Laatikossa on vain yksi öljyn mittatikku, joka on keltainen (vähän haaleaksi varmaan vuosien varella muuttunut). Sen takapuolella (auton kulkusuuntaan nähden) on huohotin eli älä revi sitä. Puhdista mittatikun juuri ennen irrotusta. Mittatikku on lukittu jousilevyllä paikalleen eli joudut painamaan sitä poispäin mittatikusta ja samalla vetämään tikkua ylöspäin.
Muista, että öljyn tarkastamiseksi moottorin pitää käydä. Käy vaihteet läpi auton käydessä ja laita vaihde P:lle. Odota noin kaksi minuuttia ja tarkasta öljytaso. Huomioi, että öljytaso riippuu voimakkaasti vaihteistoöljyn lämpötilasta (siellä on kaksi asteikkoa, kylmä noin 40 astetta ja kuuma noin 90 astetta). Älä ylitäytä.
Öljyn väristä ja hajusta voi karkasti päätellä öljyn kunnon. Tosin jo selkeästi tummunutkin öljy näyttää tikusta vielä punaiselta. Vaikka se olisi vanhaakin ei se välttämättä haise palaneelle. Muista vielä käyttää nukkaamatonta kangasta tikun pyyhkimiseen.