vähän itelläkin käväs toi kaasuläppä mielessä. täytys muutenkin ottaa irti kokonaan ja putsata. viime leimalla pari kuukautta sitte pakokaasut oli hyvät mutta nyt en sit tiedä. jos ois lamda anturi sökö ni pitäis syttyä valo mun ymmärtääkseni tauluun? täytyy huomena koittaa keritä se vaihtamaan jos se menis vaikka parempaan suuntaan! bensanpaineet vois kanssa olla yks varteenotettava vaihtoehto. täytyy nekin huomena tsekata
Ei liene päästöt bensakoneessa aivan ok. jos mustaa savua pukkaa varsinkin enemmälti?>bensan paineet? Miksipä ei se lämpötila anturikin jos lämpötila vaikuttaa ongelmaan?
Hmm... mitähän vielä jää jäljelle

?
Juu, ihme ettei vikavaloakaan näytä.>kakkoslamdakin tuppaa ilmoittamaan vastalauseen jos katista liikaa "alivalottunutta" putkeen tuuppaa?
Se potentiometri kaasuläpässä toimii siten ,jotta jännite laskee ja nousee läpän asennosta riippuen>
volttimittari nuppineulalla tms. johtoihin kontakti ja hitaasti pikkuhiljaa auki ja kiinni läppää> >jos jossain kohtaa volttimäärä ei tasaisesti kymmenys kerrallaan muutu voi epäillä läpän olevan rikki.
Testasin kasipätkästäni ihan vaan virrat päälle neulat piuhan "läpi" ja mittaamaan tyylillä
(ja tuurilla en särkeny mittään) hämärä mielikuva jotta 4,5 voltin tienoilla lukemat olis pyörineet.
Neulan reikiin sitten liimat ja menoksi. >kun oli se boxi rikki silloin, niin oheistuotteena tuli leikittyä näinkin

. >Halpa ja toimiva testi näköjään tuokin, eipähän suotta tarvinnu tuhlata kokeiluun.. ilmanputsarinkin varmaan jo vaihtelit jne..
Volvoissa saa usein harmeja sillä tarvikelamdalla,joten suosittelen jos vaikkapa bosch olis ,niin se saman numeroinen sieltä autosähköstä tai bilialta jos haluaa 250e sen 150 sijaan samasta tuotteesta maksaa laatikon väristä jne..volvolta löytynee.. Itselle tuli original bosch hata autosähkölta 139e >volvon vastaava yli 250e tais olla ja purkuosa 150e... 96-850 20v vapariin.