TamCar  KKD Motorsport

Kasipätkän päiväkirja.

  • 17 Vastauksia
  • 6529 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Neula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Kasipätkän päiväkirja.
« : 12.01.2011, 22:10:23 »
Morjesta, tuli bemari hukattua ja 850 t-5r hommattua tilalle värinä tietysti myrkynvihreä. Voovo on tuotu 2010 alkuvuodesta Italiasta suomenpuolelle, joten motti on vain 2litrainen, mutta tässähän riittää virityspotentiaalia pidemmälle silloin (:
   Volvolla tuli reilu 10 tkm ajeltua ilman huolenhäivää. Aika tarkkaan 11tkm kohdalla paukahti turbon jäähdytysletku, noh se korjattiin ja taas ajettiin päivä, ja meni moottoritilasta lämmityskennolle menevä vesiletku. Samassa rytäkässä pamahti kansipahvi ja öljyt nestekanaviin.

Heti alkuunsa pyydän anteeksi, että ei ole autosta oikeastaan muutakuin tekniikka kuvia.  :-[ mutta lupaan ottaa hetikun saan kaverin  mukaan ja volvon työnnettyä ulos verstaalta!

Tarkotus olis näinalkuun, laittaa tekniikka kuntoon(isompaa tuuboo tulossa luultavasti vasta syksyllä)



Suunnitelmia riittää vaikka kuinkapaljon, ja rahaa tulee menemään.

Tekniikka:

-Hx40superi hyrräämään
-Isompi välijäähy
-Mekaruutta
-Ahtopaineensäädin
-3"Rosteri(tai haponkestävästä) putkisto ilman kattia
-H-profiilin veivit
-Jyrkemmät nokat
-Kannen oikaisu ja madallus
-Silikooniletkut ja ahtoputket rosterista
-Bensalinjat 10mm letkulla(vähintään) ja isompi pumppu
-Kykä pitäis varmaankin vaihtaa vahvistettuun

Alusta:

-Säädettävä alusta
-Brembon(?) jarrut
-18"R-replika vanteet,nykyiset 17"talvikäyttöön

Sisusta/Hifi:

-Nahkapenkkien hoito (kuskinpenkki lähti verhoilijalle jo alcantran vaihtoon)
-Ledi polttimot joka valoon
-Ovipahvit uusiks,tulossa uretaania ja päälle lasikuitua, ovipahveihin upotetaan 2x 6,5"midbassia,diskantit peilikolmioihin, sekä takaoviin 6,5"tai 5.25" sarja
-Tähtitaivas, sekä ledejä vähän jokapaikkaan
-2din näyttösoitin
-8/800w Vahvistin etupäälle(Löytyy)
-Subi taakse(Löytyy jo, mutta asennus muuttuu fiksummaksi)

Ulkonäkö:

-Maalaus(suunnitelmissa ehkä mattamusta:o)  :idiot2:
-Takapuskurin muokkaus 2 ulostulolle(oikealle puolelle toinen)
-Etuvalot vaihtuu johonkin malliin "Tuning" ja Xenonit lyhyisiin ja pitkiin
-Taakse v70valot
-Spoileri
-Kirkkaat vilkut
-Lediparkit
-Madallus
-Tummennukset

9.1.2010 Mottia alettua avaamaan, pitkälle ei päästy

12.1.2010 Kansi irti, ja viety koneistamolle.

Kuvatuksia Kuvat on tällähetkellä ihan päin jotain, mutta lupaan ottaa parempia ensikerralla, kun verstaalle astelen  :hello:

Kone olis tarkotus niputtaa viikonlopun aikana, jos vaan Keskusautohalli toimittaa osat sikseen.

Ps, unelmissa olis ostaa nelivetotekniikka,pss korjailen kirjotusvirheitä sitämukaan kun niitä spottailen :p
« Viimeksi muokattu: 12.01.2011, 23:19:38 kirjoittanut Neula »

Poissa Neula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: Kasipätkän päiväkirja.
« Vastaus #1 : 16.01.2011, 15:07:37 »
Tänään olis tarkotus käydä putsailemassa konetila liuottimella, ja maanantaina asennella ainakin silikooniletkut, ja luultavasti laittaa kone nippuun jos tiivisteet vaan toimitetaan.  :)

Tilaukseen lähtee : Tällänen
Vähän tekismieli lisätä tilaukseen
Tilaukseen
Uusitaan nyt samalla sit puslat
Täytyy mittailla minkäkokoinentonne mahtuu

Tollaset näin alkuun, tarkotus olis tota hiilikuitua upottaa vähän sisustaankin, mutta se tulee luultavasti 3M teipinmuodossa.
Mutta illalla lisää kuvia volvosta!
« Viimeksi muokattu: 16.01.2011, 15:09:18 kirjoittanut Neula »

Poissa MaZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Kasipätkän päiväkirja.
« Vastaus #2 : 16.01.2011, 15:17:05 »
hyvin suuniteltuhan on puoliksi tehty  8) jäi kiinnostamaan paljonko kasipätkällä ajettu?

volvo s80 2,5t

Poissa Neula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: Kasipätkän päiväkirja.
« Vastaus #3 : 16.01.2011, 23:26:20 »
Tällähetkellä on rullattu suunnilleen 260, eli sisäänajossa vasta  :o
En sitten saanu aikaseks tallille menoa tänään, kiitos ihanaisen lumisateen <3 aamulla taas 3aikoihin täytyis lumitöihin lähteä..  :hello:

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: Kasipätkän päiväkirja.
« Vastaus #4 : 17.01.2011, 07:56:24 »
Paljonkohan tuossa kiukaassa on alunperin puristus suhde ? Meinaan että ei ehkä kovin paljon uskaltaisi kantta laskea, jos meinaa vielä isompaa hyrrää laittaa.

Hurja on projekti muuten. Siinä saa jokusen illan tallilla vietellä. Voimaa !  O0
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa Neula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: Kasipätkän päiväkirja.
« Vastaus #5 : 17.01.2011, 11:14:39 »
Ei mitäänkäryä alkuperäisestä puristussuhteesta, mutta herrakoneistaja nappas 0.2mm pois kannesta.
 Joo, onhan tossa projektia, mutta ei olla sentään ihan kaikkea tekemässä heti, luultavasti turbonvaihto yms jää ens syssylle. Persana kun noita rojekteja tuppaa olemaan vähän liikaa, nyttekin seisoo Terri jo kolmattaviikkoa odottamassa yhtä ohjauksen vaijeria.. Helpottais huomattavasti tota volvon laittoa, kun sais vähän tilaa talliin, ja kasaamis vaiheeseen talon toisen kasipätkän sais ajaa viereen ja katsoa vähän mallia  :pomo:

Mutta jooh, eiköhän se tuosta pikkuhiljaa ala näkemään päivänvaloa  ::) ja kiitoksia porko (:

Poissa Neula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: Kasipätkän päiväkirja.
« Vastaus #6 : 19.01.2011, 13:22:14 »
Projekti seisoo nyt ainakin perjantaihin asti, keskusautohalli toimitti osat kyllä jo, mutta ranteessa on jännetuppitulehdus niin ei oikein noi hommat onnistu  :'(

Noh, aloin tässä putkistoo suunnittelemaan, ja ajattelin mitenköhän seuraavanlainen paketti toimis,

Downpipe 3"putkesta, sitten jousto ja siitä suunnilleen puoleenväliin autoa suoranaputkena ja sitten tulis Resonaattorivaimennin sitten taas etiäpäin suorana,  sitten tulis vaimennin ja lopuks tosta lähtis vasemmalle ja oikeelle puolelle takapuskuria ulostulot. Onkohan yhellävaimentimella liian kovatäänet?

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Kasipätkän päiväkirja.
« Vastaus #7 : 21.01.2011, 11:40:24 »
Onkohan yhellävaimentimella liian kovatäänet?

Riippuu auton käytöstä.. Muuten vain luoja tietää, jos sekään :P
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: Kasipätkän päiväkirja.
« Vastaus #8 : 21.01.2011, 18:09:07 »
Onkohan yhellävaimentimella liian kovatäänet?

Itse laittaisin vaimentimet vain ennen kumpaakin ulostuloa.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2874
Vs: Kasipätkän päiväkirja.
« Vastaus #9 : 21.01.2011, 18:43:56 »
Itse laittaisin vaimentimet vain ennen kumpaakin ulostuloa.
Juu kyllä ne vitosen soundit saa myös kuulua  S*
V60 D5 AWD R-Design -14  
240 DL B19K -84

Poissa MaZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Kasipätkän päiväkirja.
« Vastaus #10 : 22.01.2011, 00:00:08 »
Juu kyllä ne vitosen soundit saa myös kuulua  S*
ja niitähän on suorastaan ilo kuunnella, vaikken itse puolimoottoria omista  :)

volvo s80 2,5t

Poissa Neula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: Kasipätkän päiväkirja.
« Vastaus #11 : 22.01.2011, 05:10:02 »
alle 12pyttyset on vajaita ja hoimoilla on honda. jos nyt tälle totuus linjalle lähdetään. ps kirjotan kännissä paremmin ku selvinpäin :o  S*

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: Kasipätkän päiväkirja.
« Vastaus #12 : 22.01.2011, 09:57:08 »
.. jos nyt tälle totuus linjalle lähdetään...

Omassa autossa on näin:
- Portattu S60R japanipakosarja/ pinnoitettu Tech Line Black satin-emalipinnoitteella
- 3,5" downpipe
- 3,5" race katalysaattori
- Takapenkistä taakse päin 3" JT-tuningin tehoputki kahdella 4,5"ulostulolla
-->vaimentimet on vain ennen kumpaakin ulostuloa. Murisee kun polkee, mutta normiajossa matala ja asiaan kuuluva eikä mikään "tussiviiksi" meteli. Jotain voisi häiritä äänet esim. 100km/h kohdassa...tosin koneen kokoonpano on sellainen, että saa siinä hieman ääntä kuuluakin.

Mitä luin sun suunnitelmista niin tarkoitus ei ole tehdä mitään " hilajaista perheautoa" eli unohda turhat vaimentimet putkiston alkuosasta. Satsaa kunnon vaimentimiin tai valmiiseen tehoputkiston loppuosaan. Teet vaan alkuosan niin, että voit lisätä tarvittaessa vaimentimen, jos äänet muistuttavat "tussiviiksi" virityksiä tai jos se metelöi mielstäsi liikaa. Omassa autossa alkuosa on koottu laipoilla eli välistä voi ottaa esim. katalysaattorin pois ja korvat sen putkella ja laittaa katalysaattori vain katsastukseen.



Tuolta voit katsoa lisää, jos kiinnostaa http://www.doninmaailma.com/23253381

Poissa Neula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: Kasipätkän päiväkirja.
« Vastaus #13 : 06.02.2011, 21:09:17 »
Kiitti doni vinkistä, tosi hyvä sivusto sulla!  :)

Jääny vähän tän topikin päivittäminen ja volvon laitto nyt, mutta huomenna olis tarkotus lyödä volvo tulille, enää puuttuu sähköjohdot ja vesiletkut, ja venttiilikopan kiinnitys.

Kannesta lähti sittenki 0,4mm pois saa nähdä, miten vaikutti puristuksiin :S

Tulpanhatut tulivaihdettua syystä tai toisesta uusiin : Johdot Lähikuvaa

Kattoikkunasta paljastu kivoja yllätyksiä... Ruostetta ja Noh tuli hiottua ruosteet pois ja maalattua miranolilla reunat  Vielläkun tietäis mitä ton katkenneen vivunkanssa tekis.

nokat ja venakoppa sun muut hilppeet kiinni ja menoks motti

3"rosteri ränniä löytyy 6metriä ja tuli kurvitkin haettua jo valmiiks, jos viikon tai kahden päästä pääsis hitsuuttelemaan putkistoo (:

Poissa RedDevil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • Paine voi luoda suunnatonta iloa
Vs: Kasipätkän päiväkirja.
« Vastaus #14 : 09.02.2011, 19:37:37 »
Ei mitäänkäryä alkuperäisestä puristussuhteesta, mutta herrakoneistaja nappas 0.2mm pois kannesta.
 Joo, onhan tossa projektia, mutta ei olla sentään ihan kaikkea tekemässä heti, luultavasti turbonvaihto yms jää ens syssylle. Persana kun noita rojekteja tuppaa olemaan vähän liikaa, nyttekin seisoo Terri jo kolmattaviikkoa odottamassa yhtä ohjauksen vaijeria.. Helpottais huomattavasti tota volvon laittoa, kun sais vähän tilaa talliin, ja kasaamis vaiheeseen talon toisen kasipätkän sais ajaa viereen ja katsoa vähän mallia  :pomo:

Mutta jooh, eiköhän se tuosta pikkuhiljaa ala näkemään päivänvaloa  ::) ja kiitoksia porko (:

turboissa ei ikinä suositella kannen laskua puristusten pienenemisen takia, joten kannattaa harkita mitä kannelle tekee..
« Viimeksi muokattu: 09.02.2011, 20:54:20 kirjoittanut RedDevil »

 

Ateho  Elekma