Autodiagnoosi  Carcom Oy

760 IC "Musta pökäle"

  • 93 Vastauksia
  • 36523 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #15 : 25.02.2012, 14:10:40 »
Ja syynkin olet jo kirjoittanut aikaisemmin  ::)
Joo, mutta mikä se alkuperäinen syy on ollut.
Ehkä liikaa kenkää+huonot öljyt. En tiedä.

Poissa TTracing

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • Volvoilua Vuodesta 1997
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #16 : 05.03.2012, 08:10:41 »
Joo, mutta mikä se alkuperäinen syy on ollut.
Ehkä liikaa kenkää+huonot öljyt. En tiedä.

uudet öljyt siel oli kun räjähti kenkää kyllä sai  ;D
240 GLi ehkä joskus Turbo?

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #17 : 08.03.2012, 17:58:05 »
uudet öljyt siel oli kun räjähti kenkää kyllä sai  ;D
Sattuuhan noita. Pistetään kuntoon.

Alkuviikosta tulikin jo FT:n vähän käytetyt männät, kiinanpojan H-profiiliveivit ja ARP:n pultit.

Hyvin on veivien painot tasan. Vain yksi painaa 0,7g vähemmän. Säästää siinäkin, kun ei tartte tasapainotuttaa.
Tuossa puntaroittin, että kiinaveivi ARP:n pulteilla painaa aika tarkkaan 50g vähemmän, kuin volvon oma 13mm veivi pultteineen.

Perinteinen öljynjäähdytin vaihtuu vesijäähdytteiseksi.

Pitää hommata vielä uudet tiivisteet tähän "jalkaan"

Itselleni muistiin: 3/8" ARP:t tiukataan näihin veiveihin 45ft/lbs molyrasvan kera.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #18 : 08.03.2012, 18:05:25 »
Vaikka veivien painot onkin tasan, mites ison ja pienen pään painot keskenään?
Pelkän veivinhän kokonaisuutena painottaa talousvaa'alla tasoihin.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #19 : 08.03.2012, 18:17:03 »
Vaikka veivien painot onkin tasan, mites ison ja pienen pään painot keskenään?
Pelkän veivinhän kokonaisuutena painottaa talousvaa'alla tasoihin.
Olet täysin oikeassa.
Veivien mukana tuli lappu josta ilmenee ylä- ja alapään punnitus, sekä kokonaispaino.
Luotan lappuun, koska siinä lukee näin:
Weight of each rod: 603g
Big end weight:391g
Pin end weight:212g

Edit: Luotan siksi koska kokonaispaino oli oikein, joten en epäile muitakaan. :D
« Viimeksi muokattu: 18.03.2012, 11:29:59 kirjoittanut järviin »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #20 : 18.03.2012, 11:32:35 »
Kaikki jarrut jumpattu+ 1,5 litraa DOT5.1 nestettä survottu läpi.
DOT5.1 EI ole silikonipohjaista. DOT5 on.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #21 : 18.03.2012, 14:06:55 »
Manualisointia aloiteltu.
Alla näyttäisi olevan TYPE 03-kardaani, joten käsittääkseni sen puoleen ei pitäisi tulla ongelmia.

Edit: Siis jäykkäperäisen M46 kardaanin etupätkän pitäisi käydä tähän multilinkkiin(vai mikä se nyt oli)
« Viimeksi muokattu: 18.03.2012, 19:51:49 kirjoittanut järviin »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #22 : 18.03.2012, 19:56:15 »
Sinnehän se kartaanin etupätkä sujahti.
ZF on matkalla kaatopaikalle ja M46 roikkuu proput auki taljan päässä(perusteellinen öljynvaihto).

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3471
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #23 : 18.03.2012, 20:45:40 »
Sinnehän se kartaanin etupätkä sujahti.
ZF on matkalla kaatopaikalle
*taavih-> O0
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #24 : 19.03.2012, 00:18:02 »
Sinnehän se kartaanin etupätkä sujahti.
ZF on matkalla kaatopaikalle ja M46 roikkuu proput auki taljan päässä(perusteellinen öljynvaihto).
Samanlainen swappi tulossa mullakin! Hyvä tietää että selviää pelkällä etupätkän vaihdolla!  :)
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #25 : 19.03.2012, 16:18:52 »
Samanlainen swappi tulossa mullakin! Hyvä tietää että selviää pelkällä etupätkän vaihdolla!  :)
Älä vielä hehkuta.
Noissa on kahta eri kardaanimallia, enkä tiedä onnistuuko toi homma siinä toisessa.
Mulla oli toi TYPE 03, jonka tunnistaa ainakin siitä, että kardaaniputken halkaisija on 50,8mm.
TYPE 02 halkaisija on 44,5mm.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #26 : 28.03.2012, 13:37:04 »
Talvilomaviikko on jo puolessa, ja moottori on vielä muttereina pöydällä <Kippis>
Vakio urpo sentään tuli tänään huollosta <Kippis>

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #27 : 15.04.2012, 16:42:21 »
Vähän osia hommaillu.

Vesikiertoisen Ö-jäähdyttimen kaikki tiivisteet ja letkut.
Öljynerottimen letku, vauhtipyörän pultit, Ö-paineanturi, RK-laak.,KK-laak., M-renkaat, täydellinen tiivistesetti, jakopään hihna+kiristin, tulpat, sachs 3000 539 002 kytkinpaketti(orkkis).
Edit:+uudet kannenpultit, kampuran silmälaakeri, M46 askin ylivaihderele.

Lohko kävi pesukoneessa, hoonauksessa ja plaanauksessa.

Turbon öljynpaluuseen tuli tollanen ratkaisu.

Kytkin, keventämätön pottapyörä ja kampura tasapainotettiin, ja kampuran kaulat kiillotettiin.
« Viimeksi muokattu: 15.04.2012, 18:48:23 kirjoittanut järviin »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #28 : 15.04.2012, 23:07:27 »
Herrmot meni noitten GOETZE:n öljyrenkaiden kanssa.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 760 IC "Musta pökäle"
« Vastaus #29 : 16.04.2012, 01:49:16 »
Herrmot meni noitten GOETZE:n öljyrenkaiden kanssa.

Niiden kanssa vaatii pikkasen totuttelua. Kyllä ne sinne menee paikoilleen.

 

KL-varaosat  Race.fi