Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 T5 mk2 -01. Tulpanvaihdon jälkeen ei edes lupaa

  • 5 Vastauksia
  • 2385 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vaihdoin tulpat ja koitin käynnistää... tuli näyttöö elektroninen käynnistyksenesto ja starttimoottori sammui. Oon tuon jälkeen kokeillu painaa avaimet virtalukossa unlock nappia. Tuon jälkeen näytön ilmoitus ei enää näkynyt mut ei lähde ja bensa alkaa haista kun starttaa...


Pistin tulppia vaihtaessa merkille että joidenkin tulppien alla oli lohkossa karstakerros... tulikohan tiivisti uudet kun ei ollu puhdas.... Jotain pientä kitinää kuulin startatessa. Yksi vanha tulppa oli aika löysällä.

Otanko tulpat pois ja putsaan lohkon?
Vai mitä neuvoksi....
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 mk2 -01. Tulpanvaihdon jälkeen ei edes lupaa
« Vastaus #1 : 02.03.2012, 19:05:12 »
Akun kenkä nyt poikessa ja kokeillaan sitten uudelleen.. Veikkaampa että tukehtuu vaan bensaan kun tuo elektroninen käynnistyksenesto oli päällä ja starttailin aikani.
Olisko järkevää ottaa bensapumpun sulake pois ja starttailla niin että kuivattelis paikat?
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6618
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70 T5 mk2 -01. Tulpanvaihdon jälkeen ei edes lupaa
« Vastaus #2 : 02.03.2012, 19:33:14 »
Oliko puolien sähköjohtojen suojukset hapertuneet? Jos oli, niin on mahdollista, että johdot ovat jäänet sen ruuveilla kiinnitettävän suojakannen väliin ja ovat oikkarissa. Tämä on saattanut polttaa sulakkeen.

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 mk2 -01. Tulpanvaihdon jälkeen ei edes lupaa
« Vastaus #3 : 02.03.2012, 22:38:48 »
Sähköjohtojen suojukset oli aika heikossa kunnossa. Olin hyvin tarkka kuitenkin asennuksessa. Puhdistelin paine-ilmalla ennen tulppien irroitusta.
Vika kuitenkin löytyi ja auto hörähti käymään kuten ennenkin.. Jostain ihmeen syystä Abs:n sulake oli palanut ja jarrupolin oli kuin kivi.
Uusi sulake ja toimii kuten ennenkin... Liittyyköhän tämä jotenkin käynnistyksen estoon,, auto kuvitteli että se koitetaan varastaa ja koitti pysäyttää vorojen toimet.  ???
Toivottavasti toimii jatkossakin.
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 mk2 -01. Tulpanvaihdon jälkeen ei edes lupaa
« Vastaus #4 : 02.03.2012, 22:42:38 »
En osaa sanoa olisko johdot voineet olla kannen välissä. Aika erikoista että poltti Abs-sulakkeen.
Ne kannet ovat irti ja en tiedä laitanko niitä. Vois tarkistaa johtoja.
Tuo elektroninen käynnistyksenestohan siinä oli jonkin aikaa päällä, laukesiko kun rassasin autoa konepelti auki ja avaimet eivät olleet virtalukossa... ?
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa modsman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 760
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 mk2 -01. Tulpanvaihdon jälkeen ei edes lupaa
« Vastaus #5 : 03.03.2012, 05:11:20 »
Dodii, katoin eilen väärin tuon sulakkeen. Palanut sulake onkin 11 eli sytytyspuolat. Aika varmasti kannen välissä oli sytytyspuolan johto.
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

 

RallyBaron  Samppasport