RallyBaron  Samppasport

Kello temppuilee omiaan

• 42 Vastauksia
  • 9658 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa AnttiJuhani

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Kello temppuilee omiaan
« : 24.02.2012, 19:32:25 »
Moi!

Mitäs nyt tehhään ku mittaristossa kello vetää hirviää kyytiä edes takasin? :) Oireet alko -40 pakkasilla pari viikkoa sitten, eikä ole lauhoillakaan keleillä enää paremmin toiminut. Eli kello siis saattaa yhtäkkiä ruveta muuttamaan aikaa eteen taikka taakse. Voi keskeyttää kyllä kun vääntää napista tai kopauttaa kojelautaa, mutta yleensä alkaa samantien uudestaan. Auto on siis V70 -02.

Poissa juse D5

• De Luxe
  • *
  • V70N D5 -03
Vs: Kello temppuilee omiaan
« Vastaus #1 : 24.02.2012, 19:35:47 »
Ne kylmäjuotos ongelmat on syynä ja pikku hiljaa alkaa siellä muutakin temppuilua,joten kannattaa käyttää jos ei itse pysty juotattamassa ne uudestaan.

Poissa AnttiJuhani

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 24.02.2012, 19:40:14 »
Kiitos nopeasta vastauksesta. Pystyn kyllä ite juottamaan. Kuinkahan tuon mittariston saa irti? Ai niin joo ja jos tästä on aiempi topikki niin luen kyllä ilomielin siitä, mulla ei vaan jostain syystä nyt haku toimi.

Poissa juse D5

• De Luxe
  • *
  • V70N D5 -03
« Vastaus #3 : 24.02.2012, 19:43:16 »
Voi olla että on topikki tästä mittarin irtiotosta,itse en osaa neuvoa olen kyllä lukenut siitä,mullakin on mittaristossa ongelmaa ja ensikuussa vien korjattavaksi.

Poissa AnttiJuhani

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 24.02.2012, 19:46:03 »
Ei se auta ku uhrata taas yksi lauantai-ilta volvolle :). Pakkasen vaurioita korjailtu jo 500e edestä tälle kuukaudelle niin ei viitsisi enempää laittaa rahaa.

Poissa juse D5

• De Luxe
  • *
  • V70N D5 -03
« Vastaus #5 : 24.02.2012, 19:55:17 »
Toivotan onnea hommaan   O0,itse olen avuton noissa niin en uskalla yrittää ja eikä kyllä ole lämmintä paikkaakaan.

Poissa Jantunen

• Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe
  • *
    • Sercap Huoltopalvelut Oy
« Vastaus #6 : 25.02.2012, 15:14:52 »
Mittariston kehys pois ensin. Oikeasta yläkulmasta vaikka isolla talttameisselillä tai sisustanpurkuttyökalulla kammetaan itseenpäin ja kampemista jatketaan vasemmalle. Yläosan ollessa auki sormet kehyksen alaosan ja mittariston väliin ja kampeat kehyksen itseesipäin. Rattiputken ylä osa lähtee pois ylös päin.

Kehysksen takaa paljastuu neljä T25 kannalla olevaa kiinnitys ruuvia ja ne aukastuasi mittaristo on käsissäsi.
nyk. V70 vm.2003 D5 man xxxhv / 6xxnm
ex.   V70 vm.2004 D5 man
ex.   V70 vm.1998 D5252T

Poissa Vartsi

• De Luxe
  • *
  • Jeppistä..
« Vastaus #7 : 25.02.2012, 15:29:01 »
Tuosta näkee hyvin kuinka mittaristo irtoaa :)

Edit: Suosittelen akun maadoituksen irroittamista mittariston irroittamisen ajaksi.
« Viimeksi muokattu: 25.02.2012, 15:32:40 kirjoittanut Vartsi »
Volvo S60 T5 -02

Poissa AnttiJuhani

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #8 : 25.02.2012, 16:30:34 »
Kiitokset! Kokeilen kunhan työputki loppu ja kelitkin lupas sopivasti lauhtua :).

Poissa FormulaVee

• De Luxe
  • *
« Vastaus #9 : 25.02.2012, 16:59:15 »
Se Volvon mittaristo on sitten pintaliitoskamaa eli toivottavasti sulla on siihen sopivat juotoslaitteet. Itse olen yrittänyt tinailla sitä normikolvilla ja vika on uusiutunut hyvin nopeasti.

Myös erittäin tehokas suurennuslasi tai mikroskooppi on tarpeellinen apu. Se ongelma on yhden mikropiirin liitoksessa. Haulla löytyy hyvät ohjeet siitä, missä vika on.

Työn iloa  ;)
- V70 -

Poissa AnttiJuhani

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #10 : 25.02.2012, 18:19:57 »
No niinpä tietenki  :( ... Justiinsa kolvasin hypexin subimoduuliin uusia pintaliitosvastuksia kourallisen 6 euron kolvilla. Arvaappa montako vastusta meni imuriin ku niitä sinkoili lattioille. 2h työ ja uusiksi meni kerran. Mutta tuoretta kokemusta siis löytyy  ;D . Tuon mittariston kolvailu varmaan vähän helpompi, ainakin toivon olevan, koska ei tarvi vaihtaa mitään vaan pelkästään uudelleen lämmittää. Lisäilitkö tinaa mihinkään vai pelkästään lämmitit?

EDIT: Xboxeja muinoin modailin, ja kerran kävi niin että kolvi lipes koko emolevyn halki päästä päähän. Mut sain vielä toimimaan isolla määrällä hyppylankoja  O0 !
« Viimeksi muokattu: 25.02.2012, 18:21:37 kirjoittanut AnttiJuhani »

Poissa Jorma

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #11 : 25.02.2012, 18:55:34 »
Se piiri, mikä ongelmat aiheuttaa (vanhan volvolandian puolella oli siitä kuva) on sellaisen sinisen liiman suojaama. Jotkut on tinannut siitä vaan läpi, mutta siistimmän jäljen saa poistamalla suojalakan ensin. Haaste siinä on lähinnä, että lutikassa on toistasataa jalkaa sivullaan ja lutikka itse ei taida olla kuin 15x15mm. Luuppi tms. on kyllä tarpeen. Mikros-skooppi -juotin olis enemmän paikallaan.

Poissa AnttiJuhani

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #12 : 25.02.2012, 19:00:38 »
Se piiri, mikä ongelmat aiheuttaa (vanhan volvolandian puolella oli siitä kuva) on sellaisen sinisen liiman suojaama. Jotkut on tinannut siitä vaan läpi, mutta siistimmän jäljen saa poistamalla suojalakan ensin. Haaste siinä on lähinnä, että lutikassa on toistasataa jalkaa sivullaan ja lutikka itse ei taida olla kuin 15x15mm. Luuppi tms. on kyllä tarpeen. Mikros-skooppi -juotin olis enemmän paikallaan.

Eli vahinkoa voi saada aikaan hyvinki herkästi. Muistatko onko se piirilevy ihan irrallinen, vai onko sekin juotettu kiinni johonkin toiseen? Eli voisiko vaihtaa helposti koko piirin?

Poissa FormulaVee

• De Luxe
  • *
« Vastaus #13 : 25.02.2012, 19:17:45 »
Helpoin ja halvin ratkaisu on viedä mittari juotettavaksi sellaiseen puljuun, joka tuota hommaa tekee työkseen.

Täällä saitilla on vinkkejä firmoista. Piirikorttiin pääsee helposti käsiksi kun irroittaa sen kokonaan mittariston rungosta.
Takaisin laitossa kannattaa olla tarkkana, että mittarien jouset menevät oikein reikiin.

Itse vain lämmitin niitä. Ovat ne jalat nimittäin n. 0,5 mm välein ja tinan lisäys kotikonstein olisi saattanut tehdä melkoisen mötikän niistä
kaikista kintuista. Ja jalat itse ovat myös erittäin ohuet joten niitä saa todella varoa ettei katko/vääntele sijoiltaan.
- V70 -

Poissa AnttiJuhani

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #14 : 25.02.2012, 19:35:45 »
Ei täällä noin vain viedä mittaria korjuulle. Rovaniemeltä ei löydy moista firmaa. Kuukausi sitten yritin turhaan saada hypexiä korjuulle ja itse jouduin loppupeleissä tekemään. Oulusta löytyy lähin liike joka pintaliitoskomponentteja juottaa, ja tosiaan ainut auto tässä perheessä joten mittaristo pitää olla samana päivänä takaisin paikoillaan  :( ...

Pitää kokeilla siis ensin itse.

Autodiagnoosi  Carcom Oy