Joo elikkäs..
Tämmönen projekti on tässä alkamassa, itseasiassa purkamisvaihe on jo alkanut. Saa nähä ny kuinka nopeesti tää tästä valmistuu ku on vain vkl:sin aikaa tehdä tätä, mut nytte oon viikon lomalla. Kesäautoksi ois tarkotus tulla, oon opiskelija ja tartten kesätöitä varten autoo niin otin tämmösen "voimanpesä" -projektin sitte.

Tehotavotteet liikkuu siinä 200-220 hp välillä.
Eli tarkotuksena turbottaa ja laittaa uuteen uskoon tollanen -88 vuoden deeku. Moottorin irroitus ois tänään vuorossa, sitte konetta aukomaan ja kytkintä purkamaan. Venttiilikoneistoon aattelin olla ehkä vaihtamatta mtn, jos siellä ei vain ole missään liikaa välyksiä.
Laatikkona toimii M47 "kovavitonen".
Ohessa vähän toimenpide-/osaluetteloa mitä autolle on tehty (päivitetty 28.7.2013):-T3/T4 kiina ahdin
-kiinan välijäähy 550x225x64
-alumiiniset ahtoputket + silikonit (osa mallia kiina, osa motonetistä)
-12mm nestepää TD:n pumpussa, dieselhuollossa huollettu ym.
-omatekonen (teetetty) kara
-Sachs SRE paineasetelma
-Painelaakeri (korkea 42/43mm)
-Uudet männänrenkaat + hoonaus
-Kiertokangenlaakerit
-Uudet hihnat joka paikkaan (paitsi ohjaustehostimen hihna)
-uudet tiivisteet ja stefat (kampiakselin stefat, ja 90% tiivisteistä)
Penkitetty 223,2 hv / 342,6 NmTossa konepuolelle..sitten muuhun autoon ois tarkotus laittaa vähän uutta maalia sinne tänne ja vähä valoja "tuunata" sekä alustaa laittaa ja vanteet vaihtaa. Lukkoperä on vielä harkinnassa.. Niistä sitten tuonnempana.
Toivon, että kommentoitte projektia ja kerrotte omia vinkkejänne!

Tässä pari huonoa kuvaa autosta:


Sitte vähän purkua (lisää tulee)

Yritän ehtiä päivittän tätä mahdollisimman paljon!