Elikkäs elikkäs. Auto on 240DL -83, B23A+M46. Strömpän kaasari.
Tein autoon pienen huollon (öljyt+suodatin,kaasarinkalvo, v-jakajan pyörijä). Huollon jälkeen lähti komeesti käyntiin, käytin lämpimäks ja sitten polettelin hieman vapaalla paikallaan. (kokeilin hieman oisko käynti/herkkyys parantunut huollon myötä

).. Polkasin kerran kierrokset aika korkealle, melkeen tappiin. Sitten auto sammui. Ei kumminkaan niin että olisi jumiin mennyt, vaan kierrokset laski normaalisti.
Epäilin että ois jako hypännyt. Vaihdoin samantien koko jakopään kun oli osat valmiiksi hommattu. Nyt ainakin jako ok. Ei vaikutusta.. Vaihdoin myös kärjet ja säädin ne jne.. Kaikenlaista kokeilin..
Eli tosiaan tilanne on että hetken sahaamisen jälkeen lähtee käyntiin kun antaa kaasua ja/tai ryyppyä.. Käy epätasaisesti mutta kun antaa samalla tasakaasua niin kierrokset nousee normaalisti ja käynti paranee samalla. Sitten käynti muuttuu normaaliksi ja n.1-2sek käy normaalisti kierroksia ja sitten sammuu yhtäkkiä.. Sitten ei sano taas mitään.. Sitten kaasarista kansi irti, luisti irti ja takas kasaus ja taas sama toistuu. Eli lähtee käyntiin pienosen sahaamisen jälkeen->käy huonosti->kaasulla paranee->sammuu. Kun sammumisen jälkeen irrottaa kaasarista kannen, niin luisti on yläasennossa. Kuuluuko? Eikös luistin pitäisi pysyä alhaalla ilman että on kaasua?
Kokeilin myös sammumisen jälkeen paukuttaa kumivasaralla kaasarin kylkeen. Sama vaikutus.. Eli jumittaako luisti/kohot?? Ja tosiaan, bensaa ja nokea tulee putkesta niin perkeleesti. Eli tukehtuuko?