Onkohan vika vai ominaisuus, että V70:n avain tuntuu syövän paristoja aika runsaasti? Edellisessä autossa (Passat) ei tarvinnut paristoista välittää neljään vuoteen, eikä huolto-ohjelmaan suinkaan kuulunut pariston vaihtoa. Tätä ostaessani (käytettynä) toinen avain oli ihan pimeä, heräsi toki henkiin pariston vaihdolla. Toiseen avaimeen vaihdettiin paristo huollossa pari kuukautta sitten, ja nyt jo rupesi lakkoilemaan (vaati monta painallusta lähellä autoa ennen kuin toimi). Sen sijaan näyttöön ei tullut mitään varoituksia. Ilmeisesti se näytön varoitus tulee vasta kun ovia ei enää saa auki?
No vaihdoin sitten itse pariston: merkkihuollon asentama kiinalainen merkitön nappi ulos ja uusi Energizer sisään. Taas toimii, pitääpä seurata nyt tarkasti kestoa...