Samppasport  Futurez

Heikko käynnistyvyys tankkauksen yhteydessä

  • 35 Vastauksia
  • 15581 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ässä60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: Heikko käynnistyvyys tankkauksen yhteydessä
« Vastaus #30 : 29.03.2012, 17:09:47 »
Viikko ja 500 km, STP injection cleanerit tankissa. Tyhjäkäynti on asettunut, kierroksilta palautuminen nopeutunut ja starttaus tankkauksen jälkeen ei enää eroa mitenkään muista starttauksista. Ilmeisesti vian syynä oli siis likaantunut ilmamassamittari, kaasuläppäkotelo ja mahdollisesti ruiskusuuttimet.

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: Heikko käynnistyvyys tankkauksen yhteydessä
« Vastaus #31 : 02.04.2012, 12:21:43 »
Hmmm, oireet olisivat loogisesti viitanneet myös tällaiseen tapahtumaketjuun:

-tankin huohotus ainakin osin tukossa
-maan alta tankattu kylmä bensa viilentää tankkiin jääneen ilman - voimakaskin alipaine!
-Bensa ei liiku ennen kuin huohotin laskee riittävästi korvausilmaa.

Epäloogisuuksia:
-Bensapumppu tuottaa vakiovirtauksen, ylijäänyt bensa kierrätetään takaisin - kaasunpainamisella ei pitäisi olla merkitystä.
-Vika korjaantui muilla keinoin (tai sitten olosuhteet vain muuttuivat / huohotuksen tukos aukeni tms. auringonpilkkuihin liittyvää)

Tuon olisi koestanut vian ollessa päällä helposti jättämällä tankin auki startin ajaksi.

>Ilmeisesti vian syynä oli siis likaantunut ilmamassamittari, kaasuläppäkotelo ja mahdollisesti ruiskusuuttimet.


Jotka vikaantuivat vain huoltsikalla...?
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

Poissa ässä60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: Heikko käynnistyvyys tankkauksen yhteydessä
« Vastaus #32 : 02.04.2012, 19:04:33 »
Hmmm, oireet olisivat loogisesti viitanneet myös tällaiseen tapahtumaketjuun:

-tankin huohotus ainakin osin tukossa
-maan alta tankattu kylmä bensa viilentää tankkiin jääneen ilman - voimakaskin alipaine!
-Bensa ei liiku ennen kuin huohotin laskee riittävästi korvausilmaa.

Epäloogisuuksia:
-Bensapumppu tuottaa vakiovirtauksen, ylijäänyt bensa kierrätetään takaisin - kaasunpainamisella ei pitäisi olla merkitystä.
-Vika korjaantui muilla keinoin (tai sitten olosuhteet vain muuttuivat / huohotuksen tukos aukeni tms. auringonpilkkuihin liittyvää)

Tuon olisi koestanut vian ollessa päällä helposti jättämällä tankin auki startin ajaksi.

>Ilmeisesti vian syynä oli siis likaantunut ilmamassamittari, kaasuläppäkotelo ja mahdollisesti ruiskusuuttimet.


Jotka vikaantuivat vain huoltsikalla...?
maan alta tankattava bensa on lämpimämpää kuin ulkoilma talvella. Voihan se olla, että auringonpilkut korjasivat ongelman ;D ;D

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: Heikko käynnistyvyys tankkauksen yhteydessä
« Vastaus #33 : 03.04.2012, 08:55:27 »
Voihan se olla, että auringonpilkut korjasivat ongelman

http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=20589

RichSad, the evap purge valve is what is causing the hard starting after fill ups. The valve is stuck open and letting the fuel fumes during refueling flood into the intake and this has the same result as flooding your engine with fuel. Upon start up after refuel, the engine turns over just fine but does not fire. As you continue cranking the engine it starts to speed up with the starter engaged to the point it is almost at idle speed and then finally starts. With the fuel rich air in the intake plus the fuel being delivered from the injectors at the same time it is just too much fuel and not enough oxygen. Simple as that, the engine is in a flooded condition and the cranking has to continue until it has cleared all of the fuel rich air in the intake. Hope that makes sense and that you got yours fixed.

Aktiivihiilikanisterin poistoventtiili jumittunut auki (yleensä aukenee vasta yli idlen), mikä päästää tankatessa talteen otetut höyryt imusarjaan -> kone tulvii ja lähtee käymään tankatessa vasta kun kaasua painetaan. Samankaltaisia oireita löytynyt myös bemareista http://forums.5series.net/topic/120306-car-has-trouble-starting-after-filling-the-tank/. Lienee tämän ympäristöystävällisyyden syytä nämä ongelmat.

« Viimeksi muokattu: 03.04.2012, 08:57:19 kirjoittanut roilo »
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

Poissa ässä60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: Heikko käynnistyvyys tankkauksen yhteydessä
« Vastaus #34 : 08.04.2012, 14:42:16 »
Voihan se olla, että auringonpilkut korjasivat ongelman

http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=20589
Aktiivihiilikanisterin poistoventtiili jumittunut auki (yleensä aukenee vasta yli idlen), mikä päästää tankatessa talteen otetut höyryt imusarjaan -> kone tulvii ja lähtee käymään tankatessa vasta kun kaasua painetaan.
Taisi olla auringonpilkut viime viikolla sopivasa asennossa ;D. Kävipä nyt sitten niin, että reilun 700 km:n jälkeen ongelmat palasivat. Tankkauksen jälkeen ei meinannut taaskaan lähteä käyntiin.
Irrotin tuon roilon mainitseman venttiilin, ilma kulkee vapaasti sen läpi, eli jumissa on. Tulppasin imusarjaan menevän letkun ja kävin tankkaamassa. Lähti kuin palmun alta. Kierroksilta palautuminen on taas normaali ja vähäinenkin tyhjäkäynnin vaeltelu poistui. Pitänee pistää tuo venttiili tilaukseen, saaneeko muualta kuin siniseltä?
EDIT:Näytti olevan PIERBURG:in valmistama.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2012, 14:44:14 kirjoittanut ässä60 »

Poissa ässä60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: Heikko käynnistyvyys tankkauksen yhteydessä
« Vastaus #35 : 08.04.2012, 19:57:31 »
Bilian verkkokaupasta löytyi venttiili 9470775 hintaan 42,12€ sis. postikulut.

 

Kulkukoira  Proturbo