Outoa muuten että sun ja m un autossa on melkein 2cm ero edessä vaikka kumpiki on dieselikoneella. Maatti ei paina niin paljoa enempää että keula tippus 2cm enempi. Joko yläpäät on erit tai sit iskareissa on enempi eroa ku mitä mittailtiin.
Mullahan tippu tuo keula periaatteessa just sen 40mm jonka sarja lupaa, ja takana eroa tuli 15-20mm, eli vakiojouset oli kuoleentunu ehkä hiukan enempi ku nuo T5 käytetyt jouset.
Kyllähän noissa jousissa on yksilöllisyyttä. Se on todettu jo aikaisemminkin.
Ja iskareissa meillä(siis edessä) on jotain eroa koska mulla ei makaa pohjaanlyöntikumien varassa, mitä sulla taas teki. Ja ihan normaalit iskarit mulla.
Mullahan tippu sen 40mm siitä tilasta, jolloin mulla oli ne T5 jouset edessä. Korkeudet oli sillon 36/36. Mutta alkuperäinen korkeus on edessä n.38. Siitä kun laskee, niin putos keula 60mm.
Katsotaas mihin se asettuu kun jaksan nuo madalluiskarit ja uudet yläpäät laittaan.

Mutta jotta tästä olis jotain hyötyä Diville niin kannattaa ottaa tuokin huomioon, että kaikki ei ole aina suoraan verrattavissa, lähes samanlaisestakaan autosta. Esim. iskari saattaa tehdä pienen eron.
Mulla vaikutti iskarin vaihto takana 5mm(Monroe orginal > KYB Exel-G)
Keulan korkeus on sitä, mitä milläkin jousella sattuu tulemaan. Takana onkin helpompi saada eri korkeuksia erilaisilla jousilla, ja niitä katkomalla koska jousen yläpää on tasainen. Edessähän on molemmat päät supistettu. Tosin tiedän yhden joka on onnistunut edestäkin lyhennyksessä. En suosittele, jos ei tiedä mitä on tekemässä.

Eiköhän Divi löydä oikeen kombon omaansa kun tarpeeks tätä puidaan.