Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

740 turbotuksesta

  • 21 Vastauksia
  • 8770 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hammer_man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
740 turbotuksesta
« : 19.02.2012, 08:18:37 »
Olisi suunnitteilla hankkia 700-sarjalainen projektiksi tehonlisäys-projektiin. Tehoja saisi tulla pihalle 250-300hp...

Kannattaako etsiä jostain valmis turbo, jota alkaa rakentelemaan vai ihan peruskiesi johon vaihtaa tekniikka. Jos ei ole valmiiksi turbollinen niin onko ostettavan kohteen vuosimallilla/vähäpäästöisyydellä/alkup.tekniikalla vaikutusta turbotus-projektiin??

Ja jos taasen kannattaa suoraan panostaa alkuperäiseen turboon niin varmaankin b230ft olisi se ainoa vaihtoehto mitä etsiä?
ex 240 -88 b23e
ex 240 -86 b200k

Poissa hammer_man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
Vs: 740 turbotuksesta
« Vastaus #1 : 19.02.2012, 10:46:07 »
Sen verran ihan yleisellä guuglauksella sain aikaiseksi, että ilmeisesti jos ostaa vähäpäästöisen auton niin joutuu vähäpäästöisestä luovuttajasta turbotekniikan sinne vaihtamaan.

Ja vissiin täytyisi katsastuskonttorilla käydä aina selvittämässä tuo vähäpäästöisyys, kun sellaistakin tuli vastaan että ei aina rekisteriotteeseen ole merkittynä... Tietääkö 700-sarjasta vähäpäästöisyyden jo tuosta "lambda-merkistä" maskissa vai voiko sellainenkin olla katsastettuna ei-vähäpäästöiseksi?

Saako alkuperäiseen turbomalliin alkaa vaihtamaan vaikkapa ruiskua/ahdinta/cooleria, jos on vähäpäästöinen ilman tuota kallista päästömittausta? Tietäisi vaan kerralla ostaa sen helpoimman vaihtoehdon tuohon virittelyyn. Eikä tarvitsisi kauheita paperisotia sun muita alkaa vääntelemään...
ex 240 -88 b23e
ex 240 -86 b200k

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 740 turbotuksesta
« Vastaus #2 : 19.02.2012, 12:33:57 »
Saako alkuperäiseen turbomalliin alkaa vaihtamaan vaikkapa ruiskua/ahdinta/cooleria, jos on vähäpäästöinen ilman tuota kallista päästömittausta?
Ei saa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa hammer_man

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
Vs: 740 turbotuksesta
« Vastaus #3 : 19.02.2012, 12:57:57 »
Lainaus
    Saako alkuperäiseen turbomalliin alkaa vaihtamaan vaikkapa ruiskua/ahdinta/cooleria, jos on vähäpäästöinen ilman tuota kallista päästömittausta?

Ei saa.

Näin vähän itsekkin kuvittelin. Eli täytyy siis olla ei-vähäpäästöinen ostos, jotta saa tehtyä vapaammin.
Onnistuuko tuo konttorilta varmistaminen ei-vähäpäästöisyydestä ihan soittamalla rekisterinumeron perusteella vai tarvitseeko siinäkin mennä papereiden kanssa konttorille utelemaan?
ex 240 -88 b23e
ex 240 -86 b200k

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 740 turbotuksesta
« Vastaus #4 : 19.02.2012, 18:10:03 »
no ostat vaikka 86vm auton niin varmasti on ei vähäpäästönen ei tarvi panikoida ja siitä niin raketamaan aivan sama onko vapari vai turbo lohko jos meinaat laittaa uusiks osat kuiteski.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa chrisse

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 turbotuksesta
« Vastaus #5 : 14.03.2012, 15:48:47 »
mulla 740 89 ilman katti b20 kaasarilla[/b] ..onko helppo turbottaa ..? millä kannattaa lähtee liikkeelle? ?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 740 turbotuksesta
« Vastaus #6 : 14.03.2012, 16:04:28 »
mulla 740 89 ilman katti b20 kaasarilla[/b] ..onko helppo turbottaa ..? millä kannattaa lähtee liikkeelle? ?

Helpoin tie on myydä tuo pois ja ostaa alkuperäinen turbomalli tilalle. Kaasutin ja turbo nyt ei ainakaan omaan korvaan kuulosta nimittäin miltään parhaalta yhdistelmältä ja ruiskukoneen vaihtaminen kaasarimalliinkin on todella työlästä.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 787
Vs: 740 turbotuksesta
« Vastaus #7 : 14.03.2012, 16:42:08 »
Ja sitten kun ostaa sen ei-vähäpäästöisen korin niin kannattaa varautua ruostehommiin...  :P
940 classic
Amazon -68

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: 740 turbotuksesta
« Vastaus #8 : 14.03.2012, 17:26:11 »
Ja sitten kun ostaa sen ei-vähäpäästöisen korin niin kannattaa varautua ruostehommiin...  :P
Ompahan niitä vähäpäästöisessäkin. Seiskaan tuli sinkkaus -87.

Tuollaista B20 konetta ei 740:ssä ole ollutkaan.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 740 turbotuksesta
« Vastaus #9 : 14.03.2012, 17:40:42 »
Ompahan niitä vähäpäästöisessäkin. Seiskaan tuli sinkkaus -87.

Tuollaista B20 konetta ei 740:ssä ole ollutkaan.
Lienee tarkoitettu B200 konetta. Onko tosi että seiskaan tulikin jo -87? Jostain kuulin että olisi tullut vasta -89 malleihin. Jos kerran -87 on jo sinkityllä korilla niin sittenhän tuo omakin on, toisin kuin luulin! :D
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: 740 turbotuksesta
« Vastaus #10 : 14.03.2012, 18:00:24 »
-87 tuli kyllä.

B200K turbottamisessa onkin omat niksinsä, käytännössä vaihdetaan kone kaikkinen värmeineen, kytkin, rakennetaan moottorinohjaus, vaihdetaan jarrut, mahdollisesti jouset&iskarit jos vaaditaan, vakaajat jne. + muutoskatsastetaan ja todistellaan että vastaa turbomallia. Helpoin tosiaan kun ostaa valmiin turboseiskan ja laittelee sen kuntoon mutta rakentamisen ilohan se on. Käytännössä sama koskee kaikkia vapaastihengittäviä koneita.

Voorumilla paljon projektipäiväkirjojakin missä käsitellään aihetta, kannattaa lukasta.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 740 turbotuksesta
« Vastaus #11 : 14.03.2012, 18:38:43 »
-87 tuli kyllä.

B200K turbottamisessa onkin omat niksinsä, käytännössä vaihdetaan kone kaikkinen värmeineen, kytkin, rakennetaan moottorinohjaus, vaihdetaan jarrut, mahdollisesti jouset&iskarit jos vaaditaan, vakaajat jne. + muutoskatsastetaan ja todistellaan että vastaa turbomallia. Helpoin tosiaan kun ostaa valmiin turboseiskan ja laittelee sen kuntoon mutta rakentamisen ilohan se on. Käytännössä sama koskee kaikkia vapaastihengittäviä koneita.

Voorumilla paljon projektipäiväkirjojakin missä käsitellään aihetta, kannattaa lukasta.

Tai sitte MAX 20% tehonnousulla ei laiteta muuta kuin stömppä ja ahtoja haisteleva bensa pumppu. Muutoskatastuksella menee läpi

740 koreja on 90-luvun puoleltakin ei vähäpäästöisiä. GLT koneisissä ei ole aina mainintaa kolmitiekatista tai vähäpäästöisyydestä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa chrisse

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 turbotuksesta
« Vastaus #12 : 17.03.2012, 21:56:33 »
volvo 740 b200 myyty Oli tod hyvä korinen ei mätä/ruostekasa
tulossa 90 740 2.3 onko yhtä työläinen muuttaa turboks?
meinaan leimauksen suhteen luin kyllä jutut foorumissa kaikilla  vähä eri
helppo ja ei

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: 740 turbotuksesta
« Vastaus #13 : 17.03.2012, 23:08:41 »
Tod näk vähäpäästöinen eli vaihdat koneen B230FK, FT tai B204FT ja luovutusautosta paprut. Ei kai siinä kummempia.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa chrisse

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 turbotuksesta
« Vastaus #14 : 18.03.2012, 09:37:46 »
tarviiko olla auton paprut ?meinasin ostaa koneen ruotsista?

 

Carcom Oy  Elekma