Autodiagnoosi  Carcom Oy

S40 2,4 -04 vika pakokaasujen puhdistusjärjestelmässä

  • 5 Vastauksia
  • 8458 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huhtis

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Syttyi mittaristoon merkkivalo mikä ohjekirjan mukaan tarkoittaa "vika pakokaasujen puhdistusjärjestelmässä"
hakua käyttämällä löysin VolvoSpecialist :n viestin missä kirjoitettiin näin:

" Yleensä näistä 5 sylinterisistä hajoaa huohotinsäiliössä oleva kalvo josta johtuu liian suuri kampikammion alipaine. Myös letku huohotinsäiliöltä venttiilikopalle voi olla murtunut. Samalle koodille on olemassa ECM softa päivitys joka hiukan nostaa vikakoodin liipaisukynnystä. Kuitenkin imujärjestelmä on korjattava ensin."

Eli en nyt taida ensimmäisenä lähteä tilamaa ainakaa uutta katalysaattoria, Mutta saako tuohon merkkivalon syttymiseen tarkempaa selitystä vikakoodeja lukemalla?
Tuo letku nyt on varmaankin helppo tarkistaa mutta mitä tarkoitetaan huohotinsäiliön kalvolla?

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 2,4 -04 vika pakokaasujen puhdistusjärjestelmässä
« Vastaus #1 : 26.02.2012, 21:06:02 »
Syttyi mittaristoon merkkivalo mikä ohjekirjan mukaan tarkoittaa "vika pakokaasujen puhdistusjärjestelmässä"
hakua käyttämällä löysin VolvoSpecialist :n viestin missä kirjoitettiin näin:

" Yleensä näistä 5 sylinterisistä hajoaa huohotinsäiliössä oleva kalvo josta johtuu liian suuri kampikammion alipaine. Myös letku huohotinsäiliöltä venttiilikopalle voi olla murtunut. Samalle koodille on olemassa ECM softa päivitys joka hiukan nostaa vikakoodin liipaisukynnystä. Kuitenkin imujärjestelmä on korjattava ensin."

Eli en nyt taida ensimmäisenä lähteä tilamaa ainakaa uutta katalysaattoria, Mutta saako tuohon merkkivalon syttymiseen tarkempaa selitystä vikakoodeja lukemalla?
Tuo letku nyt on varmaankin helppo tarkistaa mutta mitä tarkoitetaan huohotinsäiliön kalvolla?


Itsellä meni tuo kalvo, mutta siitä ei alkanut tuo valo palamaan.


Itellä tuo valo syttyi sillon, kun tuo jarrujen alipainepumppu hajos. Eli oli menny se pumppu siis hajalle ja se poltti aina sulakkeen ja palo tuo valo.
Eli kannattaa varmaan myös  katso sulakkeet sieltä edestä. Vaikka tuohon tais olla aika monta syytä, että syttyy tuo valo.

Ja muistaakseni itsellä sillon vikakoodit viittasi lambdoihin, taitaa olla saman sulakkeen takana kuin tuo pumppu? Niin ja tosiaan ennen kuin tuo pumppu hajosi, niin se piti aina surinaa kun auton sammutti.  Eli mistä tässäkin on juttua: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=14679.0


Edit: Täältä löytyy kuvineen tuo: http://forums.swedespeed.com/showthread.php?83564-Another-Squealer-What-should-I-do&id=83564&postid=835080#835080
Eli sillä kalvolla tarkoitetana tuota.

Ja tuolta löytyy vaihto ohjeetkin, jos se nyt tuossa vika on: http://forums.swedespeed.com/showthread.php?110166
Itsellä tuo tuli ite vaihdettua, mutta kuten jo totesin, niin tuosta ei itsellä silti se valo syttynyt. Vian huomas siitä, että piti tälläistä ääntä http://s1093.photobucket.com/albums/i431/jswilson710/?action=view&current=CIMG0411.mp4
« Viimeksi muokattu: 26.02.2012, 21:31:47 kirjoittanut Pietilä »

Poissa Huhtis

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 2,4 -04 vika pakokaasujen puhdistusjärjestelmässä
« Vastaus #2 : 27.02.2012, 19:26:33 »
kiitos kiitos paljon, käyntii tuo ei tunnu vaikuttavan mitää mutta otetaanpa ensisyynii noi mainitsemasi asiat kuha tuo emäntä palauttaa auton kotia.

aika epämääräisen määrityksen antaa tuo perus ohjekirja.
varmaahan jostai näkis mistä kaikesta valo syttyy?

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 2,4 -04 vika pakokaasujen puhdistusjärjestelmässä
« Vastaus #3 : 27.02.2012, 22:22:26 »
Ja tosiaan yhesti paloi tuo valo kans, kun oli tuo polttoaineen paineanturi rikki. Se kyllä näkyi suoraan vikakoodeista, eikä sekään kyllä vaikuttanut ajoon millään lailla.


Eli kannattaa käydä ne koodit lukasemassa. Ellei sitte oo sulakkeita palanut tai sitten kuulu tuota ääntä. Sillonhan sen tietäisi jo siitä missä vika.   




Poissa Huhtis

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 2,4 -04 vika pakokaasujen puhdistusjärjestelmässä
« Vastaus #4 : 01.03.2012, 16:37:15 »
valo sammuikin itsestään.
en kerenny vielä alkaa tutkimaa vikaa, odotellaan syttyykö uudestaan.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: S40 2,4 -04 vika pakokaasujen puhdistusjärjestelmässä
« Vastaus #5 : 09.03.2012, 21:30:36 »
kiitos kiitos paljon, käyntii tuo ei tunnu vaikuttavan mitää mutta otetaanpa ensisyynii noi mainitsemasi asiat kuha tuo emäntä palauttaa auton kotia.

aika epämääräisen määrityksen antaa tuo perus ohjekirja.
varmaahan jostai näkis mistä kaikesta valo syttyy?

Noi mittariston vikaherat on tosi yleisluontoisia ja pakokaasujen puhdistusjärjestelmään voidaan lukea melkein mitän vain moottorin säätimiä ja toimintoja.
Eli kyseessä on teksti joka on vain infoksi kuljettajalle, että autossa on vika, sen alle voi kätkeytä kymmenittäin eri vikakoodeja, jotka sen voi sytyttää.
Vikakoodien luku on se asia, mistä on liikkeelle lähdettävä, ellei sitten halua harrastaa kokeilua ja tehdä summittain vain jotain.

 

Carcom Oy  Elekma