Kyllä se tässä kun taulussa on yli 630.000km, ihan tarkkaan en pysty sanomaan kilometrilukemaa, mutta minimi on 630.000km ja maksimi 660.000km tietämillä, niin välillä ihan pysähtyy miettimään, että taitaa olla aika hyviä lukemia bensiinimoottorille. Huolto ja hoito on kyllä näissä asioissa minunkin mielestäni aina hyvin tärkeitä tekijöitä. Olen seurannut aina ihan sitä huolto-ohjelmaa ja sen mukaan osia on vaihdeltu ja toki sitten kun jotain mennyt rikki niin on korjattu. Pyrin noudattamaan ennakoivaa huoltoa aika pitkälle, tutkin letkujen ja hihnojen kuntoa välillä..kurkistan mitä kuuluu ilmansuodattimelle vaihtovälin aikana, ylipäätään tarkkailen koneen toimintaa ja auton kulkua ihan ajon aikana, ja jos jotain tuntuu muuttuneen niin otan asiasta kiinni heti. Tielle olen jäänyt kerran, kun vesipumppu hajosi kesken matkan ilman mitään ennakkovaroitusta tai vuotamista. Jotenkin jäin tämän jälkeen miettimään, että pitäisikö vesipumppu vaihtaa silloin tällöin vaikkei mitään merkkiä ongelmista ole?
Vaihteistokin (M47) pelaa edelleen ihan riittävän hyvin. Vaihteet menevät päälle eivätkä pidä ääntä. Vaihtamisnopeus ei tietenkään mitään formula-luokkaa ole, eikä ole koskaan ollutkaan. Pakkikin menee päälle ääntämättä kunhan laittaa rauhallisesti ja määrätietoisesti. Saa nyt nähdä, että missähän vaiheessa sitten tulee ajankohtaiseksi jotain suurempia juttuja koneeseen, toistaiseksi ei mikään kuitenkaan anna viitteitä suuremman remontin tarpeesta.