edelleen satunnaista. Mihinkähän tuo pitäisi pk-seudulla viedä, että saataisiin kuntoo? :-\

Poissa brozi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T Aut. -01 nykii kylmänä
« Vastaus #18 : 29.06.2011, 00:25:43 »
Nykiminen jatkuu, oli juuri Biiliassa eikä sielläkään selvinnyt. Olisiko uusia ideoita :-\

Poissa Volvo Fani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T Aut. -01 nykii kylmänä
« Vastaus #19 : 30.06.2011, 09:49:18 »
Ajele toisiaan niin kauan kunnes joku isonpi vika tulee.

Poissa heijani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T Aut. -01 nykii kylmänä
« Vastaus #20 : 01.07.2011, 23:23:44 »
Itsellä nyki käynnistyksen jälkeen risteyksissä paikallaan seistessä. Mittarivaloja ei tullut katottua, eikä valoisalla olisi varmaan huomannutkaan mitään. Melkein hakisin Motonetista (n.130e, sinisellä n.400e) uuden ilmamassamittarin, joka on sama Bosch kuin alkuperäinenkin. Viallinen aiheutti mielenkiintoisia vikoja. Helppo vaihtaa itsekin kunhan saa vanhan revittyä putkesta irti. Noilla kilsoilla vaikuttanee kuitenkin jo tehoihinkin jonkin verran eli rahat ei mene täysin hukkaan vaikka ei vikaa korjaisikaan.
« Viimeksi muokattu: 01.07.2011, 23:27:25 kirjoittanut heijani »
V70 2.4T AWD -01

Poissa brozi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T Aut. -01 nykii kylmänä
« Vastaus #21 : 10.07.2011, 21:53:50 »
Otin tuossa taannoin ilmamassamittarin liittimen irti, mutta vaikutusta nykimiseen ei ollut.

Poissa RauMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T Aut. -01 nykii kylmänä
« Vastaus #22 : 11.07.2011, 17:29:26 »
Tervehdys kaikille,

s60 2001 2.4t. Tuollaisessa on ilmeisesti kaasuläppävikaa, nykii pirusti ja kierrokset seilaa. Tilanne on nyt se että osaava kaverini repi boksin auki ja putsasti sen. Testereillä kuulemma näytti lukevan arvoja oikein eikä enää tule virheilmoitusta kaasuläppäongelmasta niinkuin ennen putsausta. Ongelma on siinä että oireet eivät kuitenkaan poistuneet. Volvolla ehdottivät "nollausta" ottamalla akunkenkä puoleksi tunniksi irti. Ei apua.

Mietinkin että voisiko vika vielä olla jossain muualla, koska vikakoodeja ei tule. Vai onko vaan niin että se boksi kuluu ja pitää vaihtaa?

Ideoita ennenkuin lyön ~400€ + asennukset tuohon boksiin?

Lisätään sen verran että ongelma pahenee sen mukaan mitä lämpimämpää on. Helteellä käy todella huonosti, talvella ei oireillut oikeastaan ollenkaan. Kokeilin myös ottaa ilmastoinnin pois päältä, ei vaikutusta.

« Viimeksi muokattu: 11.07.2011, 21:09:29 kirjoittanut RauMan »

Poissa brozi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T Aut. -01 nykii kylmänä Ratkaisu löytyi
« Vastaus #23 : 13.08.2011, 22:07:59 »
No niin, vika selvisi. Elikä se mitä Volvon merkkikorjaamot eivät löytäneet löytyi Savonrannalla lomareissulla pikku-
pajassa.Elikä  4. puola temppuili. Ei voi kuin suuresti ihmetellä, minkälaista rahastusta nuo merkkikorjaamot harras-
tavat tuolla koodienlukulaitteella, joka ei kertaakaan ilmoittanut mitään aiheeseen liittyvää vikakoodia. Pikkupajassa
kytkivät kompuutterin kiinnni ja voila DTS 3503 ja 3543 piirtyivät ruudulle lisäksi vielä 6806 eli ahtopaineen säätö kat-
konainen. Rahaa veloittivat ko. testistä murto-osan. Heillä ei kuitenkaan ollut heti saatavilla ko puolaa, joten eikun
Motonettiin puolaostoksille Bosch hinta 1/2 Volvo-leimalla varustetusta, vaihto oli helppo tehdä itsekin ja nyt kärry
kehrää kuten kuuluukin.
« Viimeksi muokattu: 14.08.2011, 19:52:43 kirjoittanut brozi »

Poissa RauMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T Aut. -01 nykii kylmänä
« Vastaus #24 : 03.10.2011, 12:59:20 »
Dodii,

annoin periksi ja tilasin Jenkkilästä uuden (käytetyn) boksin. Kysymys kuuluu: kun boksi saapuu niin se ilmeisesti pitää softata tähän autoon herra Volvolla? Eli boksi kainaloon ja liikkeeseen ja kaverit laittaa softan sisään, sen jälkeen vaihtamaan ko. osaa?

Poissa cmalino

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • ٩(͡๏̯͡๏)۶
Vs: V70 2.4T Aut. -01 nykii kylmänä
« Vastaus #25 : 03.10.2011, 13:32:52 »
Dodii,

annoin periksi ja tilasin Jenkkilästä uuden (käytetyn) boksin. Kysymys kuuluu: kun boksi saapuu niin se ilmeisesti pitää softata tähän autoon herra Volvolla? Eli boksi kainaloon ja liikkeeseen ja kaverit laittaa softan sisään, sen jälkeen vaihtamaan ko. osaa?

En tiedä miten käytetyn ETM:n parittaminen autoon onnistuu... Jostain jäänyt sellainen mielikuva ettei onnistuisi, mutta toivottavasti olen väärässä. Uuden boksin kanssahan itse toimin niin, että soitto pari päivää ennen Debiliin ja tilasivat softan sinne valmiiksi. Sitten auto nilkuttamalla viallisella boksilla sinne jossa pihalla askartelin wanhasta ETM:stä kaapelin irti ja kiinni uuteen yksikköön. Sitten kaveri läppärin kanssa auton OBD-töpselistä päivitteli softaa auton kautta ETM:ään. Tarvii naittaa ne yhteen. Kaapeli taas takasin wanhaan ETM:ään ja sitten autolla taas nilkuttaen kotiin jossa vaihto-operaatio ja uusi ETM paikalleen.

Tuohan ei itselläni mennyt ihan noin hyvin kun ETM ei suostunut ottamaan ohjelmaa ollenkaan vastaan. Oli paljon muutakin vikaa silloin. Nyt on mm. CEM vaihdettu ja viat kaikonneet, joten pitäisi käydä uudestaan yrttämässä ETM:n softaamista. Ei _pitäisi_ olla enää ongelmia ;)
Nykyinen sotaratsu C30 D2 R-Design -12
Entiset Volvot: V70 2.5T -97 / S80 T6 -99 / S80 2.4 -00 / S40 2.0T -03

Poissa Hermes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T Aut. -01 nykii kylmänä
« Vastaus #26 : 03.10.2011, 21:11:02 »
Dodii,

annoin periksi ja tilasin Jenkkilästä uuden (käytetyn) boksin. Kysymys kuuluu: kun boksi saapuu niin se ilmeisesti pitää softata tähän autoon herra Volvolla? Eli boksi kainaloon ja liikkeeseen ja kaverit laittaa softan sisään, sen jälkeen vaihtamaan ko. osaa?
Jos se käytetty ETM, niin täytyyhän siellä ohjelma olla sisällä, tuskin kukaan sitä on poistanut. Itse en ainakaan käynyt sinisellä kun vaihdoin boksin käytettyyn mutta paranneltuun versioon.
V70 T6 AWD -2008  160 tkm
 iCarsoft VOL V2.0 vikakoodinlukija Lahdessa

Poissa RauMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T Aut. -01 nykii kylmänä
« Vastaus #27 : 05.10.2011, 09:34:58 »
Elikkä onko ymmärrettävissä niin, että koska boksi on käytetty (malli 8644347, se keltaetikettinen, ilmeisesti paranneltu versio?) niin sitä softausta ei tarvitsisi enää tehdä?

Poissa cmalino

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • ٩(͡๏̯͡๏)۶
Vs: V70 2.4T Aut. -01 nykii kylmänä
« Vastaus #28 : 05.10.2011, 12:30:21 »
Elikkä onko ymmärrettävissä niin, että koska boksi on käytetty (malli 8644347, se keltaetikettinen, ilmeisesti paranneltu versio?) niin sitä softausta ei tarvitsisi enää tehdä?

Samaa Magneti Marellin pa*kaa se keltaetikettinenkin on. Väri ymmärtääkseni meinaa vaan että se ei ole enää alkuperäinen vaan varaosa. Sen näkee autosta sitten varsin helposti että onko ETM:ää koskaan vaihdettu vai ei.

Softahan siellä ETM:ssä kai varmasti on, ainakin jonkinlainen, mutta eiköhän sinne jotain osoitteita, vin-numeroa tms. tauhkaa kirjoiteta, joka parittaa sen yksikön kyseiseen autoon. Ainakin Xemodexin modatut ETM:t on ohjelmoitu valmiiksi jo pajalla, mutta nekin haluaa auton VIN-koodin jotta voivat sen ohjelmoida valmiiksi.
Nykyinen sotaratsu C30 D2 R-Design -12
Entiset Volvot: V70 2.5T -97 / S80 T6 -99 / S80 2.4 -00 / S40 2.0T -03

Poissa RauMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
V70 2.4T Aut. -01 nykii kylmänä
« Vastaus #29 : 07.11.2011, 23:36:10 »
Dodiin, hyvinhän tää homma etenee. Sain tilattua jenkeistä uuden (käytetyn) boksin ja se asennettiin ja softattiin paikallisella Volvon korjaamolla.

Maksoi 200€ ja toimi arviolta kilometrin. Nyt auto on käytännössä ajokelvoton nykimisen ja sammuilun takia.

Nyt tarvitsisin kipeästi ohjeet tuon äskettäin asennetun boksin irroitukseen jotta voin lähettää sen myyjälle vaihtoa varten. En prkle siitä vaihdosta enää maksa korjaamolle yli sataa euroa.

Pääseekö lootaan käsiksi jotenkin alakautta irrottamatta imusarjaa vai mennäänkö (taas) pitkällä kaavalla?
« Viimeksi muokattu: 07.11.2011, 23:41:25 kirjoittanut RauMan »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron