KL-varaosat  Race.fi

Volvo 780 -91 B230FT+

  • 316 Vastauksia
  • 107429 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 780 -87 by Bertone
« Vastaus #195 : 09.09.2013, 19:17:07 »
Viikonlopun saldo; uusi keulamerkki :) Ruotsista tuli myös uusi muovilista takakonttiin, siihen lukon kohdille.





« Viimeksi muokattu: 05.01.2014, 18:44:46 kirjoittanut viiksivallu »

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 780 -87 by Bertone
« Vastaus #196 : 09.09.2013, 22:19:13 »
No niin, nythän se näyttääkin sitten ulkoa niin kuin uutena, ja naapurit on kateellisia.  ;)
Tai minäkin olen kyllä vähän, mutta pääasia, että joku pelastaa näitä öky-Volvoja.  :)

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 780 -87 by Bertone
« Vastaus #197 : 09.09.2013, 23:11:47 »
No niin, nythän se näyttääkin sitten ulkoa niin kuin uutena, ja naapurit on kateellisia.  ;)
Tai minäkin olen kyllä vähän, mutta pääasia, että joku pelastaa näitä öky-Volvoja.  :)
Noo eihän se vielä näytä uudelta ulkoa :buck2: Jos haluaisi oikeen tiptop kuntoiseksi niin ajovalojenpyyhkimiä täytyisi fiksata/maalata ja takaisivuikkunan karmista tms alhaalta sivusta ruosteet/tökeröt fiksausjäljet ottaa veks.

Mutta kiitos kommentista -H-

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 780 -87 by Bertone
« Vastaus #198 : 12.09.2013, 16:22:43 »
Kävin tänän kattelemassa Completosilta iskareita autoon, tekis mieli jotain ns. sportti-iskareita.
Tuntuu niin perkuleen löysältä toi alusta, joten vähän polttelis tollaset. Että onko se Bilstein hyvä vaihtoehto vai?

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
Vs: Volvo 780 -87 by Bertone
« Vastaus #199 : 12.09.2013, 17:53:04 »
Miksi pilata mukavuus ja pehmeys? :)
a car you can believe in

Poissa sjos

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5977
Vs: Volvo 780 -87 by Bertone
« Vastaus #200 : 12.09.2013, 18:00:26 »
On kyllä hieno auto ja hienonee entisestään.  O0

Iskareihin en osaa sanoa mitn.

Itellekkin tarjottiin muutamalla satasella 780, tosin "korinvaihto" autoa. 8)

Miksi pilata mukavuus ja pehmeys? :)

Ei kait sillä löysällä kullillakaan mitään tee. :-\
« Viimeksi muokattu: 12.09.2013, 18:10:24 kirjoittanut sjos »
:smoke:

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 780 -87 by Bertone
« Vastaus #201 : 12.09.2013, 18:10:37 »
Ei kait sillä löysällä kullillakaan mitään teen. :-\
Niin, mutkaanki ku menee vähän kovemmin niin meinaa koko auto pyörähtää ympäri.  ;D

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 780 -87 by Bertone
« Vastaus #202 : 13.09.2013, 00:06:55 »
Miksi pilata mukavuus ja pehmeys? :)

Siksi kun...

...tekis mieli jotain ns. sportti-iskareita.
Tuntuu niin perkuleen löysältä toi alusta...

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo 780 -87 by Bertone
« Vastaus #203 : 13.09.2013, 00:27:06 »
Kävin tänän kattelemassa Completosilta iskareita autoon, tekis mieli jotain ns. sportti-iskareita.
Tuntuu niin perkuleen löysältä toi alusta, joten vähän polttelis tollaset. Että onko se Bilstein hyvä vaihtoehto vai?
Bilstein on aina hyvä vaihtoehto ;) Tosin et nyt tarkemmin spesifioi että B6 vaiko B8, molempien kanssa ois hyvä vaihtaa jousetkin, ei se lullaatilullaa pelkillä iskareilla asetu :)
Jäitä housuun!

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 780 -87 by Bertone
« Vastaus #204 : 13.09.2013, 15:06:46 »
Kävin tänän kattelemassa Completosilta iskareita autoon, tekis mieli jotain ns. sportti-iskareita.
Tuntuu niin perkuleen löysältä toi alusta, joten vähän polttelis tollaset. Että onko se Bilstein hyvä vaihtoehto vai?
Mielestäni bilstein on erittäin hyvä valinta.
Aikoinaan laitoin 8pätkään b4:set ja tuli kyllä mukava ajettava. Hiekkatiellä tuntui mukavan pehmeältä, mutta silti mutka-kallistelu väheni todella paljon.
Aiemmassa 2satkussa mulla oli b6:set, jotka tuntui sitten jo aika jämäkältä. Ei kuitenkaan kivireki tullut autosta. Kummassakin autossa oli Mad sportiven madallusjouset.
Ostin aiempaan käyttöautooni Fiat Ducatoon myös b4:set, kun ei paljoa motonetin iskareita kalliimmat ollut. Oli sit pakettiautoks aika hyvä ajaa...  8)

Enintään b6:set ostaisin jos sportti-iskareita oot vailla. B8:t taitaa olla jo liian jäykät, tosin niistä mulla ei oo kokemusta.
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 780 -87 by Bertone
« Vastaus #205 : 13.09.2013, 15:22:10 »
Mielestäni bilstein on erittäin hyvä valinta.
Aikoinaan laitoin 8pätkään b4:set ja tuli kyllä mukava ajettava. Hiekkatiellä tuntui mukavan pehmeältä, mutta silti mutka-kallistelu väheni todella paljon.
Aiemmassa 2satkussa mulla oli b6:set, jotka tuntui sitten jo aika jämäkältä. Ei kuitenkaan kivireki tullut autosta. Kummassakin autossa oli Mad sportiven madallusjouset.
Ostin aiempaan käyttöautooni Fiat Ducatoon myös b4:set, kun ei paljoa motonetin iskareita kalliimmat ollut. Oli sit pakettiautoks aika hyvä ajaa...  8)

Enintään b6:set ostaisin jos sportti-iskareita oot vailla. B8:t taitaa olla jo liian jäykät, tosin niistä mulla ei oo kokemusta.
Ei ole tosiaan tarkoitus tehdä mitään kivirekiä autosta. Haluaisin vaan tuon hervottoman kallistumisen mutkissa pois. Taitaa kuitenkin mennä aika äkkiä vaihtoon, kun tuossa on vielä ne yli 6 vuotta vanhat iskarit alla :D

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 780 -87 by Bertone
« Vastaus #206 : 13.09.2013, 15:44:07 »
Ei ole tosiaan tarkoitus tehdä mitään kivirekiä autosta. Haluaisin vaan tuon hervottoman kallistumisen mutkissa pois. Taitaa kuitenkin mennä aika äkkiä vaihtoon, kun tuossa on vielä ne yli 6 vuotta vanhat iskarit alla :D

Bilsteinin b4 vois olla kyllä ihan hyvä vaihtoehto sit vaikka ne vastaa vakio iskareita. Ne on ainakin omissa tuntunu vaimentavan kallistelua enemmän kuin jotkut tavalliset iskarit.
Tosin ei b6:lla vielä kivirekeä tule, mutta voi ne silti joillekin olla liian jäykät.
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Volvo 780 -87 by Bertone
« Vastaus #207 : 13.09.2013, 22:44:46 »
Kyllähän Bilstein on varma valinta.

Miksi pilata mukavuus ja pehmeys? :)
Miksi tuputtaa joka käänteessä mielipidettään joka on varmasti kaikilla jo tiedossa? :)
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa keskone

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 780 -87 by Bertone
« Vastaus #208 : 13.09.2013, 23:13:36 »
Ei ole tosiaan tarkoitus tehdä mitään kivirekiä autosta. Haluaisin vaan tuon hervottoman kallistumisen mutkissa pois. Taitaa kuitenkin mennä aika äkkiä vaihtoon, kun tuossa on vielä ne yli 6 vuotta vanhat iskarit alla :D
Tuohon kallisteluun, tai pikemminkin sen ehkäisemiseen, tehoaa paremmin kallistuksenvaimentimet. Nehän pyrkivät pitämään kummankin puolen pyörät yhtä korkealla koriin nähden.
Jousitus ja iskunvaimennus saa silti olla llöysä, mutta kallistelu tule eliminoiduksi.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 780 -87 by Bertone
« Vastaus #209 : 14.09.2013, 11:22:40 »
ostaa jäykkyyssäädettävät iskarit niin saa halutessaan vähä löysemmällekkin ;)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

 

RallyBaron  Samppasport